Gå til innhold
Fiskersiden

Planerboard


håven
 Share

Recommended Posts

Dete var intresangt :o Men vet du noe om man vordan man monterer på di duppene Frode?Har ikke helt forstått meningen det med duppene på klypene før nå :D

Man tar bare isopor dupper(store) drar ut den svarte pinnen . Så tar man en monoline ca 1.oomm .I den ene enden knyter man på en aliminiums carabinhake(typ biltema).Trer denne gjennom duppen og knyter rett i der ringen på scotty klemma sitter(man skroter den blanke orginal ringen),så knyter man dette så stramt som mulig sammen.Nå går de rykkvis når de sleper i vannet,er lette å se mot sola og lettere å slippe ut i litt vind......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar bare isopor dupper(store) drar ut den svarte pinnen . Så tar man en monoline ca 1.oomm .I den ene enden knyter man på en aliminiums carabinhake(typ biltema).Trer denne gjennom duppen og knyter rett i der ringen på scotty klemma sitter(man skroter den blanke orginal ringen),så knyter man dette så stramt som mulig sammen.Nå går de rykkvis når de sleper i vannet,er lette å se mot sola og lettere å slippe ut i litt vind......

hehehehe, der hadde vi nesten samme oppskrift :D

gratis meg kjempefisk forresten, kaldt vann? :o

Endret av Team Biri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker vanlige isopordupper, kjøper feks aluminiums karabinkroker hos biltema og borrer ett hull bak på dem... tynt snøre, feks flaggstangline, mellom karabin og utløser med duppen på lina.. skal se om jeg får tatt ett bilde og lagt ut en gang..

grunna er på hedemarksia, rett ovenfor Kremmerodden stikker det ut en odde, litt ut i fjorden og på sørsia av den, grunna er 5 m på det grunneste med 30-40 m rundt.

25955.jpg

Så nå er det vel slutt på å miste et pr klyper hver tur

:D

EDIT: Trådtittel endret da det ikke har noen hensikt å være mnorsom 100% av tiden og samtidig gjøre søk vanskelig... ;-) (EØ) Blir det slik som det her frode????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25955.jpg

Så nå er det vel slutt på å miste et pr klyper hver tur

:o

EDIT: Trådtittel endret da det ikke har noen hensikt å være mnorsom 100% av tiden og samtidig gjøre søk vanskelig... ;-) (EØ) Blir det slik som det her frode????

der har du dem ja!!!!

Fisk??

hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du er galt med monoline da???

Den monolina jeg har brukt har i allefall ikke svart til forventningene, syns utløserne glir MYE og da mener jeg MYE dårligere enn når en bruker planerline. Mulig det er for tykk mono, men til våren er det planerline igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremmerodden? Snakker vi om biri? Det er mange mil strandlinje og mange kvadratmerer vann, og nesten hver meter og kvadratmeter har navn og det tar tre mannsaldre å lære alle for meg når je er ikke kan være på fjorden hele tiden.

helt korrekt :glare: Biri er stedet ja!

sendt pm til deg Roger`n

Endret av Team Biri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den monolina jeg har brukt har i allefall ikke svart til forventningene, syns utløserne glir MYE og da mener jeg MYE dårligere enn når en bruker planerline. Mulig det er for tykk mono, men til våren er det planerline igjen

Pratet litt med Espen Østlie under årets NM, og han hadde fått tak i tennis-racket sene i bulk spole. Denne har kevlar kjerne, er ikke dyrere enn mono sene, og har visstnok en mye lenger levetid enn monosene. Den tåler bl.a sollys på en helt annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremmerodden? Snakker vi om biri? Det er mange mil strandlinje og mange kvadratmerer vann, og nesten hver meter og kvadratmeter har navn og det tar tre mannsaldre å lære alle for meg når je er ikke kan være på fjorden hele tiden.

Det står en forpult fotoboks på E6 ca 1km etter mjøsbrua retning Biri. Det går og ei bro over E6 der og det ligger ei brun hytte på en odde på denne plassen. DETTE er Kremmerodden.

Endret av dacron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40257_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/16373/40257.jpg

grunna er brattest på nordsia. ikke noe prob å kjøre rigger på innsiden av grunna mot berget..

er rundt 30 m hele veien der... grunna går sørover. ca 6 meter på det grunneste ved vanlig vannstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Sporting i Örebro i ferien i fjor og kjøpte ett sett med "smepulkan"

http://www.outdoor.se/sportfishnews/smepulka/

Veldig fornøyd med de. De er støpt i glassfiber, og har en tykk syrefast kjøl.

Byttet ut snor med tynn kjetting for å kunne justere drapunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei finner ikke noen link til dem :D Men har bare lest posetift om dene pulken,men begynner og undres om at den ikke er på markede lenger? Fant et bilde av brukt her.TLpulka.jpgTLpulka1.jpg

De er like steensons power men de er utviklet litt. Det er de jeg har mest lyst på om jeg skulle kjøpt ferdige.

Har kjørt me de i tre år no og grei i bruk.. De er noe store og tunge å hanskes med men trekker meget godt. Skal prøve ut mine nye fjøler til sommeren, så om du har lyst på de så ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.