Gå til innhold
Fiskersiden

Nyinnkjøpt Okuma V-45a


palkr
 Share

Recommended Posts

Fikk min nye V-45a haspelsnelle i posten i dag. Lekker sak, virker veldig solid og gjennomført. Men til min store overraskelse var det ingen baksperre-knapp på den. Jeg har bare en annen haspelsnelle i samme kaliberet å sammenligne med, en Super GT 5000, og den har baksperre knapp. Er det ikke så vanlig å ha baksperre-knapp i denne snellestørrelsen? Eller er det Okumas forsøk på å lage den mer robust? (jo mindre leamikk, desto mindre som kan gå galt, etc). Tror jeg kommer til å savne den, så det var litt skuffende....

Bestilte i samme slengen en V-20a (baksperreknappen var der, ja), men til min store skuffelse var det en skikkelig raklesnelle. Vil tro det er en feil på den, så den blir returnert. Bremsen var dessuten strammet maks, så den har antagelig vært ute av esken en gang tidligere.....

Så i motsetning til mine to tidligere Okuma innkjøp (Inspira'er begge to), var dette ikke 100% tilfredsstillende må jeg si.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er en liten knapp i nærheten av spolebunnen?

Det hørtes litt rart ut. Kan du legge ut bilde av snella?

Det er veldig rart, særlig med tanke på at det er toppmodellen deres. Så de må ha hatt en baktanke med det. Og hva annet kan det evt være enn at de har prøvd å få den "bullet proof"? Siden den har en ganske fet brems, vil de vel ikke ha noe av at baksperren svikter når noe stort og sterkt drar avgårde....

Er det noen som vet hvordan Shimanos, eller andres, sneller i de større klassene er? Har de alle baksperre-knapp, eller er det like vanlig uten?

49794_s.jpg

49795_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funksjonen er jo fin når du har sveiva sluken heilt opp i toppringen - og bremsen står på max :lol:

Helt enig! Pluss ved dorging, så kobler jeg fra baksperren og teller antall runder på sveiva. På den måten kan jeg 'måle' hvor langt bak båten det biter.

Ellers takk for input vedrørende dette, det var nytt for meg at sneller i dette kaliberet ikke hadde baksperre-knapp. Med andre ord er det en positiv ting, og ikke negativt slik min umiddelbare reaksjon var. Hvilke andre steder kan man finne ut slike ting i løpet av noen minutter..... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.