Gå til innhold
Fiskersiden

Flytedress


GStrike
 Share

Recommended Posts

Mulig vind ikke er noe problem på østlandet, men det er der hetta kommer inn - på de dagene med mer enn 5m/s og nedbør. Da er det digg og bare stille ryggen til og nyte det. Noe som ikke er så greit uten ei skikkelig hette.

Joda, den holder stort sett vinden ute, men det er verre med kulda -_-

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kanskje denne (til bittelitt mer penger) ett bedre alternativ ?

http://baardsen.no/catalog/product_info.ph...df8a62ad1874278 Regatta 995, til 955,- (eller motsatt)

Eller denne, som koster bittelitt mer penger enn den igjen - men prisen er jo latterlig lav for å være denne dressen !

http://baardsen.no/catalog/product_info.ph...df8a62ad1874278 Regatta 911, til 1495,-

Tror jeg prøvde den øverste idag, virket veldig stor for størrelsen...

Måtte gått ned i medium som er klassifisert for 60-85kg, og da har jeg ikke mange kiloene å gå på de neste årene...

Active-dressen har jeg også sett på idag, virket veldig bra! Noe stivere enn Coastline, som jeg linket til i posten min over.

Men ei god hette er greit å ha, og hvis påkledning med tanke på sko er enklere, så skal det vurderes nøye!

Er det denne dressen du har, Thor? Isåfall, er du 100% fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har 911 og er ihvertfall 99% fornøyd. Om det skulle vært noe, så var det en enda større hette. Dvs, den er stor nok - men kunne tenkt meg at den kunne trekkes "lenger frem" for ta mer nedbør og vind forfra..

Ikke umulig at det bli 911 da. Får den for 1700 her, og kan jo være greit å ha kjøpt den i hjembyen, om det mot formodning skulle være noe å reklamere på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å klargjøre (det virker som jeg lovpriser Coastlinedressen litt mye :)): Skulle jeg kjøpt en dress nå ville jeg muligens gått for en annen. Coastline er bra den, varm, vanntett, vindtett og har god bevegelighet, men det er endel småting jeg ikke er fornøyd med. Kort rygg, litt kjip stramming rundt håndleddene (kunne tenkt meg neoprenmansjetter), vanskelig å ta på med sko på, litt kjip hette... Ellers er den fin, men jeg kommer til å kjøpe meg en for de litt hardere taka etterhvert. -_-

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I've nothing to compare it with but I've been using a Fladen Pro flosuit for over a year and I can't complain about anything other than it has so many pockets that I lose stuff (sandwiches, bait etc) in there for months at a time.

On the plus side... The hood is big, fleece lined (superb) and has a fold down peak at the front which acts like a peaked cap to keep rain off. some of the pockets are fleece lined which is nice in the cold. Wrist and ankle seals all work great.

I fished the whole of last winter 5-8 hours a day through all kinds of weather when I was unemployed and I never died once.

P.S. wearing only the trousers will cause you to float upside down and a flosuit is not a substitute for a life vest... it won't right you in the water if you are unconscious.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Not even once? :D

Er du sikker på at det er flyteelementer i buksa? De jeg har sett på skal visstnok ikke ha hatt det...

Not even close to dying :P Fladen trousers are the same bouyancy as the jacket (80 newtons i think). Not all manufacturers make both parts with full bouyancy. It makes sense to have lots of bouyancy if there is a danger of falling in the drink tho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte på denne til slutt, kombinasjonen av detaljer (bla for stramming og gode lommer) og god pris var avgjørende for meg.

http://baardsen.no/catalog/product_info.ph...fb23c80f51d6cb0

Ble den på meg også!

Skal testes i morgen når jeg skal få min første harr!

Tipper den skal få vise hva den er god for med tanke på varmeegenskaper, Skjold er plassen! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som bruker Regatta Fisherman ?

Jeg er kjempe fornøyd med denne dressen. Siden flyteelementene er

i buksen kan den brukes uten eller med en annen jakke. En liten omgang med

spyleslangen etter fisketur så er den "ren".

Når det begynner å bli varmere, kan jeg bruke kun buksa. Slipper å ha en hel dress.

http://www.regatta.no/index.php?page_id=275

http://www.regatta.no/index.php?page_id=416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er ikke allein Simba jeg bruker den jeg også. Fikk tillbud gjenom forsikringsselskapet (Bud og Hustad)da jeg er registrert yrkesfisker og kjøpe ett sett for 300kr. :)

Har brukt det under Skreifiske på Røst og hjemme og er veldig fornøyd så langt.

Ikke så slitesterkt som Grundens men till sportfiske vill ikke det merkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt tent på den Regatta Fisherman dressen, er den stiv. Regner ikke med at den puster siden der er som en oljehyre ?

Ser at jeg kan få den for 1499,- det er jo ikke noe avskrekkende pris det.

Dressen er ganske myk og god å ha på. Ikke så stiv som arbeidsoljehyrene. Og nei, den puster ikke.

Jeg har ikke brukt den selv, men prøvd den på, og solgt endel av dem da jeg jobbet på Campelen. Fikk veldig gode tilbakemeldinger på den.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med Regatta 911 :blush: Har den dressen selv, er meget fornøyd med den. Men som andre skriver, hetta kunne vært større og buksebeina litt videre slik at man slipper å ta av skoa. Jeg fikk den av madammen, som vil ha meg trygt hjem fra fisketurene :D Hun gav under 1000-lappen for den :) Kjekt med gode kontakter =)

Endret av Ivar Kjøs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.