Gå til innhold
Fiskersiden

Etterlysning.


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

Gratulerer så mye med flotte fangster! Bra satset! :)

Ikke for å ta gleden fra noen, men er det vanlig å notere mistet fisk som flyter opp som perser og arter?

Dette har skjedd meg flere ganger, men jeg har alltid sett på det som mistet fisk. Hva praktiserer folk flest her på FS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 393
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer så mye med flotte fangster! Bra satset! :)

Ikke for å ta gleden fra noen, men er det vanlig å notere mistet fisk som flyter opp som perser og arter?

Dette har skjedd meg flere ganger, men jeg har alltid sett på det som mistet fisk. Hva praktiserer folk flest her på FS?

Samme her, de teller ikke for meg heller.

Men vi er ikke alle like.

Personelig hadde jeg ikke regnet mistet fisk som flyter opp som pers selvom det jeg min krok den satt på å jeg er årsaken til at den sprengte å fløyt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fine fangster, "rett" utenfor hytta vår. Selv kan jeg ikke skryte på meg mer enn 12kg brosme fra samme fjorden, så all honnør til den satsinga dere har lagt ned i det siste. Selv må jeg nøye meg med 8kg brosme i samme fjorden, blålange har jeg aldri sett snurten av.

Skulle noen noensinne ha behov for mannskap med kaffekoke/overnattingsmuligheter på Nedstrand, så kan jeg tidvis være disponibel på relativt kort varsel :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fine fangster, "rett" utenfor hytta vår. Selv kan jeg ikke skryte på meg mer enn 12kg brosme fra samme fjorden, så all honnør til den satsinga dere har lagt ned i det siste. Selv må jeg nøye meg med 8kg brosme i samme fjorden, blålange har jeg aldri sett snurten av.

Skulle noen noensinne ha behov for mannskap med kaffekoke/overnattingsmuligheter på Nedstrand, så kan jeg tidvis være disponibel på relativt kort varsel :turned:

Da er du jo ikke så UBRUKELIG alikevel da... :thumbsup:

Vi kan jo tipse deg ved neste tur, det er sikkert plass til flere i den fjorden.

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel ei grei helg med perser, ny art og flere hundre meter PP i retur :rock:

Og vi andre får bare vente på fortsettelsen hvor håkjerring vel bør være en del av fangsten :whistle:

Det er flere intresange arter på dypet der også, Ladden sikler på flere av de som må (kan) tas med små krok.

Er nysjerrig jeg også, men vill gjerne kjenne kreftene å tyngden til en kjerring i år, må ikke til Trondhem for å få den arten, kulere å legge ned litt arbeid i sånne ting selv isteden får å få allt servert på et sølvfat.

Prøve å feile litt er en del av helheten det også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Frederic serverer kjerringene på sølvfat, men ellers er jeg helt enig med deg.

Mente ikke det så bokstavelig, kunne faktisk tengt meg en tur med han selv etter skate o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med flotte fangster! Bra satset! :)

Ikke for å ta gleden fra noen, men er det vanlig å notere mistet fisk som flyter opp som perser og arter?

Dette har skjedd meg flere ganger, men jeg har alltid sett på det som mistet fisk. Hva praktiserer folk flest her på FS?

Helt enig med deg her Torry, denne er mistet og teller ikke som pers.

Forøvrig mye flott fisk her!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner va du mener her Mr Big Fish. Vi startet prosjekt håkjerring allerede i 2003 og prøvde/feilede gravde blant yrkesfiskere mm. Etter flere bomturer så fikk vi endelig reultat i 2006 og for ein tillfredstillelse d var. :) Og siden dess så har det bare gått oppover med både resultater og utstyr. Tacklen er mildt sagt noe modifisert i forhold till hva vi brukte d første turene.

Så resultatet kommer bare en har mye tålmod veldi mye......

Endret av Gotland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg her Torry, denne er mistet og teller ikke som pers.

Ditto, og som Torry sier, ikke for å være gledesdreper :)

Ellers tusen takk for spennende rapport, jeg tror tilogmed jeg våger meg til å si dere innfridde til tross for sinnsyk hyping før turen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditto, og som Torry sier, ikke for å være gledesdreper :D

Ellers tusen takk for spennende rapport, jeg tror tilogmed jeg våger meg til å si dere innfridde til tross for sinnsyk hyping før turen :D

Takker for det, man må jo være optimist ;)

Helt enig med deg her Torry, denne er mistet og teller ikke som pers.

Forøvrig mye flott fisk her!!!!

9,98 dagen før er ikke så ille det heller da, samme art.

Jeg skjønner va du mener her Mr Big Fish. Vi startet prosjekt håkjerring allerede i 2003 og prøvde/feilede gravde blant yrkesfiskere mm. Etter flere bomturer så fikk vi endelig reultat i 2006 og for ein tillfredstillelse d var. :thumbsup: Og siden dess så har det bare gått oppover med både resultater og utstyr. Tacklen er mildt sagt noe modifisert i forhold till hva vi brukte d første turene.

Så resultatet kommer bare en har mye tålmod veldi mye......

Skal finne de ;)

Har bøttene klare til neste gang med ting som "lukter".......

Dropper tinga på veg ut å fisker en annen plass først å drar tillbake til bøttene etter x antall timer.

En plass der ute er det tatt minst 3 stk, en GIGANT ;)

Drøyer ikke like lenge til neste forsøk nå som flere "gira" personer har meldt sin interesse å vennskapskretsen øker med folk som tåler litt ruskevær .

Gratulerer med fine fangster, "rett" utenfor hytta vår. Selv kan jeg ikke skryte på meg mer enn 12kg brosme fra samme fjorden, så all honnør til den satsinga dere har lagt ned i det siste. Selv må jeg nøye meg med 8kg brosme i samme fjorden, blålange har jeg aldri sett snurten av.

Skulle noen noensinne ha behov for mannskap med kaffekoke/overnattingsmuligheter på Nedstrand, så kan jeg tidvis være disponibel på relativt kort varsel :D

Send meg nr på pm så kan vi prates ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at jeg kan stille med litt større båt med krypinn til neste forsøk. Blir med en gang litt lettere å gutse på dypet når du kan sove ombord. Som alle kan se av bildene hadde vi ikke optimale båter til overnatting denne gang.

Dessverre havnet ikke dreggen optimalt denne gangen, med tanke på slik vinden dreiet i løpet av helgen. Blåsa ble tidvis liggende grunnere enn ønsket, men dette hadde egentlig lite å si på resultatet siden vi brukte mesteparten av tiden på grunnere vann. Vi fikk hvertfall nok en gang bekreftet at yr.no ikke er en eksakt viten, men kun veiledende.

Men uansett, fornøyd med turen. Selv om jeg nesten blanket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9,98 dagen før er ikke så ille det heller da, samme art

Definitivt ikke ille det nei, ikke mange som kan fremvise en slik pers!! Ei blålange på 10+ er en av mine definivt største drømmer som havfisker, men sjelden å få de her jeg bor :) De står vel forøvrig ikke tjukt i Nedstrand heller, er mange som har fisket der uten å se snurten av arten.

Det blir spennende å følge med på fisket deres fremover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :)' date='03 mai 2010 - 18:12' timestamp='1272903128' post='590706]

En plass der ute er det tatt minst 3 stk, en GIGANT :)

Drøyer ikke like lenge til neste forsøk nå som flere "gira" personer har meldt sin interesse å vennskapskretsen øker med folk som tåler litt ruskevær .

Liker ikke at du uten videre eksluderer oss som ikke tåler ruskevær.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :)' date='03 mai 2010 - 18:12' timestamp='1272903128' post='590706]

En plass der ute er det tatt minst 3 stk, en GIGANT :)

Drøyer ikke like lenge til neste forsøk nå som flere "gira" personer har meldt sin interesse å vennskapskretsen øker med folk som tåler litt ruskevær .

Liker ikke at du uten videre eksluderer oss som ikke tåler ruskevær.. :(

Ha ha, t t tog du ann ;)

kra12.jpg

Du blir vell ikke sjøsyk du Svenn ???

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste denne tråden med en uvanlig stor ivrighet. Det må være en drøm å fiske på så store dybder og hvem vet egentlig hva som befinner seg der nede. Lykke til videre og gleder meg til neste rapport om dere enten går for håkjerringa eller annet. Grattis med flotte brosmer og langer!

Endret av Hanumana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.