Gå til innhold
Fiskersiden

Nytt juniortreff i Bergensområdet?


 Share

Recommended Posts

Det er kanskje på tide med et nytt juniortreff i Bergensområdet.

Sysler litt med tanken på en liten skogstur i Romarheimsdalen hvor vi ender opp ved et lite vann som inneholder en el småørret.

Turen ta ca 1 time fra veien og passer egentlig for alle barnefamilier.

Noen som vil være med?

Forhåpentligvis får vi dette til i løpet av april måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan også ta turen til Raudlio i Os. Bergen JFF har et naust der ca 10-15 min gange fra parkering. Adgang dit fikser jeg! Mye ørret, røye og en del gjedde der. Muligheter for alle typer stangfiske (kanskje ikke surf, da)...

I naustet ligger 2 (3?) brukbare båter. Der er også garn som noen (jeg?) kan sette dagen i forveien, slik at de av ungene som har lyst kan være med ut og trekke dem. Sure catch - fint for ungene det! Vi planlegger også å sette ut ei storruse der inne, for tynne- og gjeddefiske. Er den satt ut kan jo noen tømme rusa også, slik at de forhåpentligvis får se en skikkelig ferskvannskrokodille.

Oppe i naustet er det et opholdsrom med noen sofaer, bord og slikt som kan være tilfluktsrom for frosne barnefingre. Koking av pølser må imidlertid foregå på medbrakt feltutstyr, da det ikke er strøm der ennå.

Vil ikke stjele turplanen fra deg Svein, men dette er et også en god lokalitet med muligheter for mer varierte aktiviteter!

Eller hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan også ta turen til Raudlio i Os. Bergen JFF har et naust der ca 10-15 min gange fra parkering. Adgang dit fikser jeg! Mye ørret, røye og en del gjedde der. Muligheter for alle typer stangfiske (kanskje ikke surf, da)...

I naustet ligger 2 (3?) brukbare båter. Der er også garn som noen (jeg?) kan sette dagen i forveien, slik at de av ungene som har lyst kan være med ut og trekke dem. Sure catch - fint for ungene det! Vi planlegger også å sette ut ei storruse der inne, for tynne- og gjeddefiske. Er den satt ut kan jo noen tømme rusa også, slik at de forhåpentligvis får se en skikkelig ferskvannskrokodille.

Oppe i naustet er det et opholdsrom med noen sofaer, bord og slikt som kan være tilfluktsrom for frosne barnefingre. Koking av pølser må imidlertid foregå på medbrakt feltutstyr, da det ikke er strøm der ennå.

Vil ikke stjele turplanen fra deg Svein, men dette er et også en god lokalitet med muligheter for mer varierte aktiviteter!

Eller hva sier dere?

Høyres veldig spennande ut.

Når det er snakk om ein dagstur er det heller inga ulempe med kortare tid i bilen til/frå.

Endret av lakselorden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine greier!

Klikk her så ser dere hvordan naustet og omgivelsene så ut under oppføringen for et par-tre år siden. Bildet under skulle også gi dere en ide. Det er nokså bratt i området rundt, så det er liten lekeplass for ungene rundt der. Det gjør imidlertid ikke så mye, for vi kan ta ungene pr båt eller vei inn til flotte, opparbeidede leirområder m. bålplass o.l. mellom de to store vannene i Raudlio. Der har de mer enn nok av tumleplass. :)

50045_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har vi glemt bort juniorene våre nå da?

Stikker selv til Bjøra 19-25 Mai, men har ellers en del hull i avtaleboken jeg gjerne kunne investert i et lite treff for rekruttene våre... ;)

Det er f. eks. meldt godt vær så langt øyet ser her vest akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne for å teste juniortur-området i Rødlien med Olav Moberg på FS og våre barn. Det ble tid til litt "sightseeing" med båt som på bildet under, dorging, bålgrilling av pølser, etc. Ungene koste seg selvsagt glugg i hjel i solskinnet. :D

54111_s.jpg

Vi fikk også noe ørret, for det meste med blek til god rødfarge i kjøttet. Her poserer Erlend med fisken.

54112_s.jpg

Med litt nyinnkjøpt rømme fra en bensinstasjon, potet og salat ble disse ørretene omgående omgjort til middag ved ankomst kjøkkenbenk hjemme. Ungene både åt og skrøt, som det seg hør og bør for en fiskermann... :blush::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.