Gå til innhold
Fiskersiden

Konkurransen-AvKroken oppdatert 01.10


avkroken
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Parashurama

sitat:Opprinnelig postet av SMS

Har alle fått med seg at man kan melde inn flere fisk av hver art? Det er jo bilde av flere svære hvittinger på bildet av den Parashurama har meldt inn:

http://avkrokenfiske.com/konk05/All%20salt...abeth260305.jpg

Ikke usannsynlig at flere av disse vil gi poeng ved årets slutt, er jo ikke bare å hente hvitting over halvannen kilo.

Flotte hvittinger! Ikke akkurat fellesferie-på-Sørlandet-størrelse.

EDIT: Se svar under fra Avkroken, OK!

Nei, det hadde jeg ikke fått med meg. Alle hvittingene på bildet er tatt av meg og Arbiter. Vi holdt bare rede på den største hver av oss tok. Vi har i ettertid også tatt masse hvitting på rundt 1,4 - 1,5 kg, men ingen er meldt inn fordi jeg trodd det bare var mulig å meld inn en fisk pr art. Nå vet jeg bedre, men nå er det selvfølgelig lite hvitting å få[} :D ]

Opps, det var synd. Husk at det er 10 plasser på hver art, så bare meld inn.

Husk også at månedens fisk kan gå til alle arter som svømmer i vann, selv om arten ikke er registrert i konkurransen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 222
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

Vinner av månedens fisk for september kommer bare juryen blir enig.

Tipper juryen trenger svært kort tid til å diskutere månedens fisk denne gangen, jf nederste linje i signaturen min! [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gateprofeten

sitat:Opprinnelig postet av SMS

Jeg innrømmer at det er utidig av meg å kommentere det slik, men uansett hva jeg hadde meldt inn av fisk i august hadde jeg hatt små håp om å konkurrere med denne fangsten.

Den fisken har jo allerde vunnet i August... nå er det september fisken som står for tur, og den er hakket verre[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://avkrokenfiske.com/konk05/vinnere2005.htm

Ikke oppdatert her, derfor jeg er en smule forvirret, men burde jo ha fått det med meg. Enig at september er mindre opplagt. Det er visst for øvrig noe som heter søk-funksjonen på dette forumet...[:I]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har ett spørsmål ang definisjon av agn i konkuransen. Det har jo etterhvert kommet en del nye produkter på markedet. Noen mer suksessfulle enn andre, ett av dem er GULP fra Berkley... Er dette å regne for agn ? Det fiskes som agn og er ifølge Berkley "100% biodegradle og made 100% of natural ingredients". (Jeg sammenligner da bl.a med boilies som jo teller i meite saltvann)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Hmmm med fare for å virke kjip nå, så har jeg sett endel bilder av fisk tatt med gulp i løpet av året...

Har nok blitt tatt endel fisk på Gulp den siste måneden ja. Kan vel ikke huske å ha sett dette tidligere i år. Eg har fått endel fisk på Gulp, men sålangt ingen som har vore potensielle poengfisk i konkurransen.

Har drevet og testa gulp opp mot reke endel i det siste, og det viser seg att reke fungerer minst like bra på dei fleste artene. Billigere er det også.[ :D ]

Eg hadde veldig stor tro på Gulp`en til Rødspette og lomre, noe eg forsåvidt har enda. Dette har blitt testa dei 2 siste helgene. Resultat er som følger:

Gulp: 1 Rødspette ca 500 gram og 2-3 sandflyndrer

Reke: 1 Rødspette ca 1 kg. og 10-15 sandflyndrer.

Eg kommer nok til å dra fram Gulp ved festlige anledninger i ny og ne, men reke kan det ikke erstatte

[ ;) ][ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Hmmm med fare for å virke kjip nå, så har jeg sett endel bilder av fisk tatt med gulp i løpet av året...

Javel, kan ikke huske å ha fått innmeldinger av fisk tatt på gulp eller andre powerbait prodykter, men mulig teflonhjernen har slått til igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.