Gå til innhold
Fiskersiden

Landstreffet 2005 - DISKUSJON


Remy
 Share

Recommended Posts

det koster rundt 800 kr... men jeg har ikke noe spessielt utstyr som passer til de "kategoriene"...

blir det utleige eller?

hvis noen gidder så kan de godt sende meg en PM, og sende mer info enn det som står her;

https://www.fiskersiden.no/treff/treff2005.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 332
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Lasse 16

det koster rundt 800 kr... men jeg har ikke noe spessielt utstyr som passer til de "kategoriene"...

blir det utleige eller?

hvis noen gidder så kan de godt sende meg en PM, og sende mer info enn det som står her;

https://www.fiskersiden.no/treff/treff2005.asp

Eg kunne også trenge litt mer info[:I]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remy; overnatting, (leige av?) fiskeutstyr, mat, drikke. Legg til alt du vet om dette Landstreffet!!!!! Hvor skal det fiskes? Konkurranser? Kan man leige fiskeutstyr der borte?

Hva slags utstyr skal tas med hjemmefra? Er det noe mer, så får du som sagt bare legge det til...

Bra informasjon til andre som vet like mye som bl. a. meg og Endre, vettu!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overnatting er inkludert i prisen, mat og drike står du for selv med unntak av middagen lørdag kveld, fiskeutstyr for du også stå for selv, men i noen av båtene vil det stille utstyr disponibelt. Om dette blir på deiv fiske på land og er noe usikkert, men en god regel er "bring you own". Om du har en lettspinnstang kan du fint bruke den til å meite lett med. Hvor det skal fiskes står beskrevet i informasjons teksten. Leie fiskeutstyr; nei.

Kjentmenn stiller som guide og hjelp i de forskjellige kategoriene og båter vil bli stilt disponible med kjentmenn og lokale eksperter. Innenfor havsjøfiske vil man kunne fiske etter lange, torsk, småflekket rødhai, sei, lyr, sjøørret osv med havfiskeustyr. Det vil også ville være mulig for fluefiske etter sjøørret, havabbor, sei, lyr, torsk med mer. Og for de som vil dorge vil det bli muligheter for det også.

Specimenfiske vil være fiske etter karpe, suter, karuss, brasme, asp og mer. Kjentmenn med lokal kunnskap vil kunne ta dere med på spennende steder med store sjanser for fisk.

Nordmarka vil være fiske i Oslo sin naturperle etter ørret og røye samt andre Nordmarka fisker guidet av 2 kjentmenn.

Generelt ferskvannsfiske vil være etter de fleste arter i ferskvann. Vi vil ha en skipper og båt tilgjengelig på Øyeren med sterke lokalkunnskaper for målrettet fiske etter gjedde og kan ta 4 mann i båten, der to og to fisker.

Håper dett forklarte deg det du lurte på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen er at de som skal være med bor på plassen, husene, der vi skal holde til. Dette gjelder tilreisende samt folk som bor i nærheten. Dette for å få et enda bedre sosialt arrangement.

Vil komme mer konkret ang Nordmarka og fluefiske etter sø og ha. Ha er ymse, om det er varmt nok skal vi nok sikre noen, men dette må tas der og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treffsponsorene 2005:

nordisk-2005.jpg

cocacola-2005.jpg

grej-2005.jpg

gero-2005.jpg

aof-2005.jpg

Hvis ikke dette treffet kolliderer med eksamener og andre typer skolegreier, så kan du regne med at jeg er med!!! Jeg har tenkt å skaffe meg en Warrior, tenkte å sjekke den ut før turen t Saltstraumen. Jeg tar med den nye Fluestanga (Ironfeather, klasse 5, funker det til fluefiske i sjøen etter SØ og HA?), får fixe noen sluker av diverse slag, (sildesluker, wobblere?, Skjesluker, osv). Men det blir vist også havfiske... Til det forbruket har jeg ingenting, bare noen pilker. Går det an å leige havfiskeutstyr på båtene? Hva slags stenger bør ellers være med?

Og er det muligheter for å få sik på flue der bort?[8)][8)]

Hadde vært artig med ny art på flue!

Hvordan er det med ørret og røyefiske på sommeren i 'marka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

DEt meste ordner seg. Om du ikke har havfiskestangsnelle så kan du sikkert få lånt av en som ikke skal ut samme dagen som deg etc.. alt går seg til :P

Ville heller gått på en 7 eller 8 stang om du skal bruke den allround i sjøen.

7 eller 8 fot er det fluestang du tenker på?

Jeg har bare den Ironfeather'en!!!

Er det umulius å bruke min Ironefeather? Blir vel kanskje litt i minste laget når en sei på rundt 2 kg biter, eller??

Jeg er ikke så flink fluefisker, og jeg kan trenge litt opplæring i sjøfluefiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 eller 8 stang når det gjelder flue fiske er klassen, ikke fot.

Om en 5'er stang går i sjøen kan jeg ikke svare på (heldigvis [ :P ])

men opplæring i kasting og fluefiske i sjøen er nok ikke noe problem.

Havfiskeutstyr er nok heller ikke noe problem å få lånt. (regner med at jeg kommer til å dra med meg 2 sett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Trym!!! Men så har det seg slik at jeg har matteeksamen 27 mai (fredagen) og økonomieksamen 30 mai (Mandagen)!!!!! Men åssen er det med å reise på fredags ettermiddag bort til Østlandet?

Har fått helt dilla når det gjeller dette treffet, og det hadde vært så morsomt å vært med!!!

Så jeg får høre med foreldrene mine, og få høre hva de sier til det!

jeg har som sagt matte på fredag og økonomi på mandag, så hvis mamma og pappa sier at det er greit, så får jeg nesten begynne å lese nå, og repetere!!!!!

Jeg vil SÅÅÅÅÅÅ gjerne på det Landstreffet!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra! Men jeg må som sagt snakke med the parents, og går det bra, tar jeg kanskje med økonomibøkene!

Men der kan jeg vel ikke konsentrere meg! Dette skal gå bra! Må så smått begynne å repetere....

Svar kommer senere i dag!

Og PS:! Går det an å få sik på flue der vi skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tailbait

Har en kompis som er stolbruker vil det være mulig for han å delta [?]

Dette skal jeg sjekke opp nærmere med eventmanager, eller om han svarer direkte her inne. Jeg vil tro at det ikke er lagt opp for handikappede, desverre. For å komme ned til stedet vi skal på er det en bratt sti, men som sagt, skal forhøre meg nærmere om dette. En annen mulighet ville vært å frakte vedkommene med båt til stedet, men tviler på at selve huset/fasilitetene er lagt opp til stolbrukere. Bra spørsmål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.