Gå til innhold
Fiskersiden

Vestlandstreff 2008


 Share

Recommended Posts

Syns januar-treff ideen din er bra jeg, Tryta!

Vært moro å samlet en gjeng og sjekket telemarkskysten, jeg har iallefall et behov for å kickstarte 2008 med tanke på hvor dårlig jeg har fått utnyttet 2007 fiskemessig.

Ellers håper jeg at det blir en gjentagelse av suksessen fra vestlandstreffet, uansett hvor neste treff legges.

Jeg lærte mye på det treffet og ble kjent med ålreite folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Januar er altfor kort tid til-og vestlandstreff skal være på Vestlandet :P

:D Og Vestlandet er langt, frå Egersund i sør heilt til grensa til Sør-barteland i nord, så gode og rimelege overnattingsalternativ er nok mange. Sjølv har eg stor tru på at Kvinnherrad er ein sers god kandidat, store moglegheiter for fettfinnefantaster, uante jomfruelege meiteplasser med stooore djup eller langstrakte sandområder. Det er og uprøvde områder for havfiske i heile distriktet, men det viktigaste er at det er overnattingsmoglegheiter som ikkje koster skorta eller meir. SKL (kraftlag) har eit anlegg med fellesrom, overnattingsrom og meir oppe i fjellheimen i Blådalen. Kort veg til sjø, fjell, kraftutløp osv. plass til ca. 30-50 pers. ;) Liknande stader er det nok fleire av på Vestlandet, men dei må verta undersøkt /dokumentert av FS sine medlemmer spredt ut over vårt vakre Vestland. Kom med innspel og forslag slik at KIS får nokre alternativ å velgja mellom. :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så er det jo noen rorbuer på østsia av Tysnes som er spennende... Husker ikke hva de heter, men det er samme sted de har bodd de tyskerne som har fått både 30kg langer og hyse på nesten 7 kg.

Ja, Thor, det er berre å undersøkja kva det kostar, båtleige, kor mange kan dei husa osv., men det må takast initiativ for å kartleggja dette. Tar du utfordringa? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så er det jo noen rorbuer på østsia av Tysnes som er spennende... Husker ikke hva de heter, men det er samme sted de har bodd de tyskerne som har fått både 30kg langer og hyse på nesten 7 kg.

Spennende plass er det men det blir nok ein heilt annan pris enn det det har vært dei siste åra. Da ender vi fort opp med <10 deltakere som i Etne 2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh. Dette er da en jobb for KIS

Det er nok lettest å få rabatt om det går via meg, og så er det litt ryddigere også at jeg tar jobben. Men jeg blir spart endel arbeid om jeg får nettside/tlfnr osv her da :D

Prisen er selvsagt viktig, tror at dersom vi nærmer oss 1000kr pr.pers vil det bety at endel velger det bort, nettopp derfor er det greit at jeg snakker med utleierne og får presset frem rabatter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein årsak til at treffet i år fekk så mange deltakere er nok ein kombinasjon av beliggenhet og presentasjon/rapporter i forkant av treffet.

Kvinnherad som fleire har nevnt her er et svært spennande område. Ein annan plass som eg har tenkt eindel på er Tittelsnes. Der har velferdsklubben i Aker Elektro (der eg jobber) 4 hytter med omtrent samme størrelse/standard som hyttene på Føyno. Havfiskemulighetene er fantastiske i området med store langer/brosmer og med målretta fiske er håkjerring på 500 kg langt fra umulig. Det er også svært gode forhold for fiske fra land der. Det er ei flott brygge som høyrer til hyttene og båter som på Føyno. Dette er ein plass eg har tenkt på for et seinare treff da eg meiner at det er litt for nær Føyno der me nettopp har hatt et treff.

Personlig er Stavangerområdet mitt førstevalg for neste Vestlandstreff. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo veldig bra Helge, enda et slikt anlegg altså.... :angry:

Men enig i at det i utgangspunktet er litt for nær Føyno. Med 2 treff ganske nær hverandree er det på tide å prøve enten Bergensomr eller sør i Rogaland neste år.

Men det forutsetter at vi finner rette, plassen-og det trenger ikke være så lett, så Tittelsnes skal jeg legge i minnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde være i bergensområdet eller et sted i masfjorden. ER det ikke blitt snakket en del om kor mye spennendes som finnes i masfjorden?

Edit: Overnatting i masfjorden:

Sandnes bryggja - Fjordfiske og ferie http://www.westkyst.no/

Endret av FishingBUDDY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.