Jump to content
Fiskersiden

Fredrik og Rèmy på isen

Remy
 Share

Recommended Posts

Oppsøkte et barndomsvann jeg ville prøve i dag, her visste jeg det var store borrer og svært få vet om det. Satte dagens forventinger høyt og hadde nermest banket inn spikeren for abbor på kiloen. (haha, CB, jeg VET man ikke lunker opp kilos abbor hver dag på isen lol). Så jeg og Fredrik var parate kl 9:30 og borret de første hullene! Så med min nye balansestikke og balnsepilker var jeg klar. Det tok ikke lang tid før de første satt, men jeg sleit med mine. De første borrene var godkjente og fine. Så fulgte det noen små før vi la ut på vandring til div "hotspots". Dødt, dødt og dødt. Vel tilbake på go plassen hadde jeg fortsatt trua på kilosabbor. Og ikke lenge etter kom en pen abbor på 1090g opp av hullet til Fredrik. Ble vel 3 halvkilos+ abbor og den ene samt en gjedde som jeg mistet i hullet på balnsen på ca 1,5-2kg. Vi hadde IKKE bra bett, men ikke dårlig heller. De virkelig store borrene får vi ta igjen en annen dag... Men borrene hadde fine røde prikker på buken da :(

borre1.jpg

borre.jpg

At Fredrik med tør begi seg ut på tynn is med den porsjonen gullhår han ser ut til å ha på storborre, er for meg en gåte. Trodde gullhårene skulle veie såpass at dette garanterte for bading. Grattis likevel - og igjen kan man vel konkludere med at den som ikke gutser neppe får givende resultater heller.

Og hva i brennheite har skjedd med den tidligere så vettskremte Remy? Dere var ikke på Valle Hovin eller Jordal, vel?

Begynner å bli artig dette. Gutta ute på isen, peller kilosabbor og MC85 lurer på hvor det var. At svaret ikke legges ut har med å gjøre at det ikke er så stas med halve forumet i hælene på en på isen neste helg. Det hadde vel vært begrenset hvor mye Remy hadde fått hengt med ut ellers. Dessuten er det himla artig å leke katt og mus. Stor abbor kan man få på svært mange vann i og rundt Oslo. Må bare vite hvordan. Tror Fredrik har abbor over kiloen fra tosifret antall vann, så det er mye å plukke i. Har vel noe av det samme, men fra endel andre vann og noen av de samme. Tar vi med de andre gutta i klubben overstiger vel antallet 20 forskjellige vann lett.