Gå til innhold
Fiskersiden

Etterlysning.


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

Pratet litt løst å fast med en annen på dette forumet om en tur til Nedstrandsfjorden å prøve lykken på 600, 700 meter.

Hva lever der, å hva biter på kroken ?? Spennende.

Tanken var å dregge opp på dumpingplassen hvor blandt annet en oljeplattform er dumpet.

En litt større båt enn min hadde vært fint, med et godt eccolodd.

Noen på vestlande som kunne tengt seg dette, å har en passende båt ??

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 393
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De aktuelle artene der vil jo i all hovedsak være isgalt, skolest, brosme og sist men ikke minst håkjerring - så ha utstyret i orden og tanga klar til å klippe fortommen når du har målt lengde evt rundmål på den.

Regner med at vi kommer til å fiske litt forskjellig, jeg personelig kommer til å gå etter stort å agne deretter :) mens han jeg har pratet med om dette kommer helt sikkert til å kjøre små kroker siden har er mere en sortejeger enn meg. Sikkert mye "løgne sorter" der som han sier :D

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har fisket her tidliggere? Det kunne jo vert litt kjekt å prøvd.

Det er vel en fordel å vente til dagene blir litt lengre, men er det mulighet for noe stort og stygt er jeg med...

Mitt ekkolodd slår ikke så dypt, det sier takk for seg på 350m. Det vil jo gå med noe sykt med dregg tau, og det er fare for at det henger seg fast. Men den sjangsen får vi bare ta, går d gale så går d gale..

I mellomtiden så får jeg nøye meg med fiske på grunna (300-400), tenkte jeg skulle ha meg en tur på søndag. Det er meldt bra vær, så på søndag ligger jeg nok enten i Nedstrandsfjorden eller sør øst av Arsvågen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har fisket her tidliggere? Det kunne jo vert litt kjekt å prøvd.

Det er vel en fordel å vente til dagene blir litt lengre, men er det mulighet for noe stort og stygt er jeg med...

Mitt ekkolodd slår ikke så dypt, det sier takk for seg på 350m. Det vil jo gå med noe sykt med dregg tau, og det er fare for at det henger seg fast. Men den sjangsen får vi bare ta, går d gale så går d gale..

I mellomtiden så får jeg nøye meg med fiske på grunna (300-400), tenkte jeg skulle ha meg en tur på søndag. Det er meldt bra vær, så på søndag ligger jeg nok enten i Nedstrandsfjorden eller sør øst av Arsvågen.

Hadde tengt å lage en dregg, eller kjøpe en "billig" å eventuelt dra inn en del tau å rett å slett kutte det av.

Skal flere folk være med er det en fordel med større båt selfølgelig, alternatift kan jeg leie en båt, 3000 kr.

I den båten kan vel ca 8 pers fiske uten problemer hvis det er lite støm.

Med så mye sene ute er det surt å måtte dra inn fordi vi krysser hverandre osv.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mye sene ute er det surt å måtte dra inn fordi vi krysser hverandre osv.

Får du på ei håkjerring, så trenger ikke de andre å sveive inn så mye. Den kapper lett multien av for deg med hudtennene :lol: Bare spør SMS :unsure: Alternativt er å sveive som *****.

I Trondheimsfjorden har vi byttet agn ca annenhver time. mest pga slimål og grunnlus, men også pga utvasking av agn. Du blir temmelig lei av sveivinga etter ei stund, så jeg anbefaler å bruke sneller med 2 gir på dette dypet.

Ellers bør du kanskje opplyse om at det ikke stilles med TLD 20 og 500g bly på slikt dyp. Har må større kluter til. Minimum 50lb stang og en 30size snelle. Vi brukte opptil 2kg bly og hadde fremdeles snøret 50meter bak båten i Trheimfjorden, men det kan hende det er mer strøm der enn i Nedstrand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Vilhelm det blir garantert kryssede snører på disse dypen uansett om det er 2 eller 200 fiskere ibåten.

Når vi snakker om 6-700m mener jeg att 1200-1300m snøre er ett absolutt minimum og det bør vel finnes lodd ombord som ikke er langt unna 2,5kg noen ganger har vi brukt helt opp i 2,2kg og fortsatt hatt trøbbel med bunnkontakt men vi har også hatt dager når vi brukt 1kg. uten problem.

Hvis ni ska helt ned på 700m så hadde jeg nåkk ikke stillt med noe mindre en 1300-1400m tau i kombination med ett 20-30kg anker med 20-30m 12mm kjetting. Jeg har så langt brukt 1100m når vi har ankra på ca 600m men har slitt litt med ankerfeste under vanskelige forhold med mye vind og strøm så det ska spleises i enda 200m till neste sesong. :P

Hvis det er mulighet for solide bunnapp så kan det vare lurt med ein brekklenk mellom tackle og braid ,høres kanskje litt skummelt ut men jeg har brukt 0,8-0,9 mono ca 50cm. Dette klarer du som regel og dra av med braid på ca 0,40 men har enda en bruddstyrke som klarer alle fisker.

Den som har prøvd bunnapp på 500+m vet att det er ett reint helvete og slite av for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E me eg.

Og kan sikkert være med å betale hvis det skal leies båt, disel osv.

Kunne noen forklart en amatør hvilket utstyr som trengs?

Må nok kjøpe inn en del hvis jeg skal være med :P

Er det noen tanker om koti dette ska være?

Dette hadde vær rått å få til!

Hilsen

Fisherman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kjerringene som er tatt i området er vel tatt på litt grunnere vann. De er vel tatt ikke langt fra punktet merket Nedstrand1. Har fisket der noen ganger. Sist gang fikk vi 50kg med lange. Det er litt enklere å ankre opp på 400+.

Har planer om å fiske der eller ved Arsvågen på Søndag. Har ikke fisket på punktet merket Arsvågen enda, det kan jo være noe stort og stygt der også.

35553.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode så innbiller jeg med at håkjerringene i fjorden der patruljerer dyprenna, og om jeg skulle satse på kjerring i fjorden der så ville jeg tatt hensy til det, og enten fisket i endene på rennen.. det vil da bli på ca 600 meter rett nord for punktet som du kaller "Nedstrand 1" i kilen der, hvor de mest sannsynlig oftest snur... og i andre enden på renna, på det smaleste rett før renna stopper i den enden hvor det er en dybde på 608m, her er renna smal, og den "må" forbi og sannsynligheten for at den finner agnet bør jo være ganske stor..

Prøvde å legge ut ett kart med kryss, men fiskevatn.no streika

Edit : her er bildet.. Kryssene markerer der jeg ville gjort satsinga

2094145780_698ab357e8_o.jpg

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes vel ikke så dumt ut det der Thor dette blir jo naturlige "oppsamlingsplasser" for annen fisk også.

I tilleg så har jeg trua på og holde seg till kantan av fjorden gjerne med korallskog da det er her det er mest mat for "kjerringan". Noe ni bør vare veldig obs på hvis ni ska ankre mittfjors er eventuell skipstrafikk i område og for gud skyll se till att dere har riktige lanterner (hvit runt lysende )hvis ni ska fiske i mørke.

Ikke så artig og oppdage baugen på en 30 000 tonnere litt forseint. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne responsen er jo helt rå :rolleyes:

Båt med kaptein en hel dag kan jeg ordne, ser det er noen allerede som er intresert så dette MÅ JO BARE GJENNOMFØRES

;)

Snelle med gir ja, he he, kjekt å ha på 300 meter å det.......

Dette må vi finne ut av, kapteinen er lommekjent i dette området å har plenty med lys så når det blir mørkt er vi godt synelige.

Jeg ringer båteier på mandag, lufter ideen å hører om han er tilgengelig å om han vill dette.

Denne ballen ruller videre.

E me eg.

Og kan sikkert være med å betale hvis det skal leies båt, disel osv.

Kunne noen forklart en amatør hvilket utstyr som trengs?

Må nok kjøpe inn en del hvis jeg skal være med :angry:

Er det noen tanker om koti dette ska være?

Dette hadde vær rått å få til!

Hilsen

Fisherman

Du ryker på noen tusenlapper her om du ikke har noe havfiskeutsyr, bare en snelle med gir ligger på rundt 5000 kr ny.

Siden det er flere som er intresert å responsen var så positiv hadde det jo vært fint å fått dette till eeeeh snart

:)

Er det noen som har fisket her tidliggere? Det kunne jo vert litt kjekt å prøvd.

Det er vel en fordel å vente til dagene blir litt lengre, men er det mulighet for noe stort og stygt er jeg med...

Mitt ekkolodd slår ikke så dypt, det sier takk for seg på 350m. Det vil jo gå med noe sykt med dregg tau, og det er fare for at det henger seg fast. Men den sjangsen får vi bare ta, går d gale så går d gale..

I mellomtiden så får jeg nøye meg med fiske på grunna (300-400), tenkte jeg skulle ha meg en tur på søndag. Det er meldt bra vær, så på søndag ligger jeg nok enten i Nedstrandsfjorden eller sør øst av Arsvågen.

Plass till 1 till på søndag ?

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det snakk om ? Hørres jo ulidelig spennende ut!

Vi to har en date før den tid, regna ikke med en sånn respons, men hadde jo vært skikkelig morro å dratt en gjeng fra dette forumet også.

Skal ringe mandag å snakke med båteier om dette.

Ville kanskje blåst ei langhelg mens dere først var i gang, dvs bo på båten over etpar netter. I tillegg selvsagt gjøre klar endel saftige fluposer og senke de på strategiske steder mens strømmen står stille.

Helt enig, men da burde det gjøres når været er litt mere stabilt å lufta litt varmere.

Blir frost å is om natta her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aktuelle artene der vil jo i all hovedsak være isgalt, skolest, brosme og sist men ikke minst håkjerring - så ha utstyret i orden og tanga klar til å klippe fortommen når du har målt lengde evt rundmål på den.

Nåja...skolesten og brosma bryr jeg meg ikke om, de har jeg jo på lista mi hehe.

Isgalt derimot, det hadde vært kult.

Har ikke mer enn 600meter på snellene mine jeg, men det må jeg visst ordne nå ser jeg.

Kan forresten nevne at jeg har fisket på kanten av renna(550meter) der inne med 5-600 gram, noe som gikk helt fint.

På en god dag der inne, tror jeg ikke det trengs så sinnsykt med lodd.

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer fint at nissen var innom på en før juls tur, med en Tiagra 30 med 1000m Fireline. Så eg e klar.

Det er nok best å vente litt til dagene blir litt lengre. Hva med 19-20 April,sol opp 0612 , sol ned 2058 og full måne? Så sant været er bra da. Jeg mangler kun en kveil og to med line tau så er jeg klar, har 540m fra før. Ser ut som en bra plass punktet til ThorEH på 608m. Kan jo være mye rart i det hålet der. Ankrer oss fast, og fisker i 24t.

Hva med et Vestlandstreff, i Nedstrandsfjorden? Så kårer vi kongen av dypet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.