Gå til innhold
Fiskersiden

Abu Seascape 4/0


Ryds
 Share

Recommended Posts

Var på Skitt-Fiske og kikket på Seascape 4/0.

Selgeren der mente det var så og si samme snella som Penn Senator 4.0, og at de var laget på samme fabrikk, og at de fleste delene gikk om hverandre.

Jeg fikk se og prøve begge snellene i butikken, og Seascapen virket like tung og solid som Senatorn.

Det endte med at jeg kjøpte abu snella, men jeg har dessverre ikke fått prøvd den enda.

Skal på Røst til våren så jeg håper ikke den er alt for dårlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ett år, med fiske omtrent daglig, på å slite ut Riptiden min. Først røk snøreføreren(ca 3 måneder),deretter ble drivverket slarket og bremsen dårlig (ca 8 måneder) og til slutt svømte kilostorskene avgårde med søkke og krok mens jeg sveivet inn (ca 12 måneder) :lol:

Håper Abu sin forbedrede utgave er bedre. Da vil den sikkert holde i mange år med mer normalt bruk.

Tror ikke Penn ville hatt denne snella innenfor sine dører. Produsent er nok fremdeles Mitchell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Er det noen som har noe mer å si om denne snella nå? Jeg og en kollega vurdere å bestille oss denne snella med Lawson Powerjigger 7`/15-40lbs stanga virker som en ok kombinasjon til uproblematisk fiske eller....? Prisen på kombinsjonen gjør den veldig aktuell for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ihvertfall hatt ett havari ombord trur d var i fjor og d var første gangen han brukte snella. men d kan jo selvfølgelig vare ett mandags ex.

Husker ikke va den koster men jeg hadde nog lagt pengene mine i en Daiwa eller Shimano....

Endret av Gotland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noe mer å si om denne snella nå? Jeg og en kollega vurdere å bestille oss denne snella med Lawson Powerjigger 7`/15-40lbs stanga virker som en ok kombinasjon til uproblematisk fiske eller....? Prisen på kombinsjonen gjør den veldig aktuell for å si det slik.

Vi har et par av disse snellene oppe hos svigers i Troms, og de har blitt brukt 4-5 turer hver sommer i tre år uten problemer, Fikk dem veldig billig, så jeg kjøpte et par for å ha som reserve/utlånssneller, men de har faktisk fungert overaskende bra. Vi har brukt dem til sei, brosme , uer mm på dyp ned til150 meter, men de har ennå ikke fått prøvd seg på skikkelig storfisk.

Jeg hadde nok vurdert å oppgradere til en Daiwa sealine 400, den selges også til en meget hyggelig pris sammen med powerjiggeren, og er en velprøvd sliter som nok er et par hakk over seascape i kvalitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et par av disse snellene oppe hos svigers i Troms, og de har blitt brukt 4-5 turer hver sommer i tre år uten problemer, Fikk dem veldig billig, så jeg kjøpte et par for å ha som reserve/utlånssneller, men de har faktisk fungert overaskende bra. Vi har brukt dem til sei, brosme , uer mm på dyp ned til150 meter, men de har ennå ikke fått prøvd seg på skikkelig storfisk.

Jeg hadde nok vurdert å oppgradere til en Daiwa sealine 400, den selges også til en meget hyggelig pris sammen med powerjiggeren, og er en velprøvd sliter som nok er et par hakk over seascape i kvalitet

Helt klart gå for Daiwan helt i klass med Penn senator hvis ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vore med på eit havari med denne, meinar å erindre at eigaren ikkje hadde drive rovdrift på reiskapen. Rabatten hjå nettbutikkane er det ikkje noko å seie på, men eg ville lagt nokre kroner meir i potten om du tenkjer å fiske mykje på djupet med tunge lodd.

Regner med at utstyret helst skal vare ei stund? Hadde gått for pålitelige og sterke saker som feks Shimano TLD. Er bare utrolig fornøyd med den snella etter bl.a å ha fått anbefalinger fra forumet. Kjøpte på ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var 2stk power jigger og 2 stk daiwa sealine bestillt + 0,60mono til å fylle opp bunnen av snella før 455m 50lb power pro (bestilt 2 spoler) skal på. Noen som har peil på hvor mye 0,60 som må på først for å få ei grei fylling av snella?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var 2stk power jigger og 2 stk daiwa sealine bestillt + 0,60mono til å fylle opp bunnen av snella før 455m 50lb power pro (bestilt 2 spoler) skal på. Noen som har peil på hvor mye 0,60 som må på først for å få ei grei fylling av snella?

Siden du har kjøpt to sneller er det veldig enkelt :)

Først legger du på 455m med PowerPro, så skjøter du på 0.60mm nylon og fyller opp. Når snella er full sveiver du det bare inn på den andre snella :D

Før du så legger på samme mengde 0.60mm nylon på den første snella og skjøter på den andre spolen med PowerPro.

Eneste du trenger er en meterteller...

Mvh

Lars-Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.