Gå til innhold
Fiskersiden

Mega-Laks klubben


Gamlingen
 Share

Recommended Posts

Hadde du slakket 2 kg. på kravet skulle jeg meldt meg inn sporenstreks :lol:

Ja da, og bare fordi det er deg, saa har styremoetet akseptert din kandidatur, Velkommen er Du i klubben! :P

Gamlingen !

Er du sikker på at du vet forskjell på Pund og Kilo ? ;)

15 Lbs = 6.82 kg :P

Beklager, men naa er jeg ikke med??? Husk paa at jeg lever i et land som anvender "Lbs" i stedet for "Kgs". Saa jeg er noedt til aa kjenne differansen, :)

Eller er Du med i en konspirasjon som KIS har satt i gang for aa faa nedre grense til 7kgs? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det vel lenge til jeg blir medlem her, men jeg syns at bilde må framvises før medlemsskapet regnes som gyldig.

Gyldige medlemmer må få legge til teksten: "Medlem av megalaks-klubben" i signaturen sin.

Naa, skal Du ikke vaere negativ! Husk paa PMA: "Positive Mental Attitude" paa denne maaten oeker Du dine sjanser for en mega laks ( og medlemskap i klubben) betraktelig!! den mega-laksen er sikkert rundt hjoernet for deg. Slik jeg ser det, kommer det til aa skje for Deg den 03 Juni 2008, stedet er Etne, tiden er 23.11 og sonen er No 3, rett over brua i et sted som ingen andre fisker vanligvis. Har Du bestillt kort?

Hva angaar fordelene i klubben, saa jobber styret paa det, men ditt forslag er bra, vi kommer til aa trykke spesielle visitkort for medlemmer og medlemskapet vil foere med seg store fordeler; "Watch this space!" :lol:

Mer skryt, enda ikke et bilde. Se her gutter, her har dere en storlaks som ikke bare eksisterer i cognaq-tåka til gamlingene her inne ;)

gaula200512500.jpg

He he, fin fisk, litt "smaatt" for aa vaere med i tellingen og gi adgang til medlemskapet, men ikke vaerst! :lol:

Fordelen med Cognac- taake er at fiskene ser "stoerre ut, slik som denne for eksempel:

38640_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/15694/38640.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. styreleder !

Jeg føler det som en ære å bli tatt inn i varmen. Har drevet fiske i mange år, og endelig ser det ut til å lykkes med å bli en del av A-kjendisene igjen.

Det er altså en stor dag for meg personlig og jeg håper at alle disse smoltfiskerne vi omgir oss med hele tiden, en dag blir utryddet. Jeg ser at utskuddene (smoltfiskerne) sitter på gjerdet og gjerne vil inn i varmen, men jeg håper du fortsatt vil stille strenge krav til medlemsskap, innen denne edle klubben.

Lykke til videre med ditt arbeide, jeg ser fram til å bli hedret med en medalje ved en senere anledning.

mvh. Sølvreven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. styreleder !

Jeg føler det som en ære å bli tatt inn i varmen. Har drevet fiske i mange år, og endelig ser det ut til å lykkes med å bli en del av A-kjendisene igjen.

Det er altså en stor dag for meg personlig og jeg håper at alle disse smoltfiskerne vi omgir oss med hele tiden, en dag blir utryddet. Jeg ser at utskuddene (smoltfiskerne) sitter på gjerdet og gjerne vil inn i varmen, men jeg håper du fortsatt vil stille strenge krav til medlemsskap, innen denne edle klubben.

Lykke til videre med ditt arbeide, jeg ser fram til å bli hedret med en medalje ved en senere anledning.

mvh. Sølvreven

Ja, takk for det, det virkelig hensikt med klubben er at vi A-kjendisene, faar elvene for oss selv, saa skal forvaltningen gaa i fremtiden: om ikke Du er medlem av "megalaks klubben" faar Du ikke fiske laks lenger. da oppnaar vi en langt bedre forvaltning av ressursen, samtidig som vi faar ha det goey! Vi er rett og slett vaerdt det og vi fortjener det! Hva angaar smoltfiskerne, saa har klubben som maal aa starte en "ghillie" skole, saa de kan ennaa faa vaere langs elven og laere av oss. Etter fire aar utdanning og tre uker's eksam, faar de kansje oppnaa en "vanlig laksefisker" diploma! Men det blir toeff! :lol:

Er det lov å melde seg inn hvis laksen over 15 kg er tatt på mark eller sluk ? :lol:;)

Ja selfoelgelig, vi har medlemmer som praktiser disse teknikkene og vi diskriminerer ikke. Rotenon eller aluminium er foreloepig ikke godkjente metoder for aa fange laks, men vi holder paa aa revurdere dette! :)

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh!

Artikailla....

Moderatorer, her må det gripes inn snarest!!!

Skjønner at det kan være et hardt slag dette. Men kjære fisker, bli ved din lest....

Du er enda ung, en dag kommer styggbamsen, og da er det din tur !

Ellers som eksklusiv medlem vil jeg ha meg frabedt negative waves ang. vår ærede klubb.

Jeg kan forøvrig også selge andelen av min ene laks til høystbydende, men det tas også gjerne på PM.

PS! Cognac foretrekkes fremfor cash.

Vi bruker mye av det vi sjø, vi som er medlemmer

:D

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var nok en del "heldige eller kompetante" medlemmer i denne traaden:

Kompisen til Soelreven (18.6kg), venner til Deetuben ( 2 x 20kgs+ og en paa 18.8), Vilhelm (17;5kg).

Ellers kan vi oppsumere medlemskapet i klubben saalangt:

Soelreven, Tequila, Angler's farfar, Nils Master (14.2 er nesten 15, hvis man tar bloedningen i betraktning :P) Sven A, Helge S., Gamlingen.

Jeg er sikkert paa at det blir flere etterhvert?? :D det er bare aa melde seg paa! :D

Rigor Mortis, alle klubb regler kan ikke forandres, uten samtykke fra alle naaverende medlemmer, beklager :P

Daggers, kom on, vi trenger all hjelp vi kan faa! :lol:

Hei, jeg får være med! Tusen takk! (Bilde ligger i midt-norge forumet under tråden "noen mimrebilder fra Gaula for å korte ned ventetiden litt)

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det, kommer det til aa skje for Deg den 03 Juni 2008, stedet er Etne, tiden er 23.11 og sonen er No 3, rett over brua i et sted som ingen andre fisker vanligvis. Har Du bestillt kort?

Den blir vanskelig! Ingen ikke-bygdinger som får kort i sone 3 den 3.6 da den disponeres av EJFF :D

Men "brekket" over brua er en lureplass!

PS! Det er noen år siden det er blitt tatt laks over 15 i Etne og det blir ikke flere av sorten... Men den ble til gjengjeld tatt i sone 3.

PPS! Det er juks å ta med fisk fra Vosso på 80-tallet :lol:

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir vanskelig! Ingen ikke-bygdinger som får kort i sone 3 den 3.6 da den disponeres av EJFF :D

Men "brekket" over brua er en lureplass!

PS! Det er noen år siden det er blitt tatt laks over 15 i Etne og det blir ikke flere av sorten... Men den ble til gjengjeld tatt i sone 3.

PPS! Det er juks å ta med fisk fra Vosso på 80-tallet ;)

Han kan alltid gjoere som i Alta, fiske med en "lokal" som har kort :P

Ja "brekket" ga meg en del gode fiske, dog ikke i 15 kg klasse.

PS: Den stoerste som jeg saa i Etne fra den tiden jeg fisket der kom fra sone 7 og ble tatt av Harald Kvale, som var oppsynsmannen i denne tiden. Vekten var rett under 17kgs, om ikke jeg tar feil. At det ikke blir flere av denne sorten vet vel ingen om, heldigvis!! Saa Du faar kansje bli medlem Du og, en gang i fremtiden?

PPS: skulle man vaere litt misunnlig kansje?? :P Styret som satt opp reglene fastsatt en 30 aars periode, saavidt meg kjent er 80-tallet innen denne perioden. Og som kjent er klubben's styret alltid rett. :D

Dette var en morsom klubb-greie. Den skal jeg jammen prøve å bli medlem i. :D

Foreløpig er jeg et godt stykke unna :lol:

Men det er bare pga 90% uflaks :P

Gabbe,

Den liten bamse som Du holder paa bildet viser at Du har kapasitet til aa bli i A-listen. Etter flere timers diskusjoner, ble det enstemnig vedtatt i styret aa gjoere et unntak (det finnes en regel som tillater det) og man bestemte aa velkomme deg i klubben! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var forøvrig en slektning av meg, Ernst, som tok den på 26kg i Alta i sommer :o

Da ser Du! Under "slektnings regel" saa viser det seg at Du har arvet de riktige "genene" og dermed har styret vedtatt aa velkomme deg i klubben under kategorien A-slektning, det samme som for Angler. :)

får ikke være med jeg da 01.07.99 drammenselva 14,9 kg

Hei Stegg,

Her tar Du feil! Under "bloedning regel" saa tillates det en viss vekt forksjell paa grunn av bloedning! Tillatt bloednings avvik bestemmes av styret for hver enkel tilfelle! Dermed har vi gleden av aa velkomme deg i klubben som nyeste medlem i kategori A-bloedning, i selskap med Nils Master og los. :)

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.