Gå til innhold
Fiskersiden

Skal ha en ny snelle, men hvilken ?


ThorEH
 Share

Recommended Posts

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tyrnos 12 og 16 ser jo også helrå ut!

Men litt dyr kanskje men va er egentlig 50$ extra da Thor..de jo ikke mer en dem der siste pilsen på puben og burgern som du bare måtte ha på vei hjem fra byen ,det er ikke verre en det. Vi snakker jo tross allt om fiskeutstyr og ikke om uvesentligheter som mat,klær,husleia..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker ikke øl, og spiser ikke hamburger på vei hjem fra byen, da jeg ikke går på byen :)

haha - skal sjekke den ut jeg. Men om Torium og Saltist strengt tatt er overkill til den stanga og det fisket, så er ihvertfall Tyrnos det :) Men den ser jæææækli kul ut da!

EDIT : da har jeg sett på Tyrnos 12 - og den er tung. Tyngre enn Torium 30.. Nesten dobbel så tung som bl.a Saltist 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er en del hakk under det som har vært vurdert så den faller nok utenom - selv om nok størrelsen er fin.

har forøvrig brukt Ståle sin TLD Star som er ganske lik, og den liker jeg ICKE!

It's better than the TLD star... but its still graphite so you won't like it. (welcome to try if you like tho)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Torium 14 og 16, samt Torsa 30, veldig fornøyd med alle. 14 er nye gromsnella til hjemme bruk, liten, sterk og høy utveksling. Med så liten spolediameter er det deilig med HS.

Kommer forøvrig et laaaaaaangt deilig utras på Torsan på AI DVDen til høsten :lol:

De mindre Avet snellene går for å være meget bra, big game snellene har fått litt pepper.

De mindre (husker ikke modell) brukes bl.a. mye til kasting etter stripet marlin i Mexico.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei snelle som jeg er svært fornøyd med er Saltiga snella mi. Men til fisket du beskriver, blir både saltiga, saltist og torium noe for kraftige til dette utstyret syns jeg. Om snørekapasiteten er like stor som på en amb på enkelte av dem, så blir snellene klumpete og unødvendig kraftige til dette fisket. Saltigaen brukes til fiske fra 50-150m. Ellers så er det Tekota 600 som gjelder. Har 2 stk av dem, og disse er akkuratt passe til fiske fra småbåt, på noe grunnere vann. Er redd du ødelegger noe av feelingen med ei såpass klumpete snelle på stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Nøgd med kombinasjonen Antares 6-12 og Torium 16? Vurderer ein liknande kombinasjon sjølv.

Jeg kan jo ikke si at jeg har brukt det mye - men, det lille jeg har brukt det så fungerer det utmerket !

Nå gjelder det bare at Assmind får fixa båten sin sånn at jeg kan komme meg ut og dra glassvar og kolmule på den stanga !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.