Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøisfisketreff 2008


 Share

Recommended Posts

Etter at fjorårets treff ble en suksess, prøver vi i år igjen også og lufte interessen for nytt ismeitetreff i en av sidefjordene til Namsenfjorden i Nord-Trøndelag

Treffet vil avholdes 2 eller 3 helga i Februar. Det ligger hotell kun noen få kilometer unna. Noen av deltakerne bodde der i fjor, noen bodde hos meg, samt at de mest ekstreme overnatta i gapahuk på isen. Vi vil i år som i fjor ha base på samme plass, men også utforske nye steder lenger ut i fjorden. Det hele er selvfølgelig avhengig av is.

Agn kan skaffes, i tillegg til at vi bruker mye av det vi får på isen som agn.

Skatetreffet 2007 https://www.fiskersiden.no/content/view/446/34/

Endret av Vilhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 237
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går ekspressbusser fra Trondheim til Namsos. Det går også tog til steinkjer som er 30min fra plassen. Om det blir folk nok, så kan jo minibuss være et alternativ.

Når det gjelder fiskeutstyr så kan man bruke så mangt. Nappvarslere er en fordel. Jeg foretrekker ismeitestenger.

F.eks Lawson Norwegian Heavy. Snelle kan du enten bruke multiplikator eller haspel. smak og behag. Man kan også fiske mindre arter som strømsild, taggmakrell og øyepål her. Da bruker jeg en UL-stang på rundt 5 fot.

Søkkevekt jeg bruker er 50-200g, avhengig av dypet. En fordel med mono, da braid har en tendens til å fryse fast i spolen om det blir kaldt.

Ellers skal jeg komme med en pakkeliste etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg gøy ut d....

Vet någen kor lang tid det tar å kjøre der fra stavanger?

Gidder du det, tar det laaaaaaang tid! Utallige ferger vettu. Mye billigere å fly skal jeg tro.

Detta ser skikkelig kult ut med sjanser for fisk som spiser de "store" her nede som potetgull, men februar er travel...

Endret av Seth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi hadde et ørlite håp om at det la seg is før jul, så vi kunne virkelig komme i julestemning med litt ismeite. Dessverre ble det ikke sånn, og på tross av mange dager med minusgrader la det seg ikke is, sannsynligvis er det for lite ferskvann i øvre vannlag. Nå er det meldt mye regn fremover, så får vi håpe på sprengkulde etter at det har regnet ferdig. Is utover i januar har jeg stor tro på!

Vi gleder oss, men det er vel fler som kunne tenke seg å være med herfa? Vi får besøk av en gjeng svenske specimenfiskere, som gleder seg veldig til å komme oppover for å fiske med oss. Men det er fremdeles plass på isen, bare å melde seg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med hvis det blir etter 13 februar.

Hvis noen trenger transport fra eventuelt Namsos eller Steinkjer har jeg bil så det er bare å gi beskjed så kan henting ordnes.

Jeg har også motorsag og diverse ismeitestenger/sneller/nappvarslere til utlåns hvis noen skulle mangle utstyr. Hvis det skulle vise seg at jeg ikke er hjemme under treffet kan alt mitt utstyr lånes, så slipper dere drasse med dere masse på flyet. Jeg bare avlevere det til Vilhelm.

Hvis det blir til at jeg skal sove hjemme under treffet er også overnatting for 3 stk mulig.

Kjenner det kribbler i hele kroppen bare ved tanken på ismeite :P

Ja det låter interessant dette ja, absolutt

Er det noe slags bindene påmelding, eller er det "bare å komme" hvis det skulle vise seg at jeg får tid og råd til detta, er jo et lite stykke fra telemark.....

Det er nok bare å dukke opp ja, isen er for alle :P

Et tips er jo å gå sammen med andre fra østlandet om eventuelt å spleise på kjøreturen opp, så blir det vel ikke så kostbart pr snute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.