Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret fiske i Halden distriktet


 Share

Recommended Posts

Gjest Sofafisker'n

Er det noen som har noen gode tips om bra sjøørret plasser i Halden området? Gjerne også inn i strömstad distriktet. Ikke bodd her lenge enda så driver å sonderer litt :D

Mange fine plasser i og rundt Sponvika/Svinesund området. Rakk aldri å teste så mange av de i min korte periode i Halden, men de _så_ fine ut. Litt vanskelig å "se" de plassene, så man må nesten prøve seg frem litt. Feks kjøre til ferjeleie i Sponvika, parkere og spenne på seg spaserstøvlene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare opplyse om at det ikke er lov og fiske i Iddefjorden etter anadrom laksefisk før 9 mai.

Det er nok av andre godplasser i Halden.

Mørvika feks.,er verdt et forsøk. :D

Hørte at i området rundt gammlebrua heter det ikke Iddefjorden??

Er det da lov å fiske etter anadrom fisk der??

Kanskje et dumt spørsmål, men det finnes sikkert et svar på det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte at i området rundt gammlebrua heter det ikke Iddefjorden??

Er det da lov å fiske etter anadrom fisk der??

Kanskje et dumt spørsmål, men det finnes sikkert et svar på det??

Helt riktig som du sier at det området ikke heter Iddefjorden,men Ringdalsfjorden.

Iddefjorden går fra Halden og innover,mens Ringdalsfjorden går fra Halden og utover.

Forbudet gjelder desverre også i Ringdalsfjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig som du sier at det området ikke heter Iddefjorden,men Ringdalsfjorden.

Iddefjorden går fra Halden og innover,mens Ringdalsfjorden går fra Halden og utover.

Forbudet gjelder desverre også i Ringdalsfjorden.

Ok. Greit å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofafisker'n

Helt riktig som du sier at det området ikke heter Iddefjorden,men Ringdalsfjorden.

Iddefjorden går fra Halden og innover,mens Ringdalsfjorden går fra Halden og utover.

Forbudet gjelder desverre også i Ringdalsfjorden.

Er det Ringdalsfjorden det som er nord-vest for Sponvika også? Eller er det lov der? Alternativt, hvor langt vest/nord må man for å ha lov til å fiske etter disse edle krabater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen gode tips om bra sjøørret plasser i Halden området? Gjerne også inn i strömstad distriktet. Ikke bodd her lenge enda så driver å sonderer litt :glare:

Mange flotte fiske steder fra Høysand - Grimsøya - å ned over på Svensk side ....

Ble Laget ett hefte med vei beskrivelse og fiske plass navn ... Har den Hos M&M Fiske og Fritid i Sarpsborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nei,jeg risikerer ikke fiskeutstyr og bot for noen pinner.

Er det noen som har oversikt over reglene for fiske på svenske-siden? Jeg skal ikke stå helt, helt innerst. Men fra Krokstrand og innover. Kanskje noen har en link eller to til svenske fiskreguleringer som gjelder for området? Vil selvfølgelig ikke gjøre noe ulovlig.

- En uke igjen -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en tur til Nordby senteret på svenskesiden og kjør videre til Lervik gml. ferge leie. Ta på deg støvlene og kast langs mens du går sørover. En fin gåtur;)

har dratt en del sjø ørret der med lett skjesluk som fisket høyt. tidlig morgen gry anbefales.

Der har jeg testet : Og kan si, meget bra der ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg var i Krokstrand. Klarte selvfølgelig ikke å dy meg, så det ble 5 stk SØ. Heller små, største knappe 700 g, som ble pent slupet ut igjen. Ingen sinte svensker heller!! Men jeg lover jeg skal aldri gjøre det igjen! Fårlåt!

Var litt spent på stanga. Hadde kjøpt den til innlandsfiske. Speedmaster 9 fot 3-12g. Men den er rett og slett fantastisk, kan kjøre mye større SØ på den enn de jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.