Gå til innhold
Fiskersiden

hvilken elv?


max_fishing
 Share

Recommended Posts

Årdalselven i Jølster.

Begrunnelse: den elven jeg har fått mest ørret i. Dette er en lite elv, med liten fisk, men jeg har fisket flere ganger i denne elven enn Laksefiskeren har fisket i Drammenselven.

Er et par kulper hvor det er lett å komme til med fluestang. (jeg har ikke fisket med flue her, men mark og sluk i et par av kulpene har gitt fisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Jo, det er den elven som det garantert svømmer 2 kg++ ørret i.

Jeg var litt uforsiktig når jeg var der i år, og fikk se en av dem velte seg ut fra ett buskas. Fy fa**!!

Ble bare småfisk på halvkiloen med tørrflue denne sesongen.

Jo, den andre er heller ikke så værst. Så to stykker der på svarte natta. En passe stor kilos fisk som pilte avgårde på grunnt vann. Og en som stod helt inne ved kanten å supet i seg innsekter. På den ene turen ble det desverre null ørret[V]

[ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Roar Velle

Jo, det er den elven som det garantert svømmer 2 kg++ ørret i.

Jeg var litt uforsiktig når jeg var der i år, og fikk se en av dem velte seg ut fra ett buskas. Fy fa**!!

Ble bare småfisk på halvkiloen med tørrflue denne sesongen.

Jo, den andre er heller ikke så værst. Så to stykker der på svarte natta. En passe stor kilos fisk som pilte avgårde på grunnt vann. Og en som stod helt inne ved kanten å supet i seg innsekter. På den ene turen ble det desverre null ørret[V]

[ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ]

hvilken elv er det det er snakk om her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entallet gjeipere tatt i betraktning tror jeg neppe du får vite det.

Jeg har fisket Eidselva og Surna og er fornøyd med begge om dere teller beggge som vestlandselver da...òg at det er sjøørretfiske det snakkes om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Roar Velle

Jo, det er den elven som det garantert svømmer 2 kg++ ørret i.

Jeg var litt uforsiktig når jeg var der i år, og fikk se en av dem velte seg ut fra ett buskas. Fy fa**!!

Ble bare småfisk på halvkiloen med tørrflue denne sesongen.

Jo, den andre er heller ikke så værst. Så to stykker der på svarte natta. En passe stor kilos fisk som pilte avgårde på grunnt vann. Og en som stod helt inne ved kanten å supet i seg innsekter. På den ene turen ble det desverre null ørret[V]

[ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ][ :P ]

har en mistanke om hvor denne elva er. kjenner ikke til for mange elver der ørreten er stor, men den jeg fisker i leverer store fisker fra juni/juli til seint utpå høsten.[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Roar Velle

Vi fisker nok i samme elv, Kim. Fikk rekognisert denne sesongen med 4-5 turer, og fant ut hvor de beste hølene ligger.

øøhh...brunaure. Ikke sø.

For sjøørret må det vel bli Vikedal og Etne her på sørvestlandet.

har fiska der i 12 sesonger, så endel fisk har det blitt. snittet ligger på 250-400g, og den største fisken jeg har hørt om i elva, paserte 4,5 kilo. ser stoor fisk på hver tur i august/september.

min rekord er 1,6 i den elva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tres Bien

Hva 4.5 i den lille pyttelva[ :P ][ :P ]

Jaja, sikker på at det ikke var en brun laks[} :P ]

Joda, tro deg nok, men 4.5 var mer en jeg kunne tro ut fra størrelsen, men så lenge lakse kommer seg videre burde dedt være mulig for en 4.5 kilos å gyte, snakker vi ikke om "den" elva enda som både du og roar fisker i?

hmmm. kanskje vi ikke snakker om samme elv? denne huser fisk på gytevandring, og de er ikke få.sakteflytende, 4-6 meter bred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.