Gå til innhold
Fiskersiden

Er det no galt med FS? Har det tapt seg?


Bunker
 Share

Recommended Posts

Er ny i dette forum men opplever vel dette mer aggresivt enn et annet jeg frekventerer, det resulterer i at jeg bruker mer tid der enn her inne.

Det jeg reagerer på her er spesiet rapporter fra fine turer som blir " tygd" i stykker av enkelte på grunn av "feil" metod ved avkroking eller et eller annet.

Da er det vel bedre å gi honnør til de som legger ut rapporten.

Det er nå min mening om den saken.

Mange fine diskusjoner, flotte tips forumet er en fin plass og få utløp for diagnosen fesketulling.

En diagnose jeg ikke vil bli kvitt.

:lol::lol:

Endret av stegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du noen ekspempler på disse kommentarene som får folk til å stikke av ? Medlemsmassen bare øker og øker, det er flere og flere nye aktive brukere..
kjenner også flere som gir F grunnet "ggærne forumfolk" men nevner ingen hvis du spør.

Og ja..du er en av årsakene.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen ekspempler på disse kommentarene som får folk til å stikke av ? Medlemsmassen bare øker og øker, det er flere og flere nye aktive brukere..

Ett stykke ned i denne rapporten er det bilde av ei gapeflyndre.

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...topic=21835&hl=

Ett par fra Oslo hadde tatt seg turen til Langesund for å fiske. Det var ikke første gangen de fisket på denne plassen.

Gutten ønsket ikke å melde seg inn på fs pga tonen på forumet som var da.

Hva han mente med det vet jeg faktisk ikke. LasseB kan sikkert også bekrefte dette.

Har også en trolling venn i Stavern.

Han får flere sø enn de fleste her på forumet vil jeg tro.

Han slipper ut slips. Selv har jeg sett han slippe ut en sø på 2,7kg fordi den hadde gytt.

Han veit ikke om det er pga misunnelse eller det at han sikkert har med over 100 sø hjem til mat hvert år,men han frekventerer ikke på trolling forbundet sine sider lengere heller.

Jeg har nevnt fs for han,men han synes det er bedre å lese enn å poste her.

(Han/de spiser faktisk fisken,den blir ikke ødelagt i fryseren.)

Da legger jeg herved hodet mitt på huggestabben,så får dere fyre løs på meg.

Noe slikt dere etterlyste?

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...topic=20398&hl=

Les inlegg nr9. Mest vettuge mannen i den diskusjonen. Etter det så ble det for dumt...

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...topic=14433&hl=

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du av alle Thor trenger ikke spørre om hvor slikt er skrevet, for etter min erfaring med å "bli avspist med useriøse svar" er faktisk du som moderator den verste!

Let litt i egne svar på mine innlegg så tenker jeg du kan finne eksempler du leter etter.

Flott at flere reagerer på en del "umoden og useriøs" holdning.

Min mening med forumet er at de fleste temaer nå er uttdebatert og "skrytetråder" av egne fangster, turer ol er det som skal til for å holde forumet i gang. Dette er psoitivt fordi det da er mye info å finne, men negativt fordi det nok "skremmer" noen vekk.

Mikkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er faktisk du som moderator den verste

Gidder ikke å kommentere dette fra deg Mikkel, mer enn at jeg ikke har vært moderator siden 2005 eller deromkring :lol:

..men om DU gidder så må du gjerne komme med ekesmpler på mine svar til deg - for jeg kan ikke finne noe siste 2 åra eller deromkring (det var så langt jeg gadd å gå tilbake)

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...derfor ber jeg om eksempler.

Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg ofte har sleivspark osv-Men ser ikke at jeg er så ufin, at jeg skal holde folk (andre enn folk som er veldig, veldig sarte) borte fra FS som eneste grunn til at de ikke er her inne :lol:

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er det en styrke ved forumet at det finnes folk som kan gi tilbakemelding ved feks for dårlig behandling av fisk som skal settes ut igjen. Enig i at det ikke trengs å tværes ut i det uendelige, men at det nevnes i en rapport ser jeg på som et pluss. Forumet bør være noe mer enn bare et sted man kan skryte av fangstene sine, den dagen det kun blir det har det mistet mye av det som er bra, og blir veldig mye mindre interessant.

Hvis man ikke vet hvordan man skal behandle C&R-fisk, men likevel vil drive C&R bør man kunne ta til seg tips om hvordan man skal gjøre det. Selv har jeg lært mye om dette fra forumet (senest når det gjaldt bruskfisken og hvordan den bør/ikke bør holdes) og jeg er glad for at folk forteller meg dette, så jeg neste gang kan gjøre det på en bedre måte. Det er klart, av og til bør man velge sine ord litt bedre, men i det store og det hele mener jeg ikke kjefting som dette er et så stort problem at det i seg selv skal være nok til å skremme folk fra å delta.

Klart det kan være noe i kritikken som kommer, og det er vanskelig å se hvordan andre opfatter en, men da bør det komme mer konkret kritikk, ikke bare tåkeprat om at alle er så slemme...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er heilt enig med deg her, Oz. Sannsynlegvis er vel eg òg ein av dei som kjem med "oppgulp" når det gjeld behandling av fisk. Sidan så mange (som det tydlegvis er) meiner det er feil måte å angripe problemet på så tek eg det til etterretning. Men for meg er dyrevelferd, herunder fiskevelferd, så viktig at eg vil halde fram med å påpeike feilaktig behandling. Korleis ein behandlar eit dyr er ikkje noko som er opp til kvar enkelt.

Det er ikkje èin enkeltperson som er ansvarleg for den periodevise dårlege stemninga har inne. Like mykje som kritikarane må velje orda sine med litt omhu, må kritikkmottakaren (kult ord!) vera i stand til å ta til seg dei velmeinande orda.

Det tar litt tid å bli "husvarm", i alle fall gjorde det det for meg. Grunnen til at det er (forholdsvis) få aktive brukarar kan vel så gjerne ha med eigen personlegheit å gjere, enn krasse kommentarar. Kven veit. Kanskje "Votekongen" KIS kan setje opp eit spørjeskjema i ein tråd der folk (anonymt) kan stemme på det dei meiner er grunnen til at dei sjølve ikkje er meir aktive? For det er vel berre dei inaktive som kan svare på spørsmålet, og deira røst blir ikkje høyrt så lenge dei ikkje postar.

Forslag til vote:

Kvifor postar du ikkje?

1. Likar å berre lese

2. ThorE er for krass

3. Oz er for krass

4. Har ikkje noko å bidra med

5. Har lyst, men tør ikkje

6. Er redd for å stave ord feil

7. Blydonkern er tilbake

8. For mykje internhumor (som til dømes pkt 7)

9. Er generelt redd for å tråkke feil

10. Har ikkje fotoapparat

11. Er ikkje interessert i fisking

12. Forumet er teit

13. Har alle lov til å skrive det dei vil?

14. Kor er posteknappen?

:)

Endret av Chironomus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør vel stort sett alle som poster tror jeg...

Men det er klart, noen er mer aktive i Test-forumet enn andre. Drøyeste jeg har sett er 40% av postene i Test-forumet. Finnes sikkert de somm har høyere tall også..

edit : måtte jo sjekke deg og da - du har bare 39% i Test :)

edit : ny bestemann, han har 50%

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde over 50 % i testforum i fjor. Så det, og roa litt ned på politikken.

Ellers var den innklipte tråden et glimrende eksempel. Minst 10 av innlegga her er unødvendig krasse og skaper kun dårlig stemning. At denne fangstmannen tar det godt, er ikke en grunn til å mene at behandlingen han fikk var riktig. Helt fett å påpeke gjellegrepet, og fisking på støinger, men altfor mye gulping.

Siden noen legger seg til hogg her må jeg bare nevne at jeg ALDRI har opplevd kommentarer fra Oz eller Chiro... krasse/oppgulp etc.

Eksempeler på unødvendige greier:

"Når starter likskuet"

"QUOTE

I dag foregår det et fiske på våren hvor det pga uvitenhet tas opp mye avmagret gytefisk. Ikke noe galt at det fiskes, men uvitenheten blant mange er stor.

Helt enig, det er synd at slike fisker blir kakka. Også smaker de som våt bomull ispedd myr."

Flere klarte dog å si i fra med ok tone. Det er ikke så vanskelig bare en prøver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også av den oppfatning at man ikke trenger gnage mer på det samme, når ting allerede er påpekt tidligere i tråden, i alle fall ikke i en negativ tone. Dog har alle lov til å si ifra om hva de mener er feil, selv om selvsagt feks "Hør på rådene til XXXX, det er til det beste for fisken" (ved feil behandling av fisk) holder i lange baner.

Ellers mener jeg det har endel å si hvordan rapportskriver/fangstmann tar ting, da det er nettopp det denne diskusjonen handler om. Ikke dermed sagt at jeg bifaller alle svar i den aktuelle tråden, få med det.

Jeg "stiller meg til for hogg" fordi jeg ikke er enig i at dette er et så omfattende problem at det ødelegger for forumet. Enkeltepisoder, joda, og av og til bør vi tenke oss om en ekstra gang før vi trykker på "legg til svar"-knappen, men at dette er et så stort problem at vi får et dårligere forum på grunn av det er jeg ikke enig i. Da hadde det vært verre med kun koseprat, dulling og putesying døgnet rundt.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMHO ville et tannløst klapp-meg-på-ryggen-forum blitt mindre lesverdig, underholdende og lærerikt. Kritikk er bare bra, så lenge den er konstruktiv. Folk burde heller være takknemlig for negativ tilbakemelding på rapportene sine, enten det dreier seg om kvalitet på bilder, behandling av fisk eller valg av utstyr/metode. Hvis man ikke ønsker slik negativ kritikk må det bety at man ikke er interessert i å lære og utvikle seg. I så fall så må jo den eneste hensikten med å poste rapporter være å vise hvor flink man er? Feil er menneskelig, feil er naturlig, og det beste med feil er at man lærer av de - forutsatt at noen påpeker de, og at man er villig til å erkjenne de selv.

Endret av SMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør vel stort sett alle som poster tror jeg...

Men det er klart, noen er mer aktive i Test-forumet enn andre. Drøyeste jeg har sett er 40% av postene i Test-forumet. Finnes sikkert de somm har høyere tall også..

edit : måtte jo sjekke deg og da - du har bare 39% i Test :)

edit : ny bestemann, han har 50%

?

At folk har høye prosent andel i testforum behøver ikke å skyldes at de poster shit elle ikke er intressert i fiske. Alle har da ikke fiske mani,det er hobby for noen, livstil for andre

Er vel gjere sån at i FS forum sine fiskemetoder slik de står på hovedsiden, ikke interesserer alle og hvermann, se i stemmetråden FS awards så ser du mine stemmer.

Du har 25% i test forum, jeg har 40%. Alikevel har du over 100% mer innlegg en meg der.

Så dette med prosenter i testforum peker ikke nødvendighvis ut enhver brukers intresse. I såfall leder du stoort.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også av den oppfatning at man ikke trenger gnage mer på det samme, når ting allerede er påpekt tidligere i tråden, i alle fall ikke i en negativ tone. Dog har alle lov til å si ifra om hva de mener er feil, selv om selvsagt feks "Hør på rådene til XXXX, det er til det beste for fisken" (ved feil behandling av fisk) holder i lange baner.

Ellers mener jeg det har endel å si hvordan rapportskriver/fangstmann tar ting, da det er nettopp det denne diskusjonen handler om. Ikke dermed sagt at jeg bifaller alle svar i den aktuelle tråden, få med det.

Jeg "stiller meg til for hogg" fordi jeg ikke er enig i at dette er et så omfattende problem at det ødelegger for forumet. Enkeltepisoder, joda, og av og til bør vi tenke oss om en ekstra gang før vi trykker på "legg til svar"-knappen, men at dette er et så stort problem at vi får et dårligere forum på grunn av det er jeg ikke enig i. Da hadde det vært verre med kun koseprat, dulling og putesying døgnet rundt.

Mvh Oz

Jeg er helt enig at forumet ikke bare er til for koseprat. Konstruktiv kritikk er aldri galt, og noen klarer ikke å ta denne uten å krype milesvis ned i skyttergrava, og det er synd.

I tråden som ble linka av Tryta om SØ-fangsten til Poppe har vi allikevel en greie, hvor en mann har fått flere store SØ, kakka noen av dem og spist dem. Han er stolt over fangsten, og legger ut rapport.

Når så kommentaren "når kommer likskuet" er det som møter er dette neppe med på å øke lysten til folk for å legge ut fangstrapporter. Heller ikke de folka som henger seg på, i ekte FRP-hylekorstimfiskdrit, og skriker ut av ville helvete.

Jeg er for all del enig i at dette ikke er et omfattende problem. Jeg mener FS kunne vært enda bedre, og at antall fangstrapporter kunne vært enda større.

Jeg skulle ønske det var flere diskusjoner rundt både behandling av fisk, og kakking av fisk. Jeg har starta flere av dem. Det er vanskelig å diskutere siden noen alltid skal bli så aggresive. Det beste forsøket på lenge var vel denne tråden om behandling av bruskfisk som ble veldig bra. I og med at ingen ble personlig angrepet så ble ingen blodig fornærmet. Jeg tror mange lærte mye om bruskfiskhåndtering. Kanskje jeg får en selv en dag så jeg kan prøve i praksis.

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...6&hl=behandling

Får ikke lenkefunksjonen til å sitte.

Jeg skulle gjerne hatt flere slike diskusjoner, da de er svært lærerike.

En ting som også er gjeldende her at flere temaer er det forskjellige meninger om, og derfor blir kanskje postene mere aggresive enn ellers. Det er jo stort sett SØ og Gjedderapporter moroa kommer i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.