Gå til innhold
Fiskersiden

Maggot


Jøran Nilsen
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av geirm

Hehe. Ser for meg røya der nede som funderer på om den skal gidde å ta hvit maggot idag. For meg ser det ut til at magott holder på å gå ut på dato, kommer til å teste ulike andre ting - spesielt hvis jeg kan unngå småpinnene på 50 g minus.

hmm, d finnes jo rottehalelarver, har hørt at d skal være kanonbra.

eller har jeg fått mest på hvit maggot, mens det enkelte dager bare biter på kombi av forskjellige farger, spesielt rød hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer. Husker en sak fra et gammelt FJ. Der hadde to meitefiskere hatt en session i ei elv. En av gutta fikk en sik, og bestemte seg for å la den bli middag. Når de sjekket magen fikk de en aha-opplevelse: Gutta hadde fôret med både rød og hvit maggot, men i magen på siken var det kun hvit!

Men spørsmålet "hva er best av rød og hvit maggot" blir vel umulig å besvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Laksefiskern

Et aprospos angående maggot; XXL på Alnabru/Oslo hadde salg på røde og hvite maggot til kr.10,- pr. boks - løp og kjøp!

Et tips: Sjekk om det er ferskvare - kjøpte hos XXL i Oslo for et par uker siden, og den røde var heller gammel (så jeg etterpå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med bortimot isfri vinter brenner nok både produsent og butikk inne med et ganske stort lager av maggot.

Det er som Arnstein påpeker ikke sikkert det er så lett å få tak i fersk maggot i disse dager! Kanskje like greit å gå for rottehalelarver som har vesentlig bedre holdbarhet.

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.