Gå til innhold
Fiskersiden

Årets Rovfisker 2008


Remy
 Share

Recommended Posts

Etter en spennende konkurranse som enda ikke her helt avgjort, minner vi på at konkurransen for 2008 har startet!!!! Nå er det bare å melde inn fisk og konkurrere som en gal for å ta med seg din del av premiebordet som i år er enda større. Skitt fiske og lykke til fra Avkrokenfiske og Fiskersiden.no

Mer om dette kan du lese her: https://www.fiskersiden.no/content/view/601/115/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er flott med fine premier til de som kommer høyt opp, men det burde kanskje være en eller annen motivasjonsfaktor som får de (vi :blush: ) som ikke har sjans til å vinne til å melde inn fisk.

Tror nok det er mange som fikk fisk i løpet av året som kunne ha kommet med på listene, men som ikke så noen grunn til å melde de inn - da man likevel ikke kan hevde seg mot de som driver mye med fiske etter rovfisk. Hadde det f.eks i tillegg til hovedpremieringen vært loddtrekning hvor alle fikk et lodd for hver fisk de har på lista, og med OK premier - ville man nok ha fått flere innmeldinger. Hvis det er ønskelig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abbor, Gjedde, Gjørs, Lake, Ål og Ørret.......

Har vi Abbor her ? Nei

Har vi Gjedde her? Nei

Har vi Gjørs her? Nei

Har vi Lake her? Nei

Har vi Ål her? Ja

Har vi Ørret her? Ja

Dette tror jeg er av grunnen til at det har vært litt "laber" innmelding.

Interessen er der, men ikke fiskeslagene det konkureres i.....slik det er nå blir store deler av den Norske befolkning diskriminert fra å være med på en "fair" konnkuranse.

Om det skulle vært litt "rettferdighet" burde det vært en egen saltvanns konnkuranse, med for eksempel

Lange, Torsk, Lysing, Lyr, Sei, Kveite og Pigghå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanlige FS konken dekker både saltvann og ferskvann.

Årsaken til at vi har egen rovfisker konk skyldes at vi både i 2007 og 2008 har hatt annonsører som har vært villige til å sponse en slik konkurranse spesifikk.

Dersom en av annonsørene leser dette og skulle føle for å sponse en lignende konkurranse i saltvann kan PM/mail sendes meg så vil vi se på det.

Men det er jo naturlig nok begrenset hvor mange konkurranser vi kan ha gående også, det er arbeidskrevende :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abbor, Gjedde, Gjørs, Lake, Ål og Ørret.......

Har vi Abbor her ? Nei

Har vi Gjedde her? Nei

Har vi Gjørs her? Nei

Har vi Lake her? Nei

Har vi Ål her? Ja

Har vi Ørret her? Ja

Dette tror jeg er av grunnen til at det har vært litt "laber" innmelding.

Interessen er der, men ikke fiskeslagene det konkureres i.....slik det er nå blir store deler av den Norske befolkning diskriminert fra å være med på en "fair" konnkuranse.

Om det skulle vært litt "rettferdighet" burde det vært en egen saltvanns konnkuranse, med for eksempel

Lange, Torsk, Lysing, Lyr, Sei, Kveite og Pigghå?

Na har vel godt over majoriteten av folkene i Norge adgang til de fleste fiskeartene, alle kan ikke delta på alt alltid eller at alt treffer midt i blinken for hva som passer for den enkelte. Innmeldingene har ei heller vært laber, i 2007 oser listen av specimenfisk og store individer av de fleste arter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg håper at den pågående debatten som går kan få åpnet øynene til til de det gjelder.

For det er synd om abboren ikke skal være med pga mistanke om juksing.

som Karl Inge skrev så veldig bra i en annen post :

"Dersom miljøet passet på seg selv/hverandre hadde dette problemet forsvunnet."

Det handler om holdninger og om moral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ungå nevnte problematikk, forslår jeg at begrepet "levende agn (fisk)", fjernes. Like greit å endre til: "agnfiske er tillatt".

Man unngår ikke problemet av den grunn. Resultatet blir at de som bryter norsk lov har en fordel på de som ikke bryter norsk lov, og slik kan vi ikke ha det. Konkurranser skal være på like vilkår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man unngår ikke problemet av den grunn. Resultatet blir at de som bryter norsk lov har en fordel på de som ikke bryter norsk lov, og slik kan vi ikke ha det. Konkurranser skal være på like vilkår.

Ikke gjør ting vanskeligere enn det er.

Hvor mange regler må du ha for å sikre deg at folk gjør alt lovelig.

Skal dere kreve bilde av innløst fiskekort, hvordan sjekke antall stenger man fisker med, motorbruk i flere vann må det tas høyde for osv

Du må ALLTID stole på at de som melder inn fisk til konkurransene, gjør dette etter beste evne. I mitt forslag skriver jeg ikke at levende er lov, akkurat som jeg ikke skriver at innløst fiskekort skal scannes og mailes oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har spurt meg som sponsor av konkurransen og det er muligens riktig, men i mine øyne MÅ abbor være med.

For å ungå nevnte problematikk, forslår jeg at begrepet "levende agn (fisk)", fjernes. Like greit å endre til: "agnfiske er tillatt".

Hæ ?

Dette synes jeg du bør utdype !

Sponsor som er så uklar i forhold til lovbrudd og juks !!

Bli ikke overasket om jeg tolker deg slik at du synes dette er ok !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk lov og gjeldende fiskregler skal følges.

Da er vi enige, og det er også grunnen til at jeg stusser på at det i det hele tatt nevnes at levende agnfisk er forbudt.

Da må dere ta med et sett med andre regler også (i hht norsk lov).

Hæ ?

Dette synes jeg du bør utdype !

Sponsor som er så uklar i forhold til lovbrudd og juks !!

Bli ikke overasket om jeg tolker deg slik at du synes dette er ok !

Se svaret over. Er ikke uklar jeg. Nosk lov skal følges, men det gjelder alle lover, så å utdype en spesiell regel blir litt rart for meg.

Blir det meldt inn fisk tatt på mort, er denne selvflgelig død, noe annet er jo ikke lov, akkurat som samme person selvfølgelig har løst fiskekrt for vannet han fisker i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.