Gå til innhold
Fiskersiden

Lagkonkurranse saltvann


avkroken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det blir mye listefyll ser jeg...... :)

Tvertimot, synes det er mange sterke lag, blir ikke lett å komme på pallen her :) ( men regner vel med at dette var en del av utpsykingen, den eneste grenen rovfiskerene er troende til å vinne :o ).

Personlig holder jeg team Balle som klare favoritter, men en plass på pallen er det mange lag som sloss om.

Personlig har jeg fisket alt for lite i år, håper at gutta på laget bidrar til å jage meg mer ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Team Balle? Næh, tviler. Hvis skolegangen til Vilhelm og Lars Ivar fører til noe fornuftig får vi håpe de kommer seg i jobb og langt unna enhver mulighet til å fiske. Jan skal bli pappa, og kommer ikke til å fiske neste år :)

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men regner vel med at dette var en del av utpsykingen, den eneste grenen rovfiskerene er troende til å vinne :) .

Det er vel for det meste utpsyking av egne lagkamerater som fåregår her, men vi kan selvsagt utvide prosjektet til å telle konkurentene også :o

Rovfisk 3 er jo greit plasert, tatt i betrakning et eg ikkje har meldt inn fisk i fjor.

Og så er vi forran rovfisk 1

Skal vel ikke så mye til, jeg har et par havmus og en lyr, tror jeg da.

Arild har vel likt som deg, nada innmeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Team Balle? Næh, tviler. Hvis skolegangen til Vilhelm og Lars Ivar fører til noe fornuftig får vi håpe de kommer seg i jobb og langt unna enhver mulighet til å fiske. Jan skal bli pappa, og kommer ikke til å fiske neste år :unsure:

Mvh Oz

hey mr wizard..

ikke bare jan som har/venter smått.. kikke litt i egner rekker og ;)

legger merke til en KRAFTIG nedgang i antall innmelding fra deg og..

kniving om pallplassene blir det, men bare om 2. og 3. plassen :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey mr wizard..

ikke bare jan som har/venter smått.. kikke litt i egner rekker og ;)

legger merke til en KRAFTIG nedgang i antall innmelding fra deg og..

kniving om pallplassene blir det, men bare om 2. og 3. plassen :unsure::D

Har aldri sagt at jeg regner oss som noe favorittlag. Artig at du legger merke til en kraftig nedgang i antall innmeldinger, i og med at jeg har meldt inn en fisk i hele mitt liv. Det var en torsk på 11,2 som ble meldt inn i Hordaland folkeblad sin sommerfiskekonkurranse. Jeg var 10 år, og vant.

Det blir sannsynligvis beinhard konkurranse om seieren her. Det gleder meg at så mange har meldt på lag. Morsomt å se at folk som sjelden melder inn fisk ellers stiller her. Før vi startet påmeldingen hadde vi et nøkternt håp om antall påmeldte lag før nyttår. Dette er overgått med god margin allerede. Til de av dere som ennå ikke har lag, men som har lyst til å være med: Kjør på! Dette kan bli ganske artig uansett :D

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Team Gadus (trulsolsen og meg) søker en tredjemann som kunne tenke seg å være med på laget vårt.

Hadde vært kult med noen sør for Nord-Norge, slik at vi kan dekke flest mulige arter. :)

Jeg har ikke lag ennà. Er gjerne med, bor i Drammen og fisker mest oestlandet. Tenkte a spoerre etter folk fra andre landsdeler selv til lag....

aa og oe er litt rare fordi jeg er paa Tenerife naa.. Masse sol!!! Snoer det hjemme eller?? ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på et par ting ved reglementet. Da spesielt dette punktet.

"Det er maks tillat med fem kroksett, pluss en pilk og tre microkroker pr stang."

Betyr dette at man kan fiske med sluk, ha fem opphengere og i tillegg til dette knyte på 3 microkroker?

Hva er det som regnes som microkroker? Opp til hvilken størrelse?

En annen ting jeg lurer på er hvorvidt ulke skal regnes som microfisk?

Ser den står på lista over microfisk, og det overrasker meg!

Ulka er registrert med en norgesrekord på 850 gram, noe som etter min mening ikke er særlig micro.

Strengt tatt burde vel svarthå, sild, fjesing og paddetorsk også regnes som microarter da...

Mulig det finnes tråder der noe av dette er diskutert, henvis meg gjerne. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på et par ting ved reglementet. Da spesielt dette punktet.

"Det er maks tillat med fem kroksett, pluss en pilk og tre microkroker pr stang."

Betyr dette at man kan fiske med sluk, ha fem opphengere og i tillegg til dette knyte på 3 microkroker?

Microkroker er kroker tenkt til mindre fisk enn den du fisker etterr :-) Det kommer nok en omformulering på dette punktet hvor det står at du skal ha full kontroll over tacklet (uavhengig av antall kroker), og at dette kun gjelder saltvannskonkurransen. I praksis betyr dette at når den øverste kroken treffer stangringen, skal den nederste være klar av vannet. og ja, det er da en fordel å fiske fra en bro eller brygge, derfor det med å ha kontroll.

Hva er det som regnes som microkroker? Opp til hvilken størrelse?

Ingen fasit, men vi snakker stort sett havfiske her og da tenker jeg på alt mindre enn str 6.

En annen ting jeg lurer på er hvorvidt ulke skal regnes som microfisk?

Ser den står på lista over microfisk, og det overrasker meg!

Ulka er registrert med en norgesrekord på 850 gram, noe som etter min mening ikke er særlig micro.

Strengt tatt burde vel svarthå, sild, fjesing og paddetorsk også regnes som microarter da...

Mulig det finnes tråder der noe av dette er diskutert, henvis meg gjerne. :lol:

Dette ble gjennomgått i fjor og grunnen til at den havnet på micro, er at det er en typisk bryggefisk som tas under kikkmeite under microfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar! :)

Men er litt uenig med tanke på ulka. Er vel helst mindre eksemplarer som tas under bryggemeite, eksemplarene over 4-500 gram tas vel sjeldent under kikkmeite?

Mulig de fleste store tas andre steder enn på brygga, men mine store (400+) er alle tatt rett ned for bryggekanten i Nevlunghavn.

men, vi kjører slik et år til. er jo nok av saltvannsarter igjen.

Og bare for å minne dere på det: Alle arter tatt i saltvann som ikke står oppført på microkonkurransen, kan meldes inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.