Gå til innhold
Fiskersiden

Hardangervidda - Argehovd?


arne mo
 Share

Recommended Posts

Til neste år blir fatter'n 60 år. I den annledning planlegger jeg og broder'n en fisketur med gammer'n på Hardangervidda.

Jeg har søkt endel rundt på nettet for å finne ut om muligheter for leie av hytte og brukbare fiskemuligheter.

Jeg har funnet denne: http://85.200.253.141/argehovd/htdocs/index.php?id=1

Argehovd, ved enden av Møsvatn leier ut hytter i området med fiske i bl. Midttjønn og Skartjønn.

Prisen er noe stiv, 7000 kr for en uke, men dette inkluderer båt over Møsvann, og vi blir ca 6 stk, så prisen per pers blir jo overkommelig.

Er det noen som har erfaring med dette området? Vi er ute etter muligheten for å få fisk med litt størrelse på. Kjedelig å leie ei hytte ved et vann som er overbefolket og man drar 200 grammere i fleng. Vi fisker med haspelutstyr.

Eller er det noen som vet om andre muligheter for leie av hytter litt inpå Hardangervidda fra østsiden?

Takker for eventuelle svar / råd !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvenna renner vel inn i Møsvann ved Argehovd, men garnfiske i gyteelva av folka på gården der har tært hardt på bestanden. Har flere kompiser som har fått diger fisk der, opptil 5+, men trist nok er mye av dette historie grunnet den nevnte garninga. En kompis fortalte at grovmaskede garn sto og sperret større deler av elva under omtrent hele gytevandringen, og at det aller meste av gytefisken gikk i garna. Stor fisk ble tatt, flere på over ti. Det tradisjonelle gangsfisket etter gytefisken foregikk ellers gjerne i august, der gutta sto og kastet med spinner, sluk og vobbler på brekket om natta. Vet ikke om ting har endret seg nå i løpet av de siste årene. Om ikke ville jeg nok stukket til fjells og testet mer avsidesliggende småvann i høyden.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 years later...
Den 27.11.2007 at 9.33, arne mo skrev:

Til neste år blir fatter'n 60 år. I den annledning planlegger jeg og broder'n en fisketur med gammer'n på Hardangervidda.

Jeg har søkt endel rundt på nettet for å finne ut om muligheter for leie av hytte og brukbare fiskemuligheter.

Jeg har funnet denne: http://85.200.253.141/argehovd/htdocs/index.php?id=1

Argehovd, ved enden av Møsvatn leier ut hytter i området med fiske i bl. Midttjønn og Skartjønn.

Prisen er noe stiv, 7000 kr for en uke, men dette inkluderer båt over Møsvann, og vi blir ca 6 stk, så prisen per pers blir jo overkommelig.

Er det noen som har erfaring med dette området? Vi er ute etter muligheten for å få fisk med litt størrelse på. Kjedelig å leie ei hytte ved et vann som er overbefolket og man drar 200 grammere i fleng. Vi fisker med haspelutstyr.

Eller er det noen som vet om andre muligheter for leie av hytter litt inpå Hardangervidda fra østsiden?

Takker for eventuelle svar / råd !

Ble det noe tur inn til Midttjønn eller Skartjønn den gangen for mange år siden? En kompis og jeg har bestilt hytta ved Skartjønn til sommeren (nå 11500 per uke ) og tar gjerne imot tips om selve Skartjønn og andre vann i nærheten om hvis du har noen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.