Gå til innhold
Fiskersiden

NKMLs adventskalender


Triturus
 Share

Recommended Posts

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

Jeg er ferdig med eksamenstida!! Tre uker med 12 timers daglig lesesalsitting er endelig over.

Ferie frem til 7 januar!

Jeg tenkte dette kunne blir en oppdateringstråd for NKMLs desemberfisketurer, samt kanskje litt utenomfisklig. Christer har tjuvstarta allerede, men snart er alle ferdige med eksamen og vi kan fiske sammen alle mann igjen. Jeg har ihvertfall planer om minst 10 turer før jeg reiser sørover på juleferie den 22 des. Blant planene er hvitting, hågjel, mort, blåkjeft, havmus, pigghå og skater. Lakemanglerne i klubben skal nok satse litt på den også mellom slaga. Også håper vi på is på Lygnin før juleferien, prognosene ser bra ut!

Arve og jeg foreslo (mens vi gikk hjem fra systematikkeksamen) at månedens første klubbtur blir på Trolla, i kveld. Det er meldt 3 m/s fra sør, 1 grad og oppholdsvær - ideelt med andre ord. Arve håper selvsagt på havmus, jeg håper på hågjel over 1300, samt stor hvitting. Avventer svar fra de to andre klubbmedlemmene. Simon er ikke ferdig med eksamen enda, men han bør klare å presse inn en kveldstur med klubben. Christer sier aldri nei til en fisketur, så han regner vi med.

Stay tuned!

Oppdateres i siste post.

Endret av Triturus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var herlig å få tatt en liten fisketur innimellom all eksamenslesingen. Gleder meg noe helt sinnsykt til jeg er ferdig med siste eksamen den 11. Da skal det fiskes da! :D

Det var bare 2 hvittinger. 2.12kg var den største som var ny pers med 20g margin for min del.. Pers er pers.. :P

Endret av bullfrog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært dårlig med oppdateringer til nå. Jeg ble jo selvsagt syk etter sist trolletur, og været har mildt sagt vært guffent i det siste. Eller, det vet ikke jeg noe om for jeg har bare sittet inne. Mye å gjøre selv om eksamenstida er over.

Kan ihvertfall love flere heftige turer fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trosset minusgradene og bestemte oss for en båttur denne nydelig søndagen. Vi var mest spente på hvordan båtutsettingen ville gå med glatt rampe. Det viste seg at rampa var isdekt og sparsomt strødd, og vi vurderte det til at Arves bil ikke ville klare å kjøre helt ned. Det gikk fint å skli båten på isen ned til sjøen.

39722_s.jpg

Legg merke til anda i bakgrunnen, denne samt maken ble svært så nærgående litt seinere i utsettingsfasen. De måtte skubbes vekk når vi skle båten ned i elva.

39723_s.jpg

Mens Arve strødde, kom han over denne. Og han var svært ivrig på å dokumentere funnet.

39724_s.jpg

Vel ute på sjøen, og blåkjeftplassen ble lokalisert. Det var greit med liv i hele dag, men lusueren ble en stor plage etterhvert. Synd de er så dumme å biter på taklene våre, det går bare ut over vår effektive fisketid. :rolleyes:

Her pumper Arve fisk, litt sprekere enn lusuer.

39725_s.jpg

Det viste seg å være en liten lange, vekt: ukjent.

39726_s.jpg

Etter litt får jeg også kjenning med noe større, og det virket mistenkelig som, jada, brosme. Nå har jeg levd på brosme i hele høst og frysen er tom, så det var godt å få litt påfyll. Legg merke til slimålen som henger ut av brosmemunnen, namnammat for brosmer det visstnok. Vekt: 3,4 kg.

39727_s.jpg

En gang vi drifta ut på dypere vann enn det blåkjeften liker, kom det opp en hågjel. Dagens eneste heldigvis, bortsett fra èn så var de smarte nok til å holde seg unna krokene våres idag. Best for dem.

39728_s.jpg

Litt måker er det jo alltid når vi er på fisketur, de ble etterhvert svært så husvarme. En av de satte seg på motoren 30 cm bak ryggen til Arve. Når Arve snudde seg skvatt de begge to.

39729_s.jpg

Det blev kaldt og mørkt, så vi sveivet opp og dro innover igjen. På vei inn så vi en fiskesjark med masse folk på, og vi fikk sterke assosiasjoner til THK. Mon tro hva de fisket etter, småtorsk på tynnline kanskje, eller rykket storsei. Kanskje jeg skal melde meg inn i en slik havfiskeklubb, poengfiske er jo sykt fett.

Imorgen prøver vi igjen, på samme sted. Dog med litt tynnere line, det er jo sånn man får fisk.

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.