Gå til innhold
Fiskersiden

Ikke si det til noen..!


Perca
 Share

Recommended Posts

:D Jeg har lest litt her på forumet om at noen (egentlig ganske mange) har hatt suksess med å tre noen slike plastperler på sena når det fiskes etter de flate. Og i dag så kjøpte Fruen og jeg et slikt sett med perler som var på tilbud. Det vil si at vi spleiset og Fruen betalte... :D

meiteperler.jpg

Slik ser dette settet ut... Og det kostet den voldsomme sum av kr 49.- :D Og om det er flere som har tenkt å kjøpe slikt så hadde Havaristen i Enebakk mange slike sett igjen.

Selv har jeg aldri brukt slikt juggel tidligere, men jeg er ennå ikke blitt for gammal til å forsøke meg på noe "nytt". Og i den forbindelse så lurer jeg på hvilke arter som det lønner seg å bruke slike attraktorer til? En Sørlandspåske står for døren og av en eller annen snodig årsak så har jeg planer om å fiske litt. :D Er det "bare" ved fiske etter de flate hvor det har noe for seg å bruke slike perler eller er det andre arter hvor det er effektivt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei

Dette virker ikke på noen måte. Det eneste som funker er når perlene kommer fra kjent leverandør av fiskeutstyr, har ca. 8 i pakka og koster 29.90.

Dette er leker Perca, ikke fiskeutstyr, så du kan bare gi det bort til DHML med en gang. To av medlemene har småbarn som kan leke med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte noen perler , men de var i glass. Så egentlig ikke noe prob med det. Tror neppe de skader sena nevnverdig.

Fordelene jeg så med det var at fargene var mere kule. Luktfrie hvis det er et poeng og naturvennelige er de vel også.

Har jeg gått glipp av noe med tanke på å bruke glassperler?

Riktignok var de endel dyrere, men da får jeg de fargene jeg har lyst på uten å få mange andre teite farger.

[quote name='Bunker' date='10.03.2008, 18:44 ' post='380239'

Dette er leker Perca, ikke fiskeutstyr, så du kan bare gi det bort til DHML med en gang. To av medlemene har småbarn som kan leke med dette.

Står det ikke opp til 36 nede til høyre? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei

Dette virker ikke på noen måte. Det eneste som funker er når perlene kommer fra kjent leverandør av fiskeutstyr, har ca. 8 i pakka og koster 29.90.

Dette er leker Perca, ikke fiskeutstyr, så du kan bare gi det bort til DHML med en gang. To av medlemene har småbarn som kan leke med dette.

Hi, hi... Gjett om jeg følte meg dum der jeg rusla rundt i butikken med dette settet under armen! Jeg håpet at de andre som var der skjønte at jeg hadde noen småunger hjemme som skulle bruke dette. :D Hadde jeg møtt en av jaktkompisene da så har jeg mistanke om at jeg hadde fått høre det noen år framover. :D

Det var en del av fargene på disse perlene som var ganske nusselige, men jeg antar at den fisken jeg fisker er akkurat teit nok til å svelge det jeg serverer dem. Så nå gjenstår bare å prøve ut disse billige plastdingsene i mange forskjellige fargekombinasjoner.

Pass deg nå Dunker`n!!! Jeg er ikke senil, men INNOVATIV! :D

Endret av Perca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte noen perler , men de var i glass. Så egentlig ikke noe prob med det. Tror neppe de skader sena nevnverdig.

Fordelene jeg så med det var at fargene var mere kule. Luktfrie hvis det er et poeng og naturvennelige er de vel også.

Har jeg gått glipp av noe med tanke på å bruke glassperler?

Riktignok var de endel dyrere, men da får jeg de fargene jeg har lyst på uten å få mange andre teite farger.

Det som er kjipt med glassperler, er at de gjør tacklene unødvendig tunge, og på den måten vil ikke fortommene bevege seg i bølger, vær og vind. Engelske tungemeitere bruker gjerne splitthaggel på krokfortommene sine, ettersom erfaringene deres viser til at tunga ikke er så glad i bevegelige agn. Ved hjelp av glassperler kanskje du oppnår samme effekten, Pottitkim. :D

Mine erfaringer viser hvertfall til at et lett tackel fisker bedre enn et tungt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

"Pønnt" er supert, ålreit å sitte om kveldene og knote med perler. Dama flirer når jeg går i gang: "Nommin, skal du peeerle igjen nå da?" :D Det fine er at hun drev med scrapping før og har et arsenal hva perler, tråder og pynt angår.

Sikkert på at du får det gøy, Perca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt perler og stasj i mange mange år. Foretrekker perlemor og røde/oransje perler. Lyr kan like blå/grønne perler. Kunsten er å ikke bli for ivrig, 3-4 perler holder lenge er min erfaring :)

Bare la Fruen lage seg opp noen tackler til helgen........... :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt perler og stasj i mange mange år. Foretrekker perlemor og røde/oransje perler. Lyr kan like blå/grønne perler. Kunsten er å ikke bli for ivrig, 3-4 perler holder lenge er min erfaring :o

Bare la Fruen lage seg opp noen tackler til helgen........... :o

:) Ja, du syns vel det... :lol:

Jeg tenker at vi kjører med to stenger hver med forskjellig fargekombinasjon så får vi sjekket ut hvilke farger som funker best. Men takk for alle tips om farger og mengder med perler! Det er ikke nødvendig å finne opp hjulet selv hele tiden.

Jeg er forøvrig litt spent på hva vi kan få i Tvedestrandsområdet nå. Denne formen for kystmeite har jeg svært liten erfaring med. Jeg har et par plasser hvor jeg har fått noen ganske pene steinbit på denne årstiden så vi har nok å forsøke oss på. Det eneste jeg er usikker på er om yrkesfiskerne har ligget med garn etter rognkjeks og breiflabb innimellom skjærene, for har de det så har jeg dårlig erfaring med fiske der. Ellers så ser det ut til at vi skal være heldige med været! I følge langtidsværmeldingen så skal det bli lite vind og pent vær i starten av påsken. Om strømmen ikke er alt for stri så blir det vel et forsøk på dypt vann også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt sånn? "Å kaste perler for svin..." :)

Rødmende innrømmer jeg å ha fått min første meitestang - en toppknytt 4 meters.

Skynder meg å fortelle at jeg fikk den med på kjøpet av 3 wobblere i Sverige igår. I det minste kan jeg plukke den fra hverandre og bruke en av de hule delene til pusterør, eller til blomsterpinne eller no'... eller om jeg får de største perlekulene av deg Perca? :)

Endret av Laksefiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis som førsteperlemontør Perca. :)

Ei nyttig sjappe er Glitter.

Mange søte ungjenter som jobber der.

De tenker nok sitt når man rusler rundt å studerer perlene.

De har ett trippelt perlekjede hvor det er 3 størrelser.

Bare husk at det MÅ være hull i dem.

Desverre har de ikke selvlysende perler i utvalget,ei heller har de noen leverandører som kan levere til en noe spesiell kunde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke den litt upraktisk på tur? :)

Jo, helt sikkert, men jeg har slutta å fiske. all min tid går til å sitte inne og knyte tackler og leke med perlene og svivlene. Det er i grunn ganske ok det også!

Mvh Oz (som ikke tar med dims på tur, men knyter ferdig tackler hjemme, før han reiser på tur :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlig plassert oppå den røde boksen :)

Fornuftig hyllesystem btw, hvor har du kjøpt det?

Hehe. Det henger på veggen. At den røde boksen akkurat får plass under den var faktisk ikke helt tilfeldig. Kjøpt på Claes Ohlsson. Koster ikke allverden, 2-300, hvis jeg husker riktig. Det følger med noen skillevegger, så man får flere rom i hver skuff. Også går det an å kjøpe ekstra. Jeg måtte kjøpe ekstra :D

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Ja, se her... Den ene etter den andre tyter ut av skapet og innrømmer at de er innehavere av meiteutstyr som det ikke akkurat lukter testosteron av! :)

Laksefiskern har fått seg meitestang... Fyresdals store sønn viser at han på forholdsvis kort tid har mistet leker for en formue, jamfør bilde for et år siden og nå... Skjeggete trollmenn sitter på lekerommet og binder tackel med lekeperler og viser stolt fram samlingen med perler som har fått hedersplassen på veggen i en Biltemaputtekasse. Andre igjen forteller hvilke butikker hvor betjeningen er søtest og har størst utvalg av slike leker for småjenter. :D

Jeg lurer egentlig hva jeg har gitt meg utpå... Snart blir det vel en konkurranse her på FS om hvem som binder det mest Barbie-lookalike tackelet...

Ja, ja... Vi sportsfiskere er sørenimeg rare! Jeg lurer litt på hva de ikke innvidde tenker om oss... :) Snart blir det vel et førstesideoppslag om den skumle "Perlemannen"! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.