Gå til innhold
Fiskersiden

Rusbrusmeite Etter Spreke Småkveit


SMS
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av gss

Men tror det lyges litt på vekten..etter å ha studert fangsten inngående ville jeg sagt max 52 kg;-)

Enig! Hadde jeg sittet i norgesrekordjuryen og mottatt denne fangsten vill jeg aldri godkjent en vekt høyere enn 52-53 kilo[ :D ] Har mange referanser å ta av, både små og større, hva blir foresten K-faktoren på denne fangsten[?][ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

sitat:Opprinnelig postet av gss

Men tror det lyges litt på vekten..etter å ha studert fangsten inngående ville jeg sagt max 52 kg;-)

Enig! Hadde jeg sittet i norgesrekordjuryen og mottatt denne fangsten vill jeg aldri godkjent en vekt høyere enn 52-53 kilo[ :D ] Har mange referanser å ta av, både små og større, hva blir foresten K-faktoren på denne fangsten[?][ ;) ]

Tror ihvertfall jeg ville krevd bedtydelig bedre bilde dokumentasjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av gss

Men tror det lyges litt på vekten..etter å ha studert fangsten inngående ville jeg sagt max 52 kg;-)

[ :D ][ ;) ][ :D ] Ler meg skakk! Noen kommer til å bli VELDIG fornøyd med den kommentaren når de får link til dette innlegget...

Hvordan få idé til sånt? "Sverre, du burde kanskje fiske litt mindre etter gjedder og litt mer etter jenter?" fikk jeg høre av en venninne i sommer. Jeg tolket det muligens noe vel bokstavelig? Travle trøndere brød seg ikke det minste om at jeg fiska, tror det skjer mye rarere ting i sentrale boligstrøk i Trondheim hele tiden. Ellers så har nok metoden stort utviklingspotensial, men akkurat som i nye karpevann vil jeg tro at enkle agn og metoder fungerer best i starten, mens mer raffinement kreves etter hvert. Det finnes vel også nesten like mange rusbrus-varianter som det finnes boilie-varianter? Hvordan blir en hair-rig til rusbrus?

Endret av SMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av SMS

sitat:Opprinnelig postet av gss

Men tror det lyges litt på vekten..etter å ha studert fangsten inngående ville jeg sagt max 52 kg;-)

[ :D ][ ;) ][ :D ] Ler meg skakk! Noen kommer til å bli VELDIG fornøyd med den kommentaren når de får link til dette innlegget...

Hvordan få idé til sånt? "Sverre, du burde kanskje fiske litt mindre etter gjedder og litt mer etter jenter?" fikk jeg høre av en venninne i sommer. Jeg tolket det muligens noe vel bokstavelig? Travle trøndere brød seg ikke det minste om at jeg fiska, tror det skjer mye rarere ting i sentrale boligstrøk i Trondheim hele tiden. Ellers så har nok metoden stort utviklingspotensial, men akkurat som i nye karpevann vil jeg tro at enkle agn og metoder fungerer best i starten, mens mer raffinement kreves etter hvert. Det finnes vel også nesten like mange rusbrus-varianter som det finnes boilie-varianter? Hvordan blir en hair-rig til rusbrus?

Seriøst: Jeg synes ikke en slik fangstrapport bør få link fra forsiden da det lett kan fremstille fiskersiden.no som litt useriøs. Jeg er spent på hva Fiskeline mener om småkveitfisket mitt. Håper andre også praktiserer rusbrusmeite både med selvironi og den aller høyeste respekt for "byttet".

Til orientering så har fiskeLine vært travelt opptatt med å prøve dette fantastiske fiske men utenn hell desverre [ ;) ]

Dette innlegget var en høydare for å si det sånn [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd mye med lommebok og hundrings i enden av snøret, og alderssammensetningen var nok litt mer generell enn ved rusbrusmeite. Alt fra pensjonister til barn gikk på kroken da. Men dette baserer seg på krøking, og er på langt nær så sportslig som rusbrusmeite.

Her er det jo bare fantasien som setter grenser, den eksperimentelle kan for eksempel prøve vørterøl! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av fiskeLine

Til orientering så har fiskeLine vært travelt opptatt med å prøve dette fantastiske fiske men utenn hell desverre [ ;) ]

Dette innlegget var en høydare for å si det sånn [ :D ]

Skal du bruke den metoten på menn må du bytte ut rusbrusen med øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

La oss heller si at med en BMI på 20 er dette et eksemplar i flott kondisjon:-)

Helt enig i det!

Har hørt at fargevalg og temp må passe så i dag var jeg ute og handlet in en som bare MÅ funke til helgen.... [ :D ]

rosarusbrus.jpg

[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Bør bli søt fangst på den der :-)

I lakseelva er det slik at de som har fått fangst lar oss andre få prøve god-hølene først.....

Og da gikk det endelig opp et lys for en meitefisker hvorfor dette Laksefiske skal være så HOT! [:0]

Nei for meg blir det Meite og kveite fiske!!!

Ler å ler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

Ser med begeistring at du vil avansere til å forsøke flue og vi mottar selvsagt bindebeskrivelser til rusbrusimitasjoner med takk!

Det er vel heller ingen tvil om at den rusbrusen er naturlig agn og er montert som en hair-rig...

Den må nok meldes inn i meiteklassen ja,[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.