Gå til innhold
Fiskersiden

Mausundfestivalen


Arvido
 Share

Recommended Posts

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For en fantastisk kveite avstøpning. Makan til fin premie!!

over til någet helt annet.

var med vm på skrei for nån år tilbake. Vetke helt ka æ skal si. betalte 5-6000 smakkers førr 15 kg fesk. Og kalt va det faan med å! men det koster å leke. Det må mann jo bare si!!

E helt skutt i hode etter 16 timers kjøre tur! gah :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at det var dyrt å være med gjør meg ikke noe. For det første var det faren min, og ikke jeg, som betalte. I tillegg så dro jeg hjem med et par pene premier. Juniorklassen var nok litt overpremiert med 3000kr til førsteplassen, det var bare 4 stykker i den klassen. Fikk også med meg 2 sneller pga. et par pene langer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 months later...
Synes ikke 4000 kr er så galt.. 4 fiskedager og 4 individuelle konkurranser for den prisen... Så hvis man kan finne 4 festivaler som tilsammen er like billig, og har like godt fiske... Da tror jeg man skal lete godt..

Area

Finns ikke bedre festival etter min menning. Det koster, ja, men samlet og med tanken på plassen, folket og fiskemulighetene er som du sier ikke galt.

ANBEFALES !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel heller det usikre været der ute. Festivalen er bra den, men kjipt og ligge innaskjærs og fiske pigghå i 4 dager.

Har opplevd virkelig dårlig vær kun 1 gang jeg ( trives med det også), selv om plassen er som du sier, utsatt.

En liten tips til de som skal ditt: Kjøp billig bilmatte på Biltema til å ha under kassa og i tilfelle dårlig vær.

Til sist : For noen hærlig folk som bor der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Siste nytt fra Mausund Festivalen :

Legg merke til siste del. Takk til Trondheim HK for å tilpasse reglene og konkurransen :lol: . Jeg med flere håper at pigghåen blir neste art som beskyttes på lik måte.

"Påmelding til Mausund festivalene har begynt å komme. De av dere som har tenkt seg dit meld fra så snart som mulig. Det blir mer og mer populært for alle å reise dit, ikke bare fiskere. Da blir det vanskeligere å få tak i nok overnatting.

Vi har mer premier på gang, det vil bli lagt ut i løpet av neste uke. Vi nærmer oss premier for kr. 150.000,- som skal ut, i tillegg kommer pengepremier. Siste år ble det delt ut pengepremier for over 100.000,- Husk 40% av startkontingent går til pengepremier.

Vi har også fått Fredric Kullin med båten Gotland, han går også på prøvefiske som bestilles til meg. Fredrick er kjent for mange store langer, store fisker av mange slag og muligheten for skate er stor. Fredrick har fin skateplasser i nærheten av Mausund. Sjekk vår hjemmeside fiskeklubb.com om hvem som har meldt seg på, der vil også annonsen bli oppdatert i neste uke.

Nytt av året blir at hver skate gir 4kg, dvs skate skal slippes ut. Kun mulig rekord fisk kan bringes til land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da er den obligatorisk " Havets Dronning" klar til den som viser seg å være den dyktige vinneren under Mausund Festivalene til uka .

IMG_2775.JPG

Og som en hyllest til de dyktige båtførere og folket fra Mausund har jeg i år komponert " Lykketorsken" , fra en skipper til en skipper.

IMG_2970.JPG

Det blir spennende å se hvem som vinner på Mausund. Ett sted der detaljene teller.....

IMG_2990.JPG

Lykke til til alle som skal prøve seg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Har du råd ville jeg blitt med. Helt enig i at det er dyrt, men det er alltid ett men. Er du kun en person så kan det bli dyrt, er dere flere, eller du deler med flere på overnatting behøver det ikke bli så vedlig galt.

Denne uka her er det jo full rulle med familer etc. Så mange bruker dette som en ferie uke. Og det blir ikke noe dyrere for en ferie her enn ett annet sted. Om du eks skal som oss leie rorbu ei uke med båt. Det blir omtrent det samme. Jeg vet ikke hvor mange aktive fiskere det pleier å være, men det er i hvertfall mange som har meldt seg på fiske delen i år. I går fikk jeg beskjed om 87 påmeldte fiskere. Det stilles med normalt bra båter etc. Og er været fint så kan en ha ett kjempefiske. Og det er jo alltid tips for oss nybegynner på havfiske å være med på slike opplegg. Jeg var der i Pinsen selv sammen med OHK og THK. Trivelig plass.

Er du junior koster det 1600.- i startkontigent. Senior 4000.- En skal huske på at det er 4 dager på havet, og spesilet bra premier her. Opptil 50-75% av kontigenten går til premier. Annonse for festivalen med oversikt over kontaktpersoner mm ser du på denne linken. http://www.fiskeklubb.com/div/nyheter/maus...lene%202009.pdf

Men enig, det er langt fra gratis. Heldigvis er det laget famile pakker og junior pakker slik at det kan dette litt ned i pris om man stiller med flere fra samme "hus". Men det finnes muligheter andre steder også. Kontakt en forening i ditt lokalområde og snakk med de, og vær med på ett møte eller lign. Så åpner det seg sikkert også rimligere alternativer. Men som nevnt, Mausund er etter mitt syn litt utenom det vanlige, og ett flott sted om man har råd og mulighet! I år så hadde vi bestillt annet opplegg, men jeg vil vurdere seriøst å være med neste år!

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et verdig trofe til vinneren..... Regner med at det ligger noen arbeidstimer bak også ?? :)

Det er flere fra Arendal som har lovet å ta med seg "Havets Dronning" tilbake til Sør :blush: . Vi får se om det stemmer.

Det ligger ikke timers arbeid Are, det ligger dager....men det er gledelig dager som jeg koser meg med når jeg gjør slike jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Starter dagen med å gratulere den unge guten med ikke ukjent navn innen havfiske, Petter Handeland for hans tøffe innsats og seieren under årets Mausund festival. Det ble vist tøft i år med 106 fisk som veide over 10 kg

Vinner%20-%20Petter%20Handeland%20Mausund%20festivalen%202009%20064.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 8 Geir Johannessen Bergen hf. Mix 1 Lange 28,52

2 35 Inge Nilsen Oslo hk. Oslo 2 Lange 24,62

3 38 Jan Petter Ekeberg Oslo hk. Oslo 2 Lange 23,84

4 70 Gro Anita Halstvedt Båstad hk. Båstad 2 Lange 23,72

5 48 Vigdis Sandvoll S.D.S.F.C. S.D.S.F.C. 1 Lange 21,84

6 18 Thomas Tofte Trondheim hk. Trondheim 2 Lange 21,76

7 29 Ole Vemund Håbjørg Trondheim hk. Mix 6 Lange 19,96

8 29 Ole Vemund Håbjørg Trondheim hk. Mix 6 Lange 18,88

9 2 Steffen Pedersen Skagen hk. Team Skagen hk. Lange 18,02

10 24 Hildegunn Håbjørg Trondheim hk. Trondheim 4 Lange 17,64

11 65 Rolf Handeland Båstad hk. Båstad 1 Lange 17,54

12 73 Birger Johansen Båstad hk. Mix 5 Lange 17,52

13 83 Roger Lunde Harstad hk. Mix 4 Lange 17,40

14 17 Alan Steinsvoll Trondheim hk. Trondheim 2 Lange 16,70

15 76 Leif Magnar Karlengen Lørenskog og StrøLmørmenesnk hokg. og Strømmen 1 Torsk 16,60

16 40 Andre Schaanning Oslo hk. Oslo 3 Lange 16,58

17 6 Bruno Dybdal Skagen hk. Mix 3 Lange 16,52

18 8 Geir Johannessen Bergen hf. Mix 1 Lange 16,26

19 27 Arne Strøm Trondheim hk. Mix 6 Lange 16,14

20 15 Torunn Handeland Trondheim hk. Trondheim 2 Lange 15,86

21 64 Petter Handeland Båstad hk. Båstad 1 Lange 15,58

22 43 Oddvar Ertvåg Oslo hk. Oslo 4 Torsk 15,30

23 12 Sigurd Smolan Trondheim hk. Trondheim 1 Lange 15,30

24 77 Freddy Andexlinger Lørenskog og StrøLmørmenesnk hokg. og Strømmen 1 Sei 15,14

25 23 Sondre Braa Trondheim hk. Trondheim 4 Lange 15,08

26 18 Thomas Tofte Trondheim hk. Trondheim 2 Lange 15,04

27 66 Jostein Nybakke Båstad hk. Båstad 1 Torsk 15,02

28 32 Petter Skudal Oslo hk. Oslo 1 Team Gulp! Sei 15,00

29 2 Steffen Pedersen Skagen hk. Team Skagen hk. Torsk 14,88

30 1 Kurt Pedersen Skagen hk. Team Skagen hk. Torsk 14,78

31 38 Jan Petter Ekeberg Oslo hk. Oslo 2 Lange 14,66

32 18 Thomas Tofte Trondheim hk. Trondheim 2 Sei 14,56

33 64 Petter Handeland Båstad hk. Båstad 1 Lange 14,54

34 61 Arne Robstad Torungen hk. Team Sølvkroken Kveite 14,50

35 34 Tor Arne Rygg Oslo hk. Oslo 1 Team Gulp! Lange 14,40

36 86 Ole Martin Heldal Team Elbe hk. Mix 6 Lange 14,30

37 85 Frank Karlsen Oslo hk. Mix 5 Lange 14,02

38 51 Roar Sandvoll S.D.S.F.C. S.D.S.F.C. 1 Lange 13,96

39 52 Arne Auestad Nord Jæren hk. Nord Jæren 1 Lange 13,96

40 6 Bruno Dybdal Skagen hk. Mix 3 Lange 13,94

41 14 Svein Erling Smolan Trondheim hk. Trondheim 1 Lange 13,76

42 57 Gunder Salbu Botne hk. Mix 2 Lange 13,52

43 8 Geir Johannessen Bergen hf. Mix 1 Lange 13,28

44 3 Morten Gjøderum Skagen hk. Team Skagen hk. Torsk 13,02

45 67 Arne Reitan Båstad hk. Båstad 1 Sei 12,92

46 89 Øyvind Taranger StuedaSl .D.S.F.C. Mix 7 Torsk 12,92

47 18 Thomas Tofte Trondheim hk. Trondheim 2 Lange 12,88

48 29 Ole Vemund Håbjørg Trondheim hk. Mix 6 Lange 12,36

49 75 Fritz Carl Lutcherath Lørenskog og StrøLmørmenesnk hokg. og Strømmen 1 Lange 12,22

50 12 Sigurd Smolan Trondheim hk. Trondheim 1 Sei 12,14

51 67 Arne Reitan Båstad hk. Båstad 1 Sei 12,14

52 32 Petter Skudal Oslo hk. Oslo 1 Team Gulp! Sei 12,10

53 8 Geir Johannessen Bergen hf. Mix 1 Sei 12,08

54 88 Anette Johansen Torungen hk. Mix 7 Lange 11,94

55 74 Thor Magne Falch Lørenskog og StrøLmørmenesnk hokg. og Strømmen 1 Sei 11,92

56 36 Sven Solbakken Oslo hk. Oslo 2 Sei 11,84

57 60 Arne Omholt Torungen hk. Team Sølvkroken Sei 11,76

58 54 Svein Milwertz Nord Jæren hk. Nord Jæren 1 Torsk 11,66

59 74 Thor Magne Falch Lørenskog og StrøLmørmenesnk hokg. og Strømmen 1 Sei 11,60

60 17 Alan Steinsvoll Trondheim hk. Trondheim 2 Torsk 11,58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Dyrt ja, men hvor i all hverden kan en forvente å veie inn 106 fisker på over 10kg. 18 over 15 kg. Det er utrolig bra. Selv om det koster! Men 4 dager med bra båter stort sett og mye fisk er jo bra uansett.

Lange på 28 som største fisk. Det ble tydligvis en meget bra festival. Og været slo jo til. En kan jo sjekke hva en måtte betalt for en stor båt ut på storhavet i 4 dager. Ikke rimelig det heller selv på 4-6 pers.

Så jeg forstår godt de som har råd og lyst at de stiller opp på Mausund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.