Gå til innhold
Fiskersiden

Konkurranse.


Nils Master
 Share

Recommended Posts

  • Svar 562
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Steike, konkurranser liker folk :angry2: Så ikke denne før nå. Tippet forresten 8,5 på den forrige, før jeg så at du hadde gitt svaret. Men denne:

Jeg tipper 8,6kg.

Så jo at du var en "dverg" i helga, men bildene kan alltid lyve litt, særlig når man holder laksen litt fra seg, pluss litt vinkel på bildet :lol:

Du har herved fått ett nytt alias:

Günter (kaillen til Elze i Pondus) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike Silver!

Da ble det rett på førstemann da. Da kan jo du ta stafettpinnen videre når jeg logger meg av nå.

(du bomma med 100g da, den var 8,5, men lar det gå for å få konken til å gå videre)

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vrien denne kanskje, lite å sammenligne med ;) Men det skal ikke være lett :lol:

Dette er en halvbrun og halvstygg hannlaks, tatt av en kjenning som bor på Ler (like ved der jeg fisker). Den ble tatt på en liten flue str. 14 tror jeg det var, og 0.22-0.25 fortom. Noe rundt der omkring såvidt jeg husker. Og den ble tatt midt mellom der jeg fisker og Lundamo i 2000 (i august).

Langt hode på denne laksen ihvertfall. Men hvor stor er denne da ?

110220081716P44DaoiETy8HxuFBff.jpg?33

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja de er vriene disse laksene som har stått på elva en stund. Mitt generelle inntrykk av laks som gikk på elva i mai som blir tatt i slutten på august er at de virker mye større enn de i virkeligheten er !

I og med proporsjonene på spesielt hannlaksen. Den ser mere fryktinngytende (større) ut enn den egentlig er. Men ser man slik laks ovenfra er den mye tynnere enn den feite og nygåtte junilaksen.

Kommer med et bilde til av samme laks senere i kveld, da blir det kanskje enklere.

Men hatten av for de som tipper riktig ! Han fyren som tok den hadde iallefall fisket seg nesten ihjel etter denne hele sesongen, og til slutt tok den på litjflua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaaa, bildet ljuger litt. Hånda til fiskeren er nærmere kamera enn laksen, det får fisken til å se mindre ut. Skotuppene har vel ca samme avstand til kamera som fisken.

Fisken er ikke høy, men jeg tipper den har ei skikkelig ryggtavle.

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.