Gå til innhold
Fiskersiden

NKMLs adventskalender


Triturus
 Share

Recommended Posts

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå, forurensing lagt bak oss, og tråden skal holdes i live. Christer er nettopp dratt for å fiske lake, Simon kommer litt seinere. Får håpe de skaffer seg hver sin nye art. Jeg er tilbake på østlandet og skal vel få fisket litt etterhvert jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var man hjemme fra en uhyre frustrerende fisketur etter laka nok en gang. Denne gang utstyrt med ørret som agn. Det startet bra med fast fisk rundt kl 2330 og til min store glede var det ei lake som kom opp til overflata. Fisken ble forsøkt lempet på land, men ramlet av godt oppe i lufta, landet i snøen og trillet rolig tilbake til vannet. :(

Utrolig irriterende, men det var fint å se med egne øyne at fisken var der i alle fall. Så rundt 4 timer, 8 søkker og ett par resultatløse napp senere fikk jeg endelig fast fisk igjen og denne kjentes faktisk ganske fin ut, men naturligvis kjørte den seg fast i ett eller annet på vei opp og snøret slet... :)

Det går opp og ned her i fiskeverden, det er sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nå fisken på plass ihvertfall, så det er bare å meta på. Den kommer snart :)

Min erfaring med lake er at ofte så er skumringstiden og den første timen god fisketid.

Utover kvelden så biter det jevnt og trutt uten at noe tidspunkt skiller seg ut synes jeg.

Når det gjelder agn så bruker jeg helst makrell eller sild. Begge er kjempegode lakeagn.

Har laka fått lukten på mat så tar den det meste, den er ikke akkurat kresen.

Stein

Endret av stein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har rett Brutus!

Sånn er det vel bare iblandt. Uansett var dette bedre enn ingen napp slik det har vært på de andre turene. Nå ble jeg litt gira igjen i alle fall, så i kveld/natt blir det nytt forsøk! :) Skal ha denne arten før året er omme..

Ps. Takker for tips Stein! :)

Endret av bullfrog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.