Gå til innhold
Fiskersiden

Laksefiske i mandalselva


Gjest pikewallis
 Share

Recommended Posts

Gjest caddis

Fisket på Grimmefoss fra onsdag til fredag. Så tre laks onsdagskvelden. Og det var det eneste. Virket utrolig død. Kom kanskje ikke som noen stor overaskelse etter som det er tidlig i sesongen. Det ble tatt noe fisk i sone 2 og det ble også tatt fisk i sone 3.

Utrolig godt å være i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjipe greier, jeg og janrug reiser ned idag for å fiske i sone 2.

regner ikke med fangst. hadde håpt det hadde kommet opp noe sjøørret heller. hører folk snakker om at det er tatt endel av dem i sone 1.

regnet som var meldt kommer ikke. iallefall ikke enda. kan bli forbannet for mindre..

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme etter endt tur. det gikk som det måtte, vi fikk ikke en dritt..

jan så 2 fisk som var oppe. like dødt som i underlivet til blomsterfinn!

vi fisket forøvrig på fuskeland e, skal på fuskeland b nu til mandag.

Gleder meg seffli selv etter en så kjip dag som idag. en som stod på andre sida brukte makk, han fikk heller ingenting kjente heller ingenting. elva sank ganske kraftig i dag. sol og sommer+lavvann= vanskelige forhold kombinert med utrolig liten fiskeoppgang. kan virke som om mye av fisken står og sturer i sone 3. hørt at det er sett endel fisk her.

hadde vi bare vært så heldig å få regn et par dager!

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hvis du mener på brekket ovenfor strykene, så ja det gikk greit. vannet fortsatte å synke da vi var der, og det var antyding til at det dannet seg en slags øy der.

så at det var tatt fisk i sone 3 på mandag. den så ut til å være ganske mørk i fargen.

men igjen er det meldt regn, både idag og i morgen. meterologene er ikke akkurrat de som er mest populære i mine kretser. og iallefall ikke hvis det slår feil nok en gang!

erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en av grunneierne ovenfor Øyslebø i går. Han sa at det gikk bra med fisk opp elva, men siden det er lite vann går de fleste oppover i sone 3 umiddelbart. Det er nok tatt mer fisk i sone 3 hittil enn i sone 2. Det skal i tillegg blitt mistet 2 fisk rundt 10 kg for 2 dager siden. Også dette i sone 3.

Prikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nytt forsøk i mandalselva. denne gang fuskeland b. mye bedre fluestrekk enn E.

startet dårlig med 17 kubikk.ove på intersport i mandal sa det kom til å stige til over 30. noe som ble bra mottatt av gjengen. deriblant asmund aa, som også prøvde seg.

noen fisker oppe og viste seg på kvelden, dette var fisker på vandring. ganske fin mellomlaks, kunne det se ut til.

morgenen begynte like elendig. ikke et napp, heller ikke fisk som viste seg.

så da gjorde jeg det eneste rette, jeg gikk og la meg i teltet. ble i all hast vekket en time senere av jan, som holdt en fisk inn i teltet. svele 1,8. da var det bare å hoppe ut og finne stanga. slang på ei black&gold bundet på salar 9 silver. første kastet, bang!!!

der satt den , stålblank og fin lusete 4 kilos laks..glis glis

kan også nevne at asmund og de også fikk fisk! Ellers er det svært få innmeldinger i sone 2 for tiden.

livet er herlig dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå ser det ut til at det kan bli litt nedbør igjen her sør..

passer både bra og dårlig. bra fordi at det er dårlig vannføring og dårlig fordi bilen min har avgått med døden.

hører sjøfiskerne sier at det er først de siste dagene at det er tatt bra med fisk i nøtene..lover bra. tempen i vannet er og i ferd med å bli svært bra..så da er det bare å pakke teltet å håpe på et bra innsig av laks..

det kribler i hendene etter å kjenne storfisk!!

noen som har hatt hellet med seg i det siste??

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.