Gå til innhold
Fiskersiden

Vestlandstreff 2008


 Share

Recommended Posts

Lokalkjent er jeg ikke akkurat. Men bor i knarvik så det er ikke så alt for langt unna.20 min med bil kanskje.

Så vidt jeg vet så er det flere av de aktive på forumet her som bor enda nærmere.

Fint område det ligger i hvertfall. Skal nok ikke stå på fiskeplassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lokalkjent er vel å ta i, men bor jo på samme øy.

Plassen og fiskemulighetene er det som flere sier ikke noe å si på. Hele Bergensmafiaen er godt kjent både på Radøy og nabokommunene og har fiska mye her, samtidig som det er et hav av uutforska muligheter.

Noen båtførere med båt klarer vi sikkert å få tak i også.

Tror ikke Radøytunet (hovedbygget) passer hvis folk vil ha seg en pils til maten. Mener de kjører en kristen/alkoholfri profil (mulig dette har endret seg nå). Det står masse campingvogner der, men tror ikke de har fått opp noen hytter enda.

Har sjekket Vågenes Camping, ligger ikke så langt unna, men de har for få hytter.

Siden alle tilreisende til Mongstad har okkupert det meste av overnattingsmuligheter i Nordhordland, er Kvalheim Fritid og Rongevær de beste alternativene i distriktet, som jeg vet om.

(eller kanskje vi skal lage sovesal på loftet :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dessverre krysse ut Kvalheim, er ikke i nærheten å få prisen nd på et nivå jeg tror det blir mye folk av :)

Oppdatert liste:

LISTE OVER TIPS TIL NÅ-de overkryssete er ikke lenger aktuelle

Rorbuer Tysnes-

Tittelsnes/Føyno

Rongevær

Bruvoll

Eivindvik Fjordhotel

Rabben Camping uskedal

Kinsarvik camping

Sandnes Bryggja-maks 15pers

Campingplass Kyrping

kvalheim fritid-

kjelstraumen.no

Kræmmerholmen, fedje-

Sundal camping

Sundal gjesgiveri

Ænes laksepark

Mauranger ferie-Finner ikke på nett

Austrepollen feriehus

Gjerdetunet

bolebud feriehus

Eikenes rekkjetun

Røvær-sjøhuset--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Bruvoll har dukket opp på listen din, er det Bruvoll camping på Hundvin dette?

Hvis det er den, kjenner jeg eieren meget godt. Grei plass, men det er "langt" fra sjøen, så dette er i så fall kun en overnattingsplass.

Ta deg en tlf til Austrheim kommune: 56162000, og få nummeret til de som driver Rongevær. Ser på Rongevær som den eneste aktuelle plassen av de som er igjen i Nordhordland (Utenom Fedje da) pr dags dato.

Endret av truttakiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd begge deler (havfiske / kystmeite) på Kvitsøy, i flott vær, men jeg vil ikke anbefale øya.

Ikke noe dybder å nå fra land, og fra båt fikk vi beskjed om et en kjentmann var det rette å ha med på turen.

Beste fisketia på året var august til desember.

Hyttene/rorbuene er særdeles flotte, båtene er også helt ok.

Det er også samlings lokale med pub ved siden av rorbuene, henger vel sammen med rorbuene, fine brygger og sløyeplass.

Tviler på at prisen kan presses noe særlig her, eneste fordel her må være at det sikkert ikke bor så mange polakker der ute i havgapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettaste Døsen

Det blir litt for langt fra det store flertall medlemmer her vest, men jeg har det i bakhodet. (Egentlig har jeg det i en skjult tråd, hvor jeg fører "notater )

Skjønar.

Til å putte i den løynde tråden: Med litt planleggingstid, kan eg skaffe rimelegt husrom til 15 stykk. 4-5 båtar skulle heller ikkje by på det store problemet. Kostnaden for ei langhelg med dette som utgangspunkt vil vere maks 800 kroner for hus og båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettaste Døsen

Heilt einig i at eit slikt tiltak bør femne om flest mogeleg, følgjeleg ser eg ein FS-ekspedisjon til Nordvestlandet som eit supplement for spesielt interesserte. Om du snakkar 40 stykk med stort og smått krev det eit anna apparat enn det eg kan skaffe gjennom lån av hus og hytter på ståande fot.

Lagar ein presentasjon av staden til den 16., so får responsen avgjere om dette er noko ein skal gå vidare med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.