Gå til innhold
Fiskersiden

Hva vil du betale for et treff?


Treffpris  

71 stemmer

  1. 1. Hvor mye vil du betale for et treff?

    • 200-400kr
      5
    • 400-600kr
      17
    • 600-800kr
      14
    • 800-1000kr
      14
    • 1000kr+
      21
  2. 2. Hvor viktig er prisen for deg/dine i en avgjørelse om det blir treff eller ikke for deg/dere?

    • Viktig
      8
    • Betyr litt
      48
    • Betyr ingenting
      15
  3. 3. Hvor viktig er standarden på overnatting for ditt valg ang. treff?

    • betyr lite, felles toalettanlegg er bare moro
      9
    • Det betyr noe, men ikke mye
      32
    • Betyr ingenting, kan sove i telt jeg
      12
    • Betyr lite for meg, men kone/barn derimot....
      5
    • Det betyr endel, jeg vil ha fokus på fiske ikke irritere meg over standarden
      13
  4. 4. Har du/evt også emd fam) deltatt på FS landstreff eller Vestlandstreff før?

    • Ja flere treff
      10
    • Ja et treff
      17
    • Nei
      44


Recommended Posts

I forbindelse med Vestlandstreffet sitter jeg jo og regner endel på priser på alternativene-og da lurer jeg jo av og til litt på hva folk egentlig synes det er greit å betale?

Pris dekker overnatting og evt småbåter-ikke større båter til havfiske. Pris er pr.pers i utgangspunktet uten rabatter så om du vil ha m,ed kone/barn må en tenke på totalsummen. Gjelder en helg/langhelg.

Svar på spm så hjelper dere meg mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo selvsagt også en individuell sak, og februar/mars er ofte tunge måneder- for enf amilie på 4 betyr 1000kr at en helg kommer på 4000kr+mat+transport+evt båtleie.... helt ærlig tror jeg ikke det hadde kommet mange på et treff som kostet rundt 1000kr pr.pers med mindre det avr noe heeelt spesielt, men vi får se hva folk sier :)

PS: Vær litt "selvkritiske" nå er det november-påmelding skjer i februar/mars til neste treff.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er selvsagt en faktor å ta med i vurderingen når man skal bestemme seg for å dra på treff eller ikke, men for min del er det ikke det viktigste. Har satt et tak på tusen kroner for meg selv, men blir det dyrere vil det nok bli vurdert, om enn med noe mer kritisk blikk. For å si det slik, det skal være temmelig attraktivt å dra før jeg betaler mye mer enn tusenlappen for treffet...

Slik jeg ser det har standarden på overnattinga lite å si. Jeg er der for å fiske, ikke for å sove, se på tv, dusje eller ligge på sofaen. Det er fint om det er en dass der, men jeg trenger ikke ha en for meg selv :P

For min del er tilgang til båter, gode fiskeplasser, lokalkjente folk og slike ting langt mer viktig enn å ha en Hästensseng å sove i.

Mitt ønske er et treff i Nordhordland, men det ser jo ut til å bli vrient mtp overnatting. Øya som Truttakiller kom med så jo ikke dum ut, men om Øygarden er lite aktuell fordi det er en værutsatt plass tror jeg vi fort kan stryke denne også... Hvis det står mellom Føyno ett år til, og ikke noe treff er jo valget ganske enkelt. Da stemmer jeg Føyno ;) Men det bør vel sees på som siste utvei?

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det er nå sliter jeg rett og slett. Responsen er mildt sagt laber, det er muligens slik at endel hytter blir utleid til gjestearbeidere rundt om?

Jeg sitter pr.nuh med et konkret alternativ i Nord Hordaland, men da blir prisen rett under 1000kr (pr.pers, ingen rabatter), og jeg er skeptisk til å ta den sjansen.

På alle treff har vi opplevd at endel ikke ahr råd til å delta, feb-mars er ofte måneder mange ahr store utgifter (NRK, forsikring, komm,avgifter, årsavgift etc) og jeg tror endel er i overkant optimistiske heri avstemningen.

Samme gjelder jo standarden- med fint vær betyr det lite, men jeg må ha i bakhodet at vi kan få drittvær, og de som var på første landstreffet hsuker hvordan det gikk utover kvelden når regnet kom og det var 150m til toalettanlegget ;) Eller treffet på Anutnes med kald nordakuling, da avr det greit at hyttene/rorbuene var av god standard.

Videre bør det være mulighet for fellesrom/samlingshus, noe som også er dyrt-eller ikek tilgjengelig på de fleste stedene jeg har sjekket foreløpig.

Føyno er helt klart en "utvei"- her vet vi at alt er på stell, det er bare været og bettet som vi ikke har kontroll over-og det har vi ingen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fra sørrogaland og skal til nordhordaland, og i tillegg betale 1000 kroner for overnatting, da blir det en dyr tur.

Langt å kjøre, ferjer og ellers det vanlige med mat osv.

Må jo også tenke på det som Karl Inge skriver, dyre måneder med avgifter av alle slag.

Kan tenke meg at mange kvier seg til å reise pga regningene hoper seg opp i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fra sørrogaland og skal til nordhordaland, og i tillegg betale 1000 kroner for overnatting, da blir det en dyr tur.

Langt å kjøre, ferjer og ellers det vanlige med mat osv.

Må jo også tenke på det som Karl Inge skriver, dyre måneder med avgifter av alle slag.

Kan tenke meg at mange kvier seg til å reise pga regningene hoper seg opp i huset.

Det samme gjelder jo hvis man er fra Nordhordland og skal til Sør Rogaland... Og for oss som reiser fra Østlandet blir det jo heller ikke gratis.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme gjelder jo hvis man er fra Nordhordland og skal til Sør Rogaland... Og for oss som reiser fra Østlandet blir det jo heller ikke gratis.

Mvh Oz

Klart det ikke er gratis for dere heller, men jeg tenker jo på de i sørrogaland og nordhodaland, det er tross alt et vestlandstreff det er snakk om her.

Om du kjører til nordhordaland eller sørrogaland så er vel ikke prisforkjellen så veldig stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det ikke er gratis for dere heller, men jeg tenker jo på de i sørrogaland og nordhodaland, det er tross alt et vestlandstreff det er snakk om her.

Om du kjører til nordhordaland eller sørrogaland så er vel ikke prisforkjellen så veldig stor.

Nei, men om treffet blir i Sør Rogaland blir det dyrt for strilene, om det blir i Nordhordland blir det dyrt for dere. I fjor ble det billig for dere, i år kan det blir dyrere. Rettferdig nok det.

Samma for meg, som du sier. Kommer til å koste endel uansett, men blir det et fristende opplegg som ser bra ut er jo det verdt litt peng spørru meg.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke legge treffet i Sævareid? Er det ikke mulig å leie billig husvære der? Sikkert muligheter for båtuleie der også. Og med svært bra muligheter for "hyggefiske" på brygga nedenfor (Hvor alle får fisk - uansett hva de driver med) . Og med Skogseidvannet (og Henangervannet for de som liker seg best der) i umiddelbar nærhet. (+ Eikelandsosen innen rekkevidde) Og kanskje det er noe rømt oppdrettsfisk i strømmen/elvestubben der?

Eneste ulempen er vel at bebyggelsen er så tett der at bråking utover natta neppe vil være særlig populært - men da får vi heller bråke når vi er ute og fisker :lol:

Er jo også bra campingplass ikke langt unna + motell (eller hva det nå heter) som har felles lokale.

Har bodd begge steder og begge steder får tommelen opp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på rundt 1000kr eller mere er overkommelig,men utslitte eldgamle skumgummi madrasser står ikke høyt i kurs.

Om det er i tipi,rorbu eller på en skole er knakende likegyldig.

Når det gjelder det økonomiske så blir det tøft uansett.

Attføring,barnebidrag,årsavgift osv,osv,osv...

Ett dypt snitt med sparekniven,så blir det tur uansett :lol:

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg stemt. Penge-messig så er det litt vanskelig å si nå, det kommer helt an på om jeg er i fast jobb (noe jeg tror og håper) innen tiden da turen må betales. Tror jeg iallefall burde klare 400-600,- for treff.

Kommer uansett til å strekke meg så langt som mulig for å kunne få bli med, for forrige treff ga mersmak så det holdt. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som har råd til å betale 1000 kroner for ett treff. Husk på att det fort blir noen hundrelapper i tillegg til selve overnattingen. Det bør være ett treff som ikke ekskluderer dei med dårligst råd.

Personlig tror eg att det er smartere å ha ett treff på Føyno til 450 kroner, eller på død og liv å finne en annen plass som koster det dobbelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å ha treffet på samme sted hele tiden så vil det jo alltid være noen som knapt har noen vei å reise, mens andre får en dyr reiseregning hver gang.

Men jeg er litt enig også. :D

Ellers er det jo greit med variasjon, men det skal ikke jeg bruke som argument siden jeg ikke har vært med på noen treff før. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treffet blir nok prioritert uansett for min/vår del.... Synes samtidig det blir dyrt hvis det koster rundt tusen kroner, med tanke på at det blir dobbelt her i familien (og for enkelte andre).

Men... Hvor mange er det plass til hos dere da? :D

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.