Gå til innhold
Fiskersiden

Konkurransen-AvKroken oppdatert 01.10


avkroken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 222
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tipper det er en viss ørret som allerede er tatt som kommer til å vinne meite i år! Og om det virkelig skulle skje at den ikke vinner, så blir det nok i det minste poeng på den! :)

I det øyeblikket folk i Midt-Norge og Nord-Norge kommer seg ut av sofakroken og begynner aktivt kystmeite tipper jeg folk på sørvestlandet, sørlandet og østlandet ikke har nubbsjangs i kystmeite-kategorien. Paradoksalt nok er folk mest bevisstløse i de delene av landet hvor potensialet er størst. Var faktisk flere innom samme plassen i Stjørdalen hvor jeg fikk torsk på 4,3 i går (søndag 16.1), alle fiska med sluk og gørblanka etter hva jeg kunne se. Traff imidlertid en Arnstein som ikke fiska, en venn av Jsc på forumet, og som i motsetning til de andre faktisk ikke dissa meg for å ha tripod.

Har ikke helt verken tid eller kystmeiteerfaring nok til å gjøre det helt store i 2005, men håper å kunne bidra i lyr-, rødspette og lange-klassen også, for potensialet er definitivt der her i barteland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom den ørreten vinner ørettklassen, hvis den nå eventuellt gjør det, tror jeg allikevel meite ferskvann blir den tøffeste klassen å vinne. kommer vel snart noen premielister så da kan man jo se hvilken klasse som er mest attraktiv å vinne. Selvfølgelig er meite ferskvann den med mest ære, tross alt er det dette som er meite,[8D] men blir de beste premiene her???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avventer fortsatt premiebordet, er spent selv. Har inngått en deal med et par av de store. Månedens premie for januar er jo klar da.

Kommer stort sett til å lansere månedens premie i midten av hver måned.

Månedens premie kan du se under "Se månedens kandidater her".

Leker litt med tanken på å utgi et diplom til den største arten i hver klasse:

Dette diplom tildeles:

Norgesmester Meite Saltvann - Piggvar

Lars Erik Eriksen

med en fisk på 8540 gr fisket på Hvaler med Paternostertackle og kokt reke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av SMS

Tipper det er en viss ørret som allerede er tatt som kommer til å vinne meite i år! Og om det virkelig skulle skje at den ikke vinner, så blir det nok i det minste poeng på den! :)

I det øyeblikket folk i Midt-Norge og Nord-Norge kommer seg ut av sofakroken og begynner aktivt kystmeite tipper jeg folk på sørvestlandet, sørlandet og østlandet ikke har nubbsjangs i kystmeite-kategorien. Paradoksalt nok er folk mest bevisstløse i de delene av landet hvor potensialet er størst. Var faktisk flere innom samme plassen i Stjørdalen hvor jeg fikk torsk på 4,3 i går (søndag 16.1), alle fiska med sluk og gørblanka etter hva jeg kunne se. Traff imidlertid en Arnstein som ikke fiska, en venn av Jsc på forumet, og som i motsetning til de andre faktisk ikke dissa meg for å ha tripod.

Har ikke helt verken tid eller kystmeiteerfaring nok til å gjøre det helt store i 2005, men håper å kunne bidra i lyr-, rødspette og lange-klassen også, for potensialet er definitivt der her i barteland!

Du har så rett, så snart en eller flere satser seriøst i M&R,Trøndelagsfylkene eller i nord vil vi bli rævkjørte lenger sør.Akkurat som meite ferskvann vil vinnes på østlandet,vil nok denne klassen domineres av fiskere i de nevnte fylker, noe som borger for en større geografisk spredning på poengene, og det er bra for interessen.

Ellers tror jeg nivået på årets konkuranse blir meget høy.Forundrer meg ikke om en må opp i kiloen for å ta poeng på hvitting f.eks.På flatfisklistene er vel 600-700 gram nødvendig på sandflyndre og minst 800-900 gram på skrubbe realistiske vekter. Tror i alle fall det blir steinhardt å toppe i år, og ingenting blir nok avgjort før helt på målstreken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av fiskekongen

Håper på å ta langeklassen i meite fra land. Samt skrubbelista. Det er målet mitt.

Er det mulig å få litt guiding i forhold til Langefisket da Robert? tar meg gjerne en tur jeg, Lange fra land hadde vært gøy. når på året er høytid for dette da? I Skrubbekonken skal jeg gi deg fight...[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyltene: Rovfiskerne og Råmundsen tipper jeg vil dominere.

Hvitting: Potensialet for stor hvitting er klart større her i Trønderlag og Nordland.

Knurr: Hvor i all verden er det specimen-knurr holder til?

Lange: Tipper det er større potensial i Trønderlag her også.

Lomre: Hvor? Jeg aner virkelig ikke.

Lyr: Pinlig om ikke denne domineres av fisk fra Midt-Norge også.

Pigghå: Kan vel dukke opp de fleste steder ikke for langt nord, eller?

Rødspette: Hvor? Har fått nyss i en plass for potensielt stor fisk i Trondheimsområdet.

Sandflyndre, sei, torsk og ulke: Hvorfor skulle ikke nordlendinger dominere disse klassene fullstendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir knallhardt! Ser vi f.eks på sandflyndre er vel allerede årets liste betydelig bedre enn fjorårets! Geografiske forskjeller blir det jo alltids, men med oppdelingen i år blir dette et ubetydelig problem, man kan jo unasett ikke forvente å være førende på alt.

Leppefisk er jo geografisk sett lettest sør og sørvest i landet. Flyndrefisk er vel bra overalt, men de største kommer jo nordfra. Torskefiskene varierer, f.eks er Lyr en typisk vestlandsfisk, mens torsk vanligvis er større lenger nordover.

Uansett er det bare en ting som nytter, fiske fiske fiske:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.