Gå til innhold
Fiskersiden

Anbefaling av vadere


Mossmann
 Share

Recommended Posts

Spørs litt på hvilket fiske du bedriver. I denne prisklassen står valget mellom vadere i PVC og neoprene.

Om du fisker mye på vinter\vår og ikke tråkker så mye rundt om sommeren, er neoprene bra (de kan fort bli vel varme om sommeren). To av mine kompiser har PVC\nylonvadere og er godt fornøyd med dem. Fås på Biltema til 4-500kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt på hvilket fiske du bedriver. I denne prisklassen står valget mellom vadere i PVC og neoprene.

Om du fisker mye på vinter\vår og ikke tråkker så mye rundt om sommeren, er neoprene bra (de kan fort bli vel varme om sommeren). To av mine kompiser har PVC\nylonvadere og er godt fornøyd med dem. Fås på Biltema til 4-500kr.

Blir helst saltvannsfiske på vinter/vår/høst de skal brukes til. Sommeren er forbeholdt båt og "slaraffenlivs" fisking... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok neoprenebuksene helt kurante. Men om du har ei god termobukse funker PVC vadere fint.

Du får prøve begge typer og se hvilken du føler deg mest sexy i :P

Du kan få "pustende" vadere ala Coolwater med løse støvler til ca.1000kr, men disse buksene er helt katastrofe på pusteegenskaper (tilnærmet like bra\dårlige som de fra Biltema)

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du et par varme vadere så er det vel ikke noe som kan konkurrere med de i den prisklassen... Er så billig at jeg vurderer bytte ut mine gamle slitte neoprenreservevadere på stedet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du et par varme vadere så er det vel ikke noe som kan konkurrere med de i den prisklassen... Er så billig at jeg vurderer bytte ut mine gamle slitte neoprenreservevadere på stedet....

Var jo en utrolig pris ja...:angry2:

Men hvilken størrelse bør man ha.Har hørt at man bør gå opp en str. fra vanlig skostr....Ligger en plass mellom 42-43 i vanlig skostr.

Endret av Mossmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.