Gå til innhold
Fiskersiden

Noe liv i gjedda i Arendalstraktene?


DYM
 Share

Recommended Posts

Tror jaggu jeg vil prøve å komme meg til Eivindstad til lørdag. Meldt 4-5 varme, oppholds men overskyet. Kan umulig være noe is i elva der nå? Prøvde å finne mer ut åssen selve elva ser ut der på norgeibilder.no, men oppløsningen er ræva i Froland/Temse området.

Må vel innom Meny på Stoa og se om de har noe skikkelig agn også :)

Åssen er det med bruk av foreks frosne småørreter fra et annet vassdrag som bruk til agn? Er vel strengt tatt ikke lov selv om de er frosne?

kan ikke være is der nå.. bor jo rett oppi der.. har ikke kikka=)

er jo så mye vann og nå........... tenkte du å fiske hend? før eller etter kraftstasjonen?

Det med frosne småørret vet jeg ikke......... sikkert ikke lov......... stikk innom meny du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har aldri vært noe oppover Nidelva nord for Blakstad så jeg har ingen anelse om hvor jeg skal fiske. Norgeibilder.no var som sagt bare graps så jeg fikk ikke studert området noe i detalj. Kjører opp til Eivindstad og tar det derfra!

Men tips mottas med takk :D

vist jeg fisker gjedde i elva, pleier jeg å stå litt nedforbi kraftstasjonen.. altså før du kommer til den..

vist du kjører inn mot eivinstad, så kommer du til en lang bakke opp, i toppen en sving, er vel et hus på høyre side på toppen... må bare få parkert bilen en vei langs veien... (dårli parkeringsmuligheter)

når du kjører opp bakken ser du elva på høyre side,, er lissom et lite innhuk i elva der(veldig dårli til å forklare) hehe... vet ikke hvor mye vann det er nå.. men pleier å være bra der.. gjedde tatt på 8kg, og flere på 4-5der i sommer.... skal prøve å finne et kart og vise det på.......... hehe

Har aldri vært noe oppover Nidelva nord for Blakstad så jeg har ingen anelse om hvor jeg skal fiske. Norgeibilder.no var som sagt bare graps så jeg fikk ikke studert området noe i detalj. Kjører opp til Eivindstad og tar det derfra!

Men tips mottas med takk :blush:

http://www.kvasir.no/kart/index.c?marklon=...actor=undefined[/url]

vist jeg fisker gjedde i elva, pleier jeg å stå litt nedforbi kraftstasjonen.. altså før du kommer til den..

vist du kjører inn mot eivinstad, så kommer du til en lang bakke opp, i toppen en sving, er vel et hus på høyre side på toppen... må bare få parkert bilen en vei langs veien... (dårli parkeringsmuligheter)

når du kjører opp bakken ser du elva på høyre side,, er lissom et lite innhuk i elva der(veldig dårli til å forklare) hehe... vet ikke hvor mye vann det er nå.. men pleier å være bra der.. gjedde tatt på 8kg, og flere på 4-5der i sommer.... skal prøve å finne et kart og vise det på.......... hehe

http://www.kvasir.no/kart/index.c?marklon=...actor=undefined[/url]

der som prikken er mener jeg..................................

vet ikke åssen det er nå på denne årstiden.. men i sommer var det en bra plass iallefall=) kan være mye vann som sagt!! (pass opp vist de slipper vann fra eivinstad.. hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tatt mye bra gjedder etterhvert i Syndle-vannet i Grimstad, og i Rorevann, spesielt ved Gurebo og nord ved inn/utløpet til Nidelva.

Det finnes en forholdsvis grei utsettingsplass i Longumvannet. Den ligger rett ved Nesheim skole, etter Shellstasjonen på vei østover på E18. Det er ikke lett å se kanalen mellom dette lille vannet og Longumvannet, men det går greit å komme gjennom der ved å tilte opp motoren og å hjelpe litt til med feks ei åre. Ellers er det tatt brukbare gjedder i det lille vannet ved Nesheim skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en forholdsvis grei utsettingsplass i Longumvannet. Den ligger rett ved Nesheim skole, etter Shellstasjonen på vei østover på E18. Det er ikke lett å se kanalen mellom dette lille vannet og Longumvannet, men det går greit å komme gjennom der ved å tilte opp motoren og å hjelpe litt til med feks ei åre. Ellers er det tatt brukbare gjedder i det lille vannet ved Nesheim skole.

Du tenker på stranda der? Eller er det en faktisk båtrampe der?

Har vurdert å sette ut båten på stranda der, men det har gått greit på den andre "båtrampa", så slipper jeg den kanalen. Men det ser ganske bra ut i Nordre Longum der og...

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en forholdsvis grei utsettingsplass i Longumvannet. Den ligger rett ved Nesheim skole, etter Shellstasjonen på vei østover på E18. Det er ikke lett å se kanalen mellom dette lille vannet og Longumvannet, men det går greit å komme gjennom der ved å tilte opp motoren og å hjelpe litt til med feks ei åre. Ellers er det tatt brukbare gjedder i det lille vannet ved Nesheim skole.

Tatt mange bra gjedder der og, ved nesheim skole.. iallefall hørt opp mot 8kg....... nå er vel isen på vei vekk? ta meg en tur å kikke en dag.. kribler i jerk stanga=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på stranda der? Eller er det en faktisk båtrampe der?

Har vurdert å sette ut båten på stranda der, men det har gått greit på den andre "båtrampa", så slipper jeg den kanalen. Men det ser ganske bra ut i Nordre Longum der og...

Michael

Vel, stranda går sikkert an, men det er bedre midt mellom E18 og stranda. Går en traktorvei ned der. Har mest brukt den andre plassen du snakker om, like etter der "motorveien" slutter retning østover. Har ikke hatt behov for 4X4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

Etter det jeg skjønner så trenger man ikke båt på Temse. dette kan nok jamolund mer om...

hva med torsdag i neste uke?

I såfall blir det cramped det ene stedet det er mulig å stå :)

Problemet er heller at man bør spørre grunneiere om å sette ut båt der, for det er vel egentlig ikke lov.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.