Gå til innhold
Fiskersiden

ENDELIG...


JOVI
 Share

Recommended Posts

Etter måneders fisketurtørke, grunnet alt mulig, klaffet (nesten) alt sist onsdag. Jeg har fulgt nøye med på FS og blitt mer og mer frustrert over ikke å komme meg ut.

Jeg overveide nøye til hvilken plass jeg burde dra for å få max njutning ut av dagen. Plassen, Korsnes Camping, har blitt nevnt tidligere av Vilhelm og jeg lurer på om ikke Trond har vært der i det siste også. (Båtrampetråden)

Været var flott. Vindstille med gløtt av sol og jeg var der et par timer før full flo.

46787_s.jpg

Men der ble jeg sittende... <_< Det eneste jeg fylte tiden med, var agnskifte i ny og ne, kaffedrikking og sjokoladespising. :D

Ikke antydning til napp på 5 timer! Jeg brukte 2 bunntackler med reke og makrell hele tiden, og dupp med samme agn deler av tiden.

Jaja, det er nok tilfeldigheter, som absolutt ikke knekker moralen! (I ettertid har det jo ikke kommet noen rapport fra Trond om fangst her, så kanskje plassen rett og slett er elendig?!)

En annen plass som har blitt nevnt tidligere, er Åsholmen Camping på nordsida av Frosta.

På satelittbildene på Finn.no/kart vises det godt store, grunne områder med sand som grenser til dypere områder. Kystverket sine sider viser dybdene. Dette blir nok neste mål.

(Jeg får ikke fram hyperkobling til dette området, men det er det sikkert andre som får til.)

Mvh Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja. Vi testa og plassen for noen helger siden ja, men hadde vel egentlig gitt opp jeg, mens bullfrog kasta bort både agn og tackler på alle kast. Blir muligens så vi stikker til Ekne igjen i morgen (iallefall Christer og Simon). Åsholmen hadde vært veldig morsomt og testa. dykkerne prata jo om digre dasslokk og steinbit her <_<

Hjelper JOVI litt her:

46800_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/18925/46800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får satse på en del brukandes vær framover!

Er det noen som har vært på moloen ved det gamle fergeleiet nede ved Vangshylla i Skarnsundet? Det ser interessant ut her, og det lusker jo store individer av ulike arter der ute.

http://kart.kystverket.no/advanced_default...betisk〈=nor

Hvordan i huleste får man til klikkbare, aktive koblinger? Kom gjerne med oppskrift! HeHe, den ordna seg faktisk. Topp!

Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får satse på en del brukandes vær framover!

Er det noen som har vært på moloen ved det gamle fergeleiet nede ved Vangshylla i Skarnsundet? Det ser interessant ut her, og det lusker jo store individer av ulike arter der ute.

jeg fisker der oftere, bor jo helt i nærheten. for tiden får du egentlig bare torsk og hyse der. ikke så mye flatfisk der, finns bedre plasser for flatfisk på inderøy side. massevis sandflyndre og av og til digre rødspette. kompisen min hadde en med 3,5kg to år siden.

på vangshylla moloen får man også fin SØ av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ble det en tur...........

Etter uker med oppussing og flytting ble det endelig tid til en liten tur. Været forsøkte å holde meg og svogern innomhus men nå måtte jeg bare..

Bevepnet med 8-10cm. brisling, egenkomponerte takle med spinnerblad, plastperler fra lekebutikken og selvlaget bly mellom 120 og 200gr., skulle torsken til pers ( fryseren var tom for torsk).

Tok en tur til Rye og etter en par timer uten noe annet enn hagl, regn, sterk motvind og flere meter høye bølger, kom belønningen.

...Sånn akkurat da en gikk lei og ville hjem, ble det liv i vannet.. og på ti min ble en toskemiddag (grateng), flyndrefileer, og en ovnsbakt ørret landet (alle på bunn-glide meite med brisling).

Den ovnsbakte ørreten var forresten 62 cm , i relativt godt hold og selvlysende rød i kjøttet.

Da er batteriene ladet igjen og det er mulig å gå på ei ny arbeidsuke og ytterligere oppussing :)

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ble det en tur...........

Etter uker med oppussing og flytting ble det endelig tid til en liten tur. Været forsøkte å holde meg og svogern innomhus men nå måtte jeg bare..

Bevepnet med 8-10cm. brisling, egenkomponerte takle med spinnerblad, plastperler fra lekebutikken og selvlaget bly mellom 120 og 200gr., skulle torsken til pers ( fryseren var tom for torsk).

Tok en tur til Rye og etter en par timer uten noe annet enn hagl, regn, sterk motvind og flere meter høye bølger, kom belønningen.

...Sånn akkurat da en gikk lei og ville hjem, ble det liv i vannet.. og på ti min ble en toskemiddag (grateng), flyndrefileer, og en ovnsbakt ørret landet (alle på bunn-glide meite med brisling).

Den ovnsbakte ørreten var forresten 62 cm , i relativt godt hold og selvlysende rød i kjøttet.

Da er batteriene ladet igjen og det er mulig å gå på ei ny arbeidsuke og ytterligere oppussing :)

lønn for strevet, :) gratulerer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det som imponerer meg er at man drar på fisketur i all slags vær :)

For her innbød ikke akkurat været til fisketur i morges, med stiv kuling eller mulig enda en grad opp :)

Finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær..... ihvertfall til fiskere

:)

Men det som er "dårlig" nytt for oss fiskere i Gaula er at du H1rik har kapret et sesongkort på et godt vald i Gaula, NEDENFOR OSS ! :)

Det var Megalaksen for i år, jaja, det finnes flere muligheter :D

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Men det som er "dårlig" nytt for oss fiskere i Gaula er at du H1rik har kapret et sesongkort på et godt vald i Gaula, NEDENFOR OSS ! :)

Det var Megalaksen for i år, jaja, det finnes flere muligheter :)

HMMMM.kan du ikke slippe forbi 1 til meg da

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er "dårlig" nytt for oss fiskere i Gaula er at du H1rik har kapret et sesongkort på et godt vald i Gaula, NEDENFOR OSS ! :)

Det var Megalaksen for i år, jaja, det finnes flere muligheter :)

Jaja, bare hold på du...med min sedvanlige flaks (kortet blir ikke offisielt, før jeg har det i hånda, så vær snill å hold det for deg selv..) så får jeg kanskje mulighet til å få sortert unna noen småfisk (fyller kvoten med 1kgs. slips), slik at dere oppnår kvoter med megalakser..

Men en ting har du rett i - Når jeg fisker, så står jeg på (tror i min enfoldighet at sjangsene øker proposjonalt med tid agnet er i vannet). Jeg spiser meg opp til i mai og tærer på fettreservene utover sesongen, for da blir både mat og pauser (er for kyllinger..) et fremmedord.

Dersom fisket går i orden skal jeg sørge for å få fisken både svimmel og kvalm av alt jeg pælmer etter den - før den kommer til dere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.