Gå til innhold
Fiskersiden

Mega-Laks klubben


Gamlingen
 Share

Recommended Posts

Vil bare ønske alle nye medlemmer hjertelig velkommen til klubben. Vi skal jo være et forbilde for alle andre laksefiskere, og mange som har hatt litt uflaks med vekta (etter bløgging) ville jo selvsagt vippet opp til den magiske grensa - 15kg. hvis veiing ble foretatt umiddelbart.

Vi medlemmer liker ikke å hovere ovenfor egne fangster, så ydmykhet er og blir vårt varemerke !

Jeg håper derfor inderlig at mange av forumets lesere lykkes neste sommer, eller rettere sagt har sånn flaks, at megalaksen finner veien til deres åte. Det være seg flue, mark, sluk eller woobler.

Lykke til med fangsten karer !

mvh. medlem Sølvreven

Edit:

Og kvinner ! Beklager Lakselaura

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport fra sist styremoetet foer man tar fri for julhandel og fornoeylser:

1/ Laksalaura er inntatt som vaar nyeste medlem paa basis av den rapport hun skrev den 26 Januar 2007 kl.09.19 og som viser hvor stor innsats hun har lagt ned for aa bli med i klubben (se: side 1, link ovenfor under los innlegg). Kategori A-Uflaks i selskap med Gabrielsen. Gratulerer! :)

3/ Soeknad om medlemskap tas imot paaloepende: kategorier "Slektning", "bloedning" og "uflaks" vurderes enkeltvis.

4/ Medlemmer som nytter av flere medlemskaper paa grunn av antall fangst, kan selge disse ekstra medlemskaper til andre, mot kontant betaling i cognac. Inntektene tilfoeres klubben.

5/ Den foerste klubben's nasjonal forsamling vil finne sted i Borten Losen i uke 27 2008. Medlemmene Soelreven og Mao staar for arransjement. Ytterligere detaljer vil kommuniseres senere.

6/ For aa unngaa at denne traaden blir den desiderte stoerste paa forumet :P og det som kan ansees som "egen reklame", vil aktivitene i denne traaden (fra styret's side) , begrense seg fra naa av til aa besvare eventuelle spoersmaal og ta imot nye soeknader.

Styret takker for interesse, gratulerer alle naavaerende medlemmer for aa ha kommet frem og vist saa stor mot og oensker velkommen til alle potentielle soekere. "Watch this space" :D

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser Du! Under "slektnings regel" saa viser det seg at Du har arvet de riktige "genene" og dermed har styret vedtatt aa velkomme deg i klubben under kategorien A-slektning, det samme som for Angler. :lol:

Hei Stegg,

Her tar Du feil! Under "bloedning regel" saa tillates det en viss vekt forksjell paa grunn av bloedning! Tillatt bloednings avvik bestemmes av styret for hver enkel tilfelle! Dermed har vi gleden av aa velkomme deg i klubben som nyeste medlem i kategori A-bloedning, i selskap med Nils Master og los. :)

:)

dokumentasjon, drammenselva laksebørs 01.07.99

meget glad for A -medlemskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte nå mere i duren Fjordland jeg da, men det så veldig greit ut det der Mao. Stoler på at du ordner maten, så kan jeg fiske, nei uffda, ordne med drikke mener jeg.

Det er du som kan dette med mat :)

Edit: Næmen, du har jo ordnet med drikke og ser jeg. Herregud altså, kor dum kan man bli, så ikke det jeg.

Mat med innlagt drikke, genialt !

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte nå mere i duren Fjordland jeg da,

VAR IKKE DETTE KLUBBEN FÅR DE EKSKLUSIVE. :lol:

Å SÅ FJORDLAND, ELLER ER DET ET EKSKLUSIFT LAND :)

BEKLAGER HUSKET IKKE DET EKSKLUIVE LANDET SOM LEVERER SÅ MYE GORME MAT.(FJORDLAND)

Endret av mao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit, nå ble logoen bare hentet ut av løse luften, men hvis noen assosierer den med fotbaill

så må det lages en ny. Forslag ?

PS! Caps med ny logo kan evt. bestilles etter 1/4 2008

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer kraftig imot den logoen. Den minner om logoen til en viss fotballklubb og er ikke noe fin heller. ;)

La oss få en lakselogo heller. ;)

Styret avsluttet nettop et "ekstraordinaert" moete om saken, da vi vil alltid gi prioritet til hva vaare medlemmer har aa si! Foelgende vedtak ble tatt under moetet:

1/ Klubben lanserer en "logo" konkurranse, basert paa den skissen som Soelvreven foreslo, MEN logoen skal vaere basert paa en lakslogo. Fargene skal ikke kunne forveksles med noen som helst fotball klubb, spesielt ikke Newcastle eller Juventus! :P

2/ Alle forslag lastes opp paa denne traaden. Konkurransen er aapen til alle og avsluttes den 30. November kl 24.00.

2/ Som premie, vil Vinneren av konkurransen faa tildelt et aere medlemskap i klubben, med den erkjennelsen det bringer og alle de andre fordeler som foelger med.

Borten Losen (Klubben's hovedkvarter)

November 23. Kl.20.00

Styret ;)

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabbe,

Den liten bamse som Du holder paa bildet viser at Du har kapasitet til aa bli i A-listen. Etter flere timers diskusjoner, ble det enstemnig vedtatt i styret aa gjoere et unntak (det finnes en regel som tillater det) og man bestemte aa velkomme deg i klubben! :D

Takk for medlemskap. :)

Men jeg må nesten sørge for å bli skikkelig medlem etterhvert...

Men det får bli neste år - eller året etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle forum's medlemmer som fisker etter laks, har noen vaert heldigere (selv om de selv tror at det har med kompetanse aa gjoere :D) enn andre og kommet bort i meget store lakser. Tanken med denne traaden er aa lage en oversikt over medlemmer som har fanget de stoerste laksene i en Norsk elv i loepet av de siste 30 aar. Angi gjerne fangst aar, vekt, elven og om Du har et bildet hadde det vaert fint. For aa gjoere saken enkel, skal minimum vekten vaere minst 15kgs.

For at de "uheldige" IKKE skal foelge seg utestengt eller diskriminert, to vesentlige poeng:

1/ Klubben's medlemskap har ingenting med kompetanse aa gjoere, BARE flaks, derfor er klubben ingen "eksklusiv" sak, alle kan bli med (med litt flaks :P)

2/ Neste "nye medlem" inntak starter i Mai/Juni 2008 :D

Er Du allerede med? Velkommen i klubben!

Gamlingen (18Juni 1982, 21kgs, Vosso, bildet: se til venstre) :)

Har fått på 15.2 men da dette var en fjøslaks;-( skal jeg ikke kreve medlemskap. Må perse med 3kg, så vi får se hvor vi er etter 08-sesongen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport fra sist styremoetet foer man tar fri for julhandel og fornoeylser:

1/ Laksalaura er inntatt som vaar nyeste medlem paa basis av den rapport hun skrev den 26 Januar 2007 kl.09.19 og som viser hvor stor innsats hun har lagt ned for aa bli med i klubben (se: side 1, link ovenfor under los innlegg). Kategori A-Uflaks i selskap med Gabrielsen. Gratulerer! :lol:

3/ Soeknad om medlemskap tas imot paaloepende: kategorier "Slektning", "bloedning" og "uflaks" vurderes enkeltvis.

4/ Medlemmer som nytter av flere medlemskaper paa grunn av antall fangst, kan selge disse ekstra medlemskaper til andre, mot kontant betaling i cognac. Inntektene tilfoeres klubben.

5/ Den foerste klubben's nasjonal forsamling vil finne sted i Borten Losen i uke 27 2008. Medlemmene Soelreven og Mao staar for arransjement. Ytterligere detaljer vil kommuniseres senere.

6/ For aa unngaa at denne traaden blir den desiderte stoerste paa forumet :P og det som kan ansees som "egen reklame", vil aktivitene i denne traaden (fra styret's side) , begrense seg fra naa av til aa besvare eventuelle spoersmaal og ta imot nye soeknader.

Styret takker for interesse, gratulerer alle naavaerende medlemmer for aa ha kommet frem og vist saa stor mot og oensker velkommen til alle potentielle soekere. "Watch this space" :lol:

Jøss :) Jeg får gjøre meg fortjent til dette eksklusive medlemskapet utover neste sesong. Har jo egentlig kun kvalifisert meg til kjøkkentjeneste (over 10 kg) :) men tror ikke dere ønsker å prøve mine kokkekunnskaper :D

Lykke til med fangsten karer !

mvh. medlem Sølvreven

Edit:

Og kvinner ! Beklager Lakselaura

:) Takk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HER ER DET SOM BLIR SERVERT DEN DAGEN I UKE 27 2008

231120071742BWG2LZvbnmqYDLMEi5.jpg?42

VELKOMMEN

Det der så rimelig godt ut. Men jeg får nøye meg med å lese. Jeg har ikke fått laks over 15 kg. Men jeg har fått en på 10 kg. og den tok jeg i Lusterfjorden på håndsnøre under fiske etter torsk. Den ble altså ikke "kjeksa", men den tok en liten svenskepilk. Det var en kjempeopplevelse å kjøre laksen på håndsnøre rett i hånda. Det var bare en ting å gjøre; gi skikkelig slakk for så å feste snøret i bauen på båten. Laksen taua en stund rundt på både meg og båten, men etter hver kom den da opp i båten. Men en slik opplevelse gir vel ingen dispensasjon for medlemskap?

:):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss :P Jeg får gjøre meg fortjent til dette eksklusive medlemskapet utover neste sesong. Har jo egentlig kun kvalifisert meg til kjøkkentjeneste (over 10 kg) :) men tror ikke dere ønsker å prøve mine kokkekunnskaper :D

:) Takk. ;)

trenger hjelp på kjøkken. smaks prøving, :D

Det der så rimelig godt ut. Men jeg får nøye meg med å lese. Jeg har ikke fått laks over 15 kg. Men jeg har fått en på 10 kg. og den tok jeg i Lusterfjorden på håndsnøre under fiske etter torsk. Den ble altså ikke "kjeksa", men den tok en liten svenskepilk. Det var en kjempeopplevelse å kjøre laksen på håndsnøre rett i hånda. Det var bare en ting å gjøre; gi skikkelig slakk for så å feste snøret i bauen på båten. Laksen taua en stund rundt på både meg og båten, men etter hver kom den da opp i båten. Men en slik opplevelse gir vel ingen dispensasjon for medlemskap?

:):lol:

du kan hjelpe til å servere de i M.L.K

så må vi jo kvalitetes teste maten å cognacen før vi serverer vi vil jo ikke servere noe som ikke er godt,

vi tar med LAKSALAURA. :D

BLI MED DA :lol::D:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger hjelp på kjøkken. smaks prøving, :D

du kan hjelpe til å servere de i M.L.K

så må vi jo kvalitetes teste maten å cognacen før vi serverer vi vil jo ikke servere noe som ikke er godt,

vi tar med LAKSALAURA. :lol:

BLI MED DA :):lol::P

Den blir jeg med på. Jeg har gane for smaksprøver.

Så får vi håpe regelverket i Gaula ikke blir alt for ekstremt neste sesong. Jeg er med på det meste og jeg stiller ikke store krav til fangster. Jeg måler ikke min fiskelykke verken i vekt eller antall. For meg er samværet i hyggelig lag med fiskebrødre vel så viktig. Jeg kommer oppover i uke 23/24 og uke 32/33

Endret av rogna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styret har bestemt at alle nye medlemskaper skal bestemmes via en avstemning av alle medlemmer fra naa av. Klubben er kansje "eksklusiv" men "demokratisk".

Det ser ut som at vi har to nye soeknader inn for behandling:

Rogna: Fisken er "bare" 10kg men hvis vi tar hensyn til at at den ble tatt paa haandsnoer og tillegger vekten paa baaten, ser det ut som han kunne bevilges medlemskap under en ny kategori: "Tjuvfiske".

Villlax: Fisken's vekt kvalifiserer ham men det er en "fjoesfisk". Styret er av den oppfatning at han har gjoert en stor tjeneste til alle medlemmer og synes klubben burde vurdere soeknaden positivt. "Kategori: "Krigshelt"

Alle medlemmer bes stemme paa disse soeknader saa snart saa mulig. Vennligst begrunn deres avgjoerelse (aksept eller ei) skriftlig i denne traaden. (humoristiske argumenter er godkjente)

Styret minner also alle medlemmer at de maa vise frem medlemskapet i klubben i deres signatur: MEDLEM AV MEGALAKS KLUBBEN. :)

Styret

Mao, dette ser bra ut! :P

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.