Gå til innhold
Fiskersiden

Laksefiske i mandalselva


Gjest pikewallis
 Share

Recommended Posts

. jeg var der selv på dette tidspunkt. som du sier svært vrient å fiske. synd på dem som bruker flytesnøre, for å si det sånn.

torsdags morgen var bra, men så dabbet det av utpå dagen ettersom elva klarnet. selv hadde jeg på 2 stykker. tipper det var fine fisk begge.

men jeg har antageligvis hatt min siste tur i sone 3.

Et stikkord: J.... tyske fiskere som ikke kan reglene. var svært nær å skambanke et par av dem. så og si umulig å finne et sted å fiske på som det ikke står 10-15 stykker fra før og dæljer makk eller sluk i hauet på en.

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har fisket i mandalselva i hele sommer og har aldri opplevd problemer med noen andre enn enkelte lokale fluefiskere som tror de eier elva[ :P ] Man får gi og ta litt så ordner det seg som regel.. Dessuten fisker jeg helst på plasser der det ikke er mye folk. Verken de lokale eller tyskere/dansker gidder å flytte seg langt fra bilen, men noen unntak selvfølgelig, men dette er gjerne hyggelige folk[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute 3 turer i helga. Hadde kontakt med totalt 8 fisk på lørdag morgen. 5 bare lugget i flua, 2 mistet jeg og en liten kom på land. Skrale greier[ :P ]. I dag kom en liten 2 kilos på land. Elva er vel på ca 100-120 kubikk nå. Er blitt ganske klart vann og ikke så mye dritt som flyter nedover lenger. Blir nok bra når elva synker nok til at laksen kommer opp Haugefossen. (de som er igjen etter at rykkfiskerne der har tatt sitt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.