Gå til innhold
Fiskersiden

Walton River Dee 1079 10" 7-9


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Har funnet denne stanga på salg til halv pris. (1299:2= ca. 650 Kr). Vurderer å bruke den sammen med Scientific Anglers WF8 ”Striped Bass” dvs synk 4. Har ikke kjøpt den enda, men satser på at den ikke blir borte i løpet av dagen.

Vil dette være et godt kjøp, eller bør jeg grave litt dypere i lommeboka? Og vil den være godt egnet til det overnevnte snøre?

Dette blir på en måte en ekstrastang som skal få være med på turen til sjøen, slik at jeg har ferdig rigget utstyr til litt dypere fiske hvis jeg blir litt lei av å fiske med intermediate eller flyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10" , ikke det litt kort. du mener vel 10'?..

har samma stanga bare i klasse 5-6 og 9'. helt grei stang, men for myk aksjon syntes nå jeg egentlig. en får det en betaler for vil jeg påstå. jeg hadde ikke gått for den stanga for å si det sånn. skal en først handle kan en heller kjøpe noe skikkelig, og da mener jeg ikke at den behøver være så grisedyr. walton stengene er helt greie, ikke noe mere.

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Basert på det du skriver + samtale med en kamerat i dag, avventer jeg stangkjøpet.

Har du forslag til en "skikkelig" stang som likevel ikke koster all verden (max 2000)? Stanga skal som nevnt brukes til fiske i sjøen etter sjø-ørret, torsk, lyr og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er egentli i samme bås. jeg har flere fluestenger , men ikke en i klasse 7-8 som jeg regner for å være helt ideelt til fiske i sjøen i norge. uten å ha testet dem selv tenker jeg sannsynligvis å handle ei TFO stang. disse er forholdsvis billige. de har ikke 10 fotere om jeg ikke tar feil.

tror remy og espen har testet dem litt. de kan kanskje si noen ord om dem?

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordisk Fiskeutstyr har desse på salg nå:

Redington RS2- 4-delt Fluestang m/ tube. Utgående Modell. Før 1.895 nå kr 995

Redington RS2- 2-delt Fluestang m/ tube. Utgående Modell. Før 1.595 nå kr 795

Dette er meget bra stenger til denne prisen. Ellers er Redington Wayfarer knallstenger men jeg tror ikke de er på salg.

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.