Gå til innhold
Fiskersiden

rekorder


 Share

Recommended Posts

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

sitat:Opprinnelig postet av Flemming

Jeg må legge til at jeg synes en sjøørret på f.eks 2,5kg i sjøen er en mye større bragd/opplevelse enn en på 4kg i elva.....

Den må du utdype litt synes jeg:-)

Det jeg mendte var at; Det er mer vanlig å ta sjøørreter på både tre og fire kilo i enkelte vestlandselver her i Norge, og at man ikke kan regne dette som vanlig når man fisker i sjøen...

Sjøørreter over 2kg er ikke dagligdags i sjøen, så får man derfor en sjøørret på 2,5kg i sjøen, så skal man med full rett hoppe og sprette av glede over dette, det gjør iallefall jeg...[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Frøken nord

Fått en på 2 kg,på sølvkroken spesial 10g.I et stort vann hvor sjørreten og sjørøya går opp,i kirkenes.

[ :D ]

Ei venninne av meg fikk en på litt over kiloet,på ei lita snoopy-stang på litt over en meter.En god kamp som sluttet med at stanga knakk,mens fisken ble lobbet på land.

Nice - velkommen til fiskersiden.no og forumet, Lise! Håper at du vil trives, og du.... få inn venninna di også? vi trenger flere damer her inne! [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ganske mange sjøørretter men har kun pers på 2,8kg de største mister man.Den som var vondest for meg å miste var en kubbe av en sjøørret på ca 8 kilo som jeg hadde drillet i ca 15minutter (litledalselva)

Den sleit seg rett på oversiden av broen siden jeg prøvde å unngå at den gikk under broen og satte for stort press på den. Etterpå kunne vi stå å se på fra broen siden den ble stående å samle kreftene igjen rett ned for broen.De lokale tippet ca 8 kg [ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Rolf.B

Har fått ganske mange sjøørretter men har kun pers på 2,8kg de største mister man.Den som var vondest for meg å miste var en kubbe av en sjøørret på ca 8 kilo som jeg hadde drillet i ca 15minutter (litledalselva)

Den sleit seg rett på oversiden av broen siden jeg prøvde å unngå at den gikk under broen og satte for stort press på den. Etterpå kunne vi stå å se på fra broen siden den ble stående å samle kreftene igjen rett ned for broen.De lokale tippet ca 8 kg [ :D ][ :D ]

d æ surt [8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min rekord lyder på latterlige 1,25 kg (sluk). Har ingen god unnskyldning for dette, men LOVER meg selv å forbedre rekorden denne sesongen!!

Jeg oppsøker de rette plassene, fisker med de rette slukene, men det ser likevel ut til å være et problem å komme i kontakt med de virkelig store. Fokuset mitt har vært på typiske leopardbunn-plasser og dagfiske. Denne sesongen blir det nok litt mer fokus på kveld- og nattfiske, for det er vel da de riktig store bamsene kommer sigende inn på grunna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Breiflabben

Min rekord lyder på latterlige 1,25 kg (sluk). Har ingen god unnskyldning for dette, men LOVER meg selv å forbedre rekorden denne sesongen!!

Jeg oppsøker de rette plassene, fisker med de rette slukene, men det ser likevel ut til å være et problem å komme i kontakt med de virkelig store. Fokuset mitt har vært på typiske leopardbunn-plasser og dagfiske. Denne sesongen blir det nok litt mer fokus på kveld- og nattfiske, for det er vel da de riktig store bamsene kommer sigende inn på grunna.

Hehe.. der har vi løsninga, den rette sluken finnes ikke vettu! Flue, det erflue du skal fiske med [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.