Gå til innhold
Fiskersiden

Min første surfpakke!


S10G
 Share

Recommended Posts

Forskjellen på XTA og XSA er spolesystemet ja - personlig ville jeg valgt XTA til surffiske.

Antares stengene er veldig, veldig fine. Og når det gjelder snøre så vil jeg ikke valgt noe så tykt som 0,39 - 0,25 til 0,28 holder i massevis !

Då var forskjellen på snellen akkurat som jeg tenkte meg :(

Ser at 0.39 kansje er litt overkill, tenkte mest på denne for å fylle spolen. Får heller starte med litt mono i bunn og gå for Fireline 0.25/0.32 eller Powerpro 0.28. Har til nå kun prøvd Fireline av multisener, så bør vel kansje gi Powerproen en sjangs, går jo mye godord om pp på forumet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig kan jeg absolutt anbefale Leidlands dyneema snøre, bruker disse i o.25 selv. Da i den variante som har ny farge for hver 25.meter. Veldig praktisk

http://www.ti-leidland.no/cgi-bin/test/com...ifilament&pid=2

Kommer i 200meter spoler - så det vil bli en skjøt, men siden den er inne på 200 meter så har det strengt tatt ingen praktisk betydning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bestillingen sendt!

Endte til slutt opp med Shimano Antares AX425 CX-G / Shimano Biomaster 8000 XTA og en hel masse nye søkker og annet rask fra vår venn på kanien i Haugesund.

Om dette settet var et bra valg vet jeg nok 2 timer etter pakken er hentet hos posten, når jeg står og denger bly :D

Takk til alle bidrag i denne tråden, her var det mye god hjelp og hente!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I use a shimano sth travel rod which is both light and casts very well. The reel I use most, especially for dead sticking is a Shimano Baitrunner size 6000 which is plenty big enough. Loaded with 20 lb Power Pro and with a significant shock leader, the rig can throw well over 125yrds+. ALL DAY LONG! Which is something I find impossible with heavier equipment.

When in the US, I use a 10'Loomis which is by far the best surfrod I have ever used.

Remember that it is easy to overlook the fact that big fish cruise way in tight to the shore in search of food and casting in the surf doesn't mean chucking line very far all the time.

Good luck with your equipment hunt!

Jim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.