Gå til innhold
Fiskersiden

Din beste fisk ever


avkroken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Årets liste er ikke langt fra det som kan telles som mine livs fisk heller:

1. Skjellbrosme 3120 - ingen over,ingen ved siden

2.Ørret 2500 på tørrflue - Fantastisk opplevelse og en utrolig flott fisk tatt i nydelige,hjemlige omgivelser.

3.Piggskate 6840 - endelig godt å få en skikkelig fisk over 6500 etter nærmere 150 piggskater hvorav 10 over 6kg

4.Karuss 1240 - en art jeg har vært ganna mot kom endelig opp, ekstra stas siden det var art 100.

5. Håkjerring 192000 - dagstur : det blev.

6. Mort 910 - trudde aldri at mortepersen min skulle bli slått,men det ble den altså. Hadde også en fisk på 850g på samme økta

7. Røye 6640 - det klaffa til slutt med en gris

Endret av Vilhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fiskene jeg er mest fornøyd med å ha fått er vel med disse i topp:

1. Håkjerring 533kg

2. Hornkvabbe 81,6g

3. Kveite 9,9kg

Om jeg skulle sette opp ei liste over de fangstene jeg har blitt gladest for i fangstøyeblikket:

1. Når jeg så den første kveita bryte overflata under kystmeite fra land, 3350g (fikk også en på 5350 på samme tur, men gleden over den første var uten tvil størst)

2. Småflekka rødhai 660g

3. Rognkallen jeg til slutt fikk etter tre dagers stirrekamp og frustrasjon over småsei / Den første havmusa og også den første "skikkelige" kystmeitefangsten (1530g, fikk også ei lita ei på samme tur) / Den første hornkvabba på 81,6g og min første potensielle nrek / Rødspetta som til slutt satt etter mange fisketurer (1300g) / Pigghåpersen på 6950g tatt på kystmeite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vell henge meg på jeg også.

1: Min første gjedde over 10 kg på 14650g 127cm. (se profilbildet)

2: Min første abbor på 1 kg var var stort den gang. (ca 10 år siden)

3: Mine 2 abbor på 1,5 kg med ett pent eksemplar fra nitelva henger også høyt.

4: Gjørs på 6 kg fra leira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatering:

Delt første plass: - laks 2,2 kg min første på flue i Bjerkreimselva

- rødspette 1.2 kg min første etter 27 år fisking på flyndre, iår!!

3) sandflyndre 1192gr, Nrek. etter mye satsing

4) laks 2,3 min første laks, vatnaelvo, etter uttalige år med fisking etter sorten...

5) sjøaure 3.4 kg, min første store fisk i Norge, sommeren 1985

6) kveite 4,9 kg etter nervepirrende fight fra land

7) laks 13,5 kg endelig voksen laks....

Endret av Joost.L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner de helt store enkeltfiskene, så det får bli en mixet liste:

3. Pigghå 3 kg, på 50 gr Stingsild egnet med torskelever. (Så den bite på!)

2. Trippel med 2 x 4 kg's sei + 4 kg's torsk på pilk og gummimark.

1. Femling med 5 x 3-5 kg's lyr på pilk og gummimark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva fisket du med og hvordan fikk du dette svære utykjet på land? Er jo over 200 kg bak norgesrekorden da, men er spent på hva slags utstyr man trenger for denne typen fisk.

Søk på forumet, så får du så mye svar at du angrer på at du spurte... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. Den jeg mistet på 2,5-3 kg på Hardangerdidda som tok meg et halvt år å komme over...

Hahaha... kjenner til problemet!!

Min liste må nok bli:

1. Brasme 2,2 kg i Seutelva (huka den i halen med en spinner, men det tells fortsatt)

2. Sei 3 kg i Varangerfjorden

3. Ørret 1,25 kg på Hardangervidda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva fisket du med og hvordan fikk du dette svære utykjet på land? Er jo over 200 kg bak norgesrekorden da, men er spent på hva slags utstyr man trenger for denne typen fisk.

Siterer Oz, og i samme slengen finner du vel også ut at fisken aldri ble dratt på land... :)

Forøvrig er utstyret langt lettere enn hva menigmann tror. Folk som aldri har tatt i ei fiskestang tror faktisk fortsatt at man må ha heisekran for å dra opp en fisk på et halvt tonn, men å dra håkjerringliner fra isen var faktisk kvinnfolkarbeide på Grønland i gamle dager. Klarer du å løfte ti kilo dødvekt med ei fiskestang fra et gulv i en halvtime klarer du også å pumpe opp ei håkjerring på et halvt tonn. Folk flest blir stort sett sjokkert og nekter å tro at det er sant når man viser hva slags utstyr som brukes. Fisk veier fortsatt 0 gram i vannet. Det er musklene på fisken, og ikke vekta på den vi kjemper mot. Skjønner man først det skjønner man mye, blant annet hvorfor det lar seg gjøre å lande en fisk på 500 kilo på et snøre som kun tåler 30 kilo, samt hvorfor en fisk på fem kilo kan ryke et snøre som tåler tjue kilo.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.