Gå til innhold
Fiskersiden

Skal ha en ny snelle, men hvilken ?


ThorEH
 Share

Recommended Posts

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har prøvd Toriumen, og Caboen er betre i bruk enn den og har betre brems. Vilhelm har jo også fiska med snella i eit år no utan å klage, og det er jo eit kvalitetskriterium i seg sjølv. ;) Limanda kjøpte ei av meg den første gongen eg handla, og han ville også ha ei til.

Hvis valet er mellom Torium og Saltist, ville eg gått for den siste. Saltisten har eg berre fikla med, og ikkje fiska med, men den har ein god kvalitetsfølelse.

Penn 525/535GS er også ei snelle med lang levetid, supert drev og solid brems, men den er sjølvsagt ikkje så bling.

Endret av Havengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når man anbefaler Penn 525, så kan man jo også anbefale Daiwa SL20SH og SL30SH. Disse har iallefall blitt utprøvd til båtfiske, med lange på 25kg på samvittigheten på Titran. Ellers er bremsen mye kraftigere på disse enn på Pennsnellene

Ellers er jeg fornøyd med caboen ja. Synd de må tas mye bedre vare på enn de andre havfiskesnellene mine ;)

Endret av Vilhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Toriumen, og Caboen er betre i bruk enn den og har betre brems.

Da må den være god, for jeg har en Torium 20 (har vel hatt den ca 1 år), og bla fått fisk på 12.2 kg på den. Så det er ikke mye å si på bremsen på den heller... så den Caboen må være mycket, mycket bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå Det er så digg med en god gammaldags prylbögtråd! Blitt litt mye negativt her på forumet i det siste. Nytt fiskeutstyr er alltid positivt! :blink:

Jeg ville gått for Tekota 600LC. Eller... Det har jeg jo i og for seg allerede gjort... Ellers har jeg en Penn 525 GS som jeg bruker til dette fisket, og har ikke et vondt ord å si om den snella. Gullegod den og, selv om den mangler litt på blingfaktoren ;)

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limanda kjøpte ei av meg den første gongen eg handla, og han ville også ha ei til.

Har tre stykker nå, to 30 og en 20. De har fungert bra de, men tok knekken på den ene 30 snella på ett bunnapp, ikke spesielt smart å ta presset på spolen med 60ibs braid når en må gå av snøret med båten!!

Vi testa som sagt avet, og jeg synes den fungerte flott til pilking i kombinasjon med en speedmaster jigging, fikk en del sei på 4-6 kg, med dobbel og trippelhugg, og det gikk helt greit. Men likte den aller best til lettmeite etter hvitting, lysing, glassvar mm. på dyp ned til 100m, til dette fisket var den nydelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vurdert ein Calcutta 400 BSV "topless"? Jeg tenkte meg først ein Trinidad 12 el. 14 alternativt Saltiga 15 el 20 eller muligens ein Avet SX. Men når jeg tenkte litt etter så kom jeg frem till att det er jo ikke så dumt hvis en kan kaste med ei så lita snelle og prisen på 185$ var ikke avskrekkende heller.

Den er vel på størrelse med ei Amb 6000 og med 17,5lb brems så duger den jo faktiskt till kveitefiske på grunt vatten og den har ett veldig gott sveihåndtak som på Trinidaden.

Har ikke hatt mulighet og prøve den enda men så langt er jeg imponert her er det mye snelle for pengan :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord du trenger ein veldig rå snelle till ein veldig lav pris? Er vel kanskje ikke noen heldig kombination men hvis jeg var i din situation hadde jeg nog vurdert ei brukt snelle på E-bay.

Det må jo være litt spenning i livet også. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord du trenger ein veldig rå snelle till ein veldig lav pris? Er vel kanskje ikke noen heldig kombination men hvis jeg var i din situation hadde jeg nog vurdert ei brukt snelle på E-bay.

Det må jo være litt spenning i livet også. :)

Nå ligger vel både saltist, torium og tekota innefor det prisområdet Thor har lagt, så om de ikke er de råeste snellene er de i alle fall mer enn gode nok for det fisket han skal bruke snella til.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med stanga eller? Fikk min idag og lurer på om jeg skal kjøpe 6000 eller 7000 å sette på den.

Jeg bruker en Penn 525 GS på den og det passer perfekt. Meget godt fornøyd med både stang og snelle.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med stanga eller? Fikk min idag og lurer på om jeg skal kjøpe 6000 eller 7000 å sette på den.

Ja, er veldig fornøyd. Har dratt ett par fine lyr og ei lange på 5 på den, veldig morro stang som tåler en støyt - selv om Jan klarte å knekke sin

Og ja, jeg ville brukt 7000 på den - det passer kjempefint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.