Gå til innhold
Fiskersiden

Er det no galt med FS? Har det tapt seg?


Bunker
 Share

Recommended Posts

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis jeg ikke misforsto hva du mente så er dette lett å fikse, øverst til høyre i det første innlegget er det en knapp merket "Valg", klikk på den og bytt til "Standard".

For å snakke for meg selv blir ikke dette det samme.

Det ønskelige er å få forumene sortert og at trådene er organisert under sine respektive forum.

(Nå kommer de forskjellige forum og tråder i hytt og vær nedover siden).

Mye mer oversiktelig på gamlemåten.

We shall never surrender ;)

Mvh

Arild

Edit: Churchill sa vel strengt tatt "shall" og ikke "will"..

Endret av ArildH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste fora taper seg jo - og svaret er enkelt. Så lenge det ikke kommer noen større og spennende endringer - så blir jo forumet slik enhver gammel kjæreste ville blitt. Det er rett og slett ikke så fryktelig spennende lenger.

Derfor er det viktig å ta til seg alle de nye - og la de blomstre, samtidig som at de får gjøre feil uten å få smekk av moderatorene for ikke å bruke søke knappen. Hvor velkommen føler man seg da?

Takhøyden har i tilegg blitt mye lavere . Noe man gjerne må forvente når størrelsen har blitt det den har blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett av problemene med at forum "taper" seg er at svaret mange nye får når det stilles ett spørsmål , som tidligere ville gitt en lang og til tider meningsfull diskusjon, er: BRUK SØKEFUNKSJONEN, DETTER ER UTDEBATERT TIL DET KJEDSOMLIGE TIDLIGERE. :):D;):angry2::angry2:

Dette er noe forumet burde klare å unngå. Man kan som mere erfarene brukere gjøre et kjapt søk for den nye brukeren og linke til passende tråder. Han kan så lese den tråden og evt. spørre i samme tråd hvis noe trengs å utdypes litt.

Jeg synes ofte det er greit å fortsette på en gammel tråd, mens andre komenterer at "denne tråden er 4 år gammel..." Samme det vell, mye bedre å ha noen bra tråder, enn tusen ubrukelige.

Ellers synes jeg dette er det beste fiskeforumet, og jeg leser vell 4-5 fiskeforum(engelske,svenske,amerikanske,norske) daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er fin.

Jeg som "ny bruker" fikk vel en rimelig hard mottagelse her, med både personangrep å antydninger om meg som person som gjorde meg rimelig forbanna, har fortsatt ikke "glemt".

Men har også sett en annen side av FS å brukerne her som engentlig satt meg litt ut på flere måter, i positiv retning, godt å se at ikke alle er like.

Men det er jo faktisk sånn det er her i værden da, vi er så forskjellige alle sammen at uansett om det er snakk om fisk, musikk, politikk, eller kebab har vi alle vår smak å vår mening alle sammen.

Det å respektere hverandre uavhengig av hvordan man gjør ting fordi "sånn ville ikke jeg ha gjort, han må jeg hogge hue av" mener jeg er noe noen her bør lære.

"Ikke sitt på forumet å let etter ting som provoserer deg, det er faktisk mye annet intresangt å lærerikt å lese gjennom."

Fangstraporter , turer med bilder osv kommer jeg til å legge ut masse av i 2008, en ting jeg ikke kommer til å gjøre er å sette finger`n på å kritisere andres måte å fiske på, eller hvordan de avliver fisken, eller måten den blir holdt på i det den slippes ut igjen.

Det får være opp till fiskeren å gjøre det han/hunn vill gjøre med sin fangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt ønsker jeg å gi honnør til admins/mods at denne tråden får gå sin gang uten innblandinger fra det holdet på et tidlig stadium i diskusjonen. Når så skjer vil fler kunne tørre å si meninga si og da gir det et bedre innblikk i hva folk virkelig mener.

Før ble det slått ned på når folk la inn bilder man måtte scrolle for å kunne se - ikke nå! Det ble også slått ned på hvis folk prøvde seg med animerte avatarer - ikke nå lenger? Er det gitt grønn lys for dette, er det orasje eller kanskje fortsatt rødt lys for slik praksis?

Dere behøver ikke svare før en eventuell konklusjon/oppsummering senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Animert avatar = fortsatt ikke tillatt og blir påtalt pr PM når de blir oppdaget, men det er jo ikke dette vi sitter og ser etter når man leser i forumet og det kan jo ta litt tid før man legger merke til det om ingen tipser.

Oversize bilder = størrelsebegrensinger gjelder fortsatt (skal øke denne littegran og gjøre den mer tilpasset 1024-bredde på skjerm som er minste skjerm vi nå ønsker tilpasning av sidene til. Hovedsiden er tilpasset 1024-bredde (tidligere var det tilpasset 800-bredde) da det nå er lite utbredt med 800-skjermer (ihht vår statistikk). Imidlertid sees det litt gjennom fingrene med dette i f.eks testforum, men om en bruker f.eks konsekvent bruker stooore bredder vil han få en veiledning pr PM. ELLER om det er i en vanlig fangsttråd så pleier jeg uten beskjed å redusere størrelsen der det enkelt lar seg gjøre ved å endre URL f.eks

Animert bilde ellers = heller ikke tillat (som før)

Alle disse reglene er for at det skal være enkelt og greit å kunne lese innhold osv i forumet uten for mye forstyrrende elementer. Derfor eksisterer det også en regel mot "stor og forstyrrende signatur". Alt for at det enklest mulig og uten særlig forstyrrelser skal være mulig å lese seg nedover en tråd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er jo nesten ny her i forhold til mange :D

men jeg synes at det er veldig mye bra her, :D morro å lese om andre fiske metoder,

å det er veldig mye rart som tas i saltvann, får veldig lyst til å prøve dette å ikke bare laks, ørret, harr, :)

så synes jeg at mods gjør en bra jobb :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er jo nesten ny her i forhold til mange :D

men jeg synes at det er veldig mye bra her, :D morro å lese om andre fiske metoder,

å det er veldig mye rart som tas i saltvann, får veldig lyst til å prøve dette å ikke bare laks, ørret, harr, :)

så synes jeg at mods gjør en bra jobb :D

Bare å ta seg en tur, saltvansfiske er helt KONGE:)

Når det gjelder bilder la jeg ut i feil format på en klubbtur tråd, men dette fikk jeg en hyggelig forklaring på av en på forumet"karl inge tror jeg" å har lagt ut bilder i riktig format etter dette, skrolle for å få sett bildene er ikke noe morsomt nei.

Fikses enkelt i paint.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har for store tanker om seg selv kan kritikk være vond å svelge.

Bastante holdninger skaper god underholdning for de som har moro av å dra litt i strikken.

Man blir kanskje litt rundere i kantene av lang tid i forumet og er litt imun mot kritikk og behandler alle likt.

Men for at nye medlemmer ikke skal bli ustatt for krass kritikk fordi at de ikke vet bedre, foreslår jeg at de får en standard avatar slik som denne:

3-Baby-funny.jpg

Da er det lett å se hvem man skriver til/om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har for store tanker om seg selv kan kritikk være vond å svelge.

Bastante holdninger skaper god underholdning for de som har moro av å dra litt i strikken.

Man blir kanskje litt rundere i kantene av lang tid i forumet og er litt imun mot kritikk og behandler alle likt.

Men for at nye medlemmer ikke skal bli ustatt for krass kritikk fordi at de ikke vet bedre, foreslår jeg at de får en standard avatar slik som denne:

3-Baby-funny.jpg

Da er det lett å se hvem man skriver til/om. :mellow:

Dine påstander om persjoner du aldrig har møtt eller veit noenting om, å absolutt ikke kjenner er en skummel, ufin uting Potesalve, ee, sorry, Potemkin var vel riktig.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops! Glemte en viktig en. :)

De som ypper til bråk kan man lett overse.

Da kan vi inngå en avtale her å nå, jeg ser ikke deg å du ser ikke meg som en god start på 2008.

Hold deg unna mine tråder å jeg skal låve deg med handa på fiskestanga at jeg aldrig engang skal titte på dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk gutter. Det var godt vi klarte å få en personlig krangel i denne tråden. :)

Sorry, det skal ikke gjenta seg.

Jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Slenger inn et innlegg jeg og:

Jeg er enig i hva Tryta og noen andre har nevnt; nemlig det som har med mottagelsen av nye medlem å gjøre. Jeg har flere ganger stusset over kommentarer som har virket "surmula" eller litt sånn "trøste og bære, vet du ikke DET engang??" ordlyd som har blitt skrevet i enkelte innlegg/rapporter gjort av folk som kanskje har 6 poster i alt eller noe.

Et eksempel er hvis en ny bruker lager en post med enten et bilde, en link, en video etc og det har vært postet tidligere. Da mener jeg at det går an å skrive en generell kommentar, FØR man gjør personen oppmerksom på at det allerede finnes en tråd om emnet. Jeg ser ikke poenget med kun en kommentar alâ "søk-funksjonen er til for å brukes" eller lignende kommentarer.

Jeg har tatt opp slike ting med andre faste FS-brukere og de har vært enig i det. Det har ikke vært så enormt mange slike innlegg men nok til at jeg har lagt merke til det. Også nok til at andre har lagt merke til det, for jeg har tipset folk om å bli medlem av FS men noen har takket nei nettopp pga at de har lest kommentarer de ikke har følt seg vel med.

Jeg forstår at det er umulig å ta hensyn til alt og alle, men det er litt kjipt allikevel.

Spøk/glimt-i-øyet kommentarer fort kan jo også fort misforstås på nett. Samme med surmula kommentarer som dreper eventuell glede medlemmer har ved å poste rapporter og lignende. Da er man iallefall sikret at vedkommende ikke gidder å legge så enormt mye sjel i å bli en del av FS.

Interne ting vil det alltid være på forum uansett hva forumet går ut på men det går sikkert an å begrense det i tråder som ble opprettet av andre grunner enn interne kommentarer.

For min del spiller det liten rolle, men jeg registrerer jo ting. Min erfaring er at FS folk er svært hjelpsomme særlig ved spørsmål angående utstyr, arter, hvor man finner bra deals osv osv. Så personlig er jeg fornøyd med responsen mine tråder gir.

Skjønner at folk som har vært her i årevis går lei av å kommentere fangstrapporter, men jeg syns at det er veldig kurant å legge inn kommentarer når noen har tatt seg bryet med å dele bilder og fiskeglede i en rapport. Man behøver jo ikke skrive mer enn "super fangst" eller noe sånt. Alle monner drar og det er hyggelig for folk å se at andre faktisk leser det som har blitt skrevet.

Men alt i alt: Veldig fornøyd med FS, folk er alt i alt veldig hyggelige og hjelpsomme og jeg håper det fortsetter å være slik. Jeg har fått nye venner og bekjente via FS, noe som gjør ting enda mer givende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det er jeg som er hardhudet, eller at jeg er en av dem som kommer med disse surmaga og negative kommentarene, men jeg klarer ikke å være helt enig med dere jeg altså...

Selv synes jeg de aller, aller fleste medlemmer blir tatt veldig godt i mot, og at de får gode tips og hjelp, og konstruktiv kritikk, ikke kjeft og sure tilbakemeldinger. Kom gjerne med eksempler på all denne gallen som tydeligvis blir spydd utover nye medlemmer, jeg klarer ikke å finne det på egenhånd.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Har du noen ekspempler på disse kommentarene som får folk til å stikke av ? Medlemsmassen bare øker og øker, det er flere og flere nye aktive brukere..

Nei, jeg har ikke eksempler. Folk er forskjellig og kanskje noen har lest en kommentar som ikke var så ille, men som de selv syns virket kjip og som gjør at de ikke føler for å bli medlem/bidra. Det er ikke snakk om mange folk, kun noen. Men som jeg også sa: Det er umulig å gjøre alle til lags/laks, særlig i forum. :lol: Er selv Admin i andre nettforum og vet at ting kan tolkes fullstendig forskjellig fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.