Gå til innhold
Fiskersiden

Gjedde sluker?


Jøran Nilsen
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 11 years later...

Skjedsluker har gått ut på dato... det har blitt utviklet bedre gjeddesluker som er mere effektive. Prisen er heller ikke noe dyrere enn foreksempel en storauren. Kjøp heller:

buster jerk

buster jerk II vis du ikke har en stiv stang

westin shad teez

svartzonker mc My 

Disse er MANGE ganger bedre enn sånne skjedsluker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig at de bitsa du nevner er effektive sander olsen.

men jeg tror det kan være dumt avskrive skjesluker helt til gjeddefiske. ved noen tilfeller kan skjesluker være vel så effektive som alt annet kunstig agn. mange skjesluker imiterer skada småfisk ekstremt bra, for eksempel atom og storauren. den noe uregelmessige gangen til disse slukene kan være det som skal til for å lure både store og små gjedder.

men jeg tror nok at det meste av tida er skjesluker mest effektive til mindre gjedder, fordi små gjedder er mindre kritiske på hva de hugger på enn større eldre individer. men jeg har ihvertfall alltid med en eller to skjesluker i kassa for å ha noe helt annerledes enn de andre baitsa å tilby i kinkige situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidenes tråd-nekro, men skitt fiske!

Enig i at å avskrive skjesluker er unødvendig. I noen tilfeller fisker de bedre enn alt som nevnes over, og bør være med på enhver fisketur. Du har for eksempel Blue Fox Lucius, som ved spinnstopp roterer sidelengs flere meter, noe du ikke får til med hverken gummi eller jerkbaits. Effekten blir da at den viser side og blinker lateralt. Aldri undervurder kontrasten av en matt flate som veksler til en blank flate opp mot himmelen når du skal ha oppmersomheten til en gjedde. Har du sett småfisk bli jaget i stim og unnvike en predator ser du hvorfor. Du har også skjesluker som på spinnstopp beveger seg bakover, mot eventuelt følgende fisk - igjen, vanskelig å få til med gummi og jerk selv om det finnes noe gummi som gjør det samme.

Når det gjelder å fiske av store områder og kunne variere fiskedyp enkelt og effektivt er skjesluker knall - jeg har alltid med et par, både store med høy bæreevne og smalere som kaster bra og synker raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.