Gå til innhold
Fiskersiden

gjeddefestival


fiberoptikkern
 Share

Recommended Posts

  • Svar 322
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Leste litt fort. Tenkte på gjeddefestivalen på Storsjøen i Odalen.

Har dem fått innført at det holder med lengde og vekt + bilde som dokumentasjon i konkurransen, eller må man drepe fisken for felles innveiing ennå?

er ikke sikker men jeg tror det er som det her hvert før med samlet vekt eller størst fisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper-festivalen-på-Steinsfjorden-også-blir-avviklet-etter-hvert.

Uforsvarlig-å-"leke"med-gjeddebestanden-på-den-måten.

Hvordan-var-gjeddefisket-før-festivalen-oppsto?

Bedre-eller-dårligere?

i hvertfall ikke dårligere :lol:

på www.gjeddefiske.com ser du hvor mye gjedde som har blitt tatt opp på festivalen de siste årene og blitt til gjeddeburgere. Det er synd.

http://www.gjeddefiske.com/arch/_img/9066874.pdf

RESULTATER 1998

http://www.gjeddefiske.com/arch/_img/9159774.pdf

RESULTATER 2005

i 2007 var den største fisken 7,5 kg.

Det er neppe tilfeldig at det blir tatt færre storgjedder nå enn for 10 år siden..

Endret av Morten Opsahl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg ser en klar tendens på hvordan det går med gjeddebestanden i Steinsfjorden :blink:

Selvsagt er det flere faktorer, men tror festivalen er den faktoren som er mest betydelig på at det snart ikke finnes gjedde over 8 kg igjen der:

Største fisk:

1998:

12,3kg, 12,0kg, 9,6kg, 8,8kg, 8,7kg, 8,2kg

1999:

12,9kg, 9,7kg, 8,3kg, 8,25kg

2000

12,2kg, 9,1kg, 8,8kg, 8,3kg, 8,2kg, 8,1kg

2001

11,2kg, 8,7kg

2002

12,8kg, 10,1kg, 8,8kg

2003

11,1kg, 8,2kg

2004

9,18kg, 8,84kg

2005

10,88kg

2006

Ingen over 8kg

2007

Ingen over 8kg

Kilde: http://www.gjeddefiske.com/?aid=9159759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjærer i hjertet å se på denne statistikken :blink: Steinsfjorden er en perle blandt gjeddefiskere. Jeg har i hvertfall lyst til å bidra med mitt til at SF også i framtia kan by på bra gjeddefiske, men det klarer jeg ikke alene. jeg oppfordrer alle til å boikotte gjeddefestivalen hvis de faktisk bryr seg om å opprettholde ett bra gjeddefiske i framtia.

Endret av Håvard Skjelstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må vel være en klassisk tråd som viser litt av hva som er problemet på FS.

noen som veit hva trådstarter spurte om?

dere kunne sikkert brukt en av di 1000 andre trådene om dette her på forumet.

ikke like moro å poste ogspørre etter ting da det sklir ut alt etter 4.-5. tråden.

SKJERP DERE!!!!!

Endret av Team Biri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det nevnes at trådstarter allerede hadde fått svar på det ene spørsmålet han stilte. Endog med forholdsvis voksne bokstaver, og da er vi ikke like nøye på om det sklir litt ut etterpå.

Og når prinsippet i konkurransen er å drepe mest mulig, størst mulig og flest mulig fisk (uavhengig av fiskelslag) i et vann så blir du vel ikke voldsomt overrasket over at andre som bruker vannet på en annen måte, og gjerne ønsker beholde mest mulig stor fisk i vannet fremfor å stable dem i kasser på Sundvollen, ønsker å si hva de mener om saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må vel være en klassisk tråd som viser litt av hva som er problemet på FS.

noen som veit hva trådstarter spurte om?

dere kunne sikkert brukt en av di 1000 andre trådene om dette her på forumet.

ikke like moro å poste ogspørre etter ting da det sklir ut alt etter 4.-5. tråden.

SKJERP DERE!!!!!

Trådstarter har fått svar. I latterlig store bokstaver. at folk vil si sin mening om styggedom som slike festivaler er helt naturlig, og at det skjer i en tråd som heter "gjeddefestival" synes jeg ikke er spesielt pussig.

Hvor blir det av argumentene for at gjeddefestivalen er en bra ting? Og da tenker jeg ikke på "Det er fett å reke rundt i båt, drekka øll, ete pølser og knerte gjedder dagen lang"...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant! skulle laget en egen tråd i steden. Det er ikke meningen å skape dårlig stemning, men det blir fort litt aggresivt. Beklager det.

Men jeg håper virkelig at dere skjønner meg når jeg er skeptisk til gjeddefestivalen. Jeg vil ikke at gjeddebestanden på fjorden skal bli ødelagt :blush:

Endret av Morten Opsahl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant! skulle laget en egen tråd i steden. Det er ikke meningen å skape dårlig stemning, men det blir fort litt aggresivt. Beklager det.

Men jeg håper virkelig at dere skjønner meg når jeg er skeptisk til gjeddefestivalen. Jeg vil ikke at gjeddebestanden på fjorden skal bli ødelagt :blush:

Du har ingenting å beklage. Du har like mye rett til å si din mening som alle andre her, og denne tråden er god som noen til å gjøre nettopp det i. Dessuten synes jeg du er et temmelig godt stykke unna agressiv -_-

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant! skulle laget en egen tråd i steden. Det er ikke meningen å skape dårlig stemning, men det blir fort litt aggresivt. Beklager det.

Du skal abselutt ikke beklage noe ting Morten, festivalen er en skam rett og slett. Nå vet jeg at du ikke er gamle gutten, men gud å fornuftig du er i forhold til mange andre spesielt de eldre, å her har vi kjernen. De unge er mye flinker til å se verdien i fisket og fisket i fremtiden.

Morten har steinsfj. som sitt hjemmevann og prøver faktisk så godt han kan å opprettholde steinsfj. som et godt vann.

På fredag kommer gutta med cowboyhatt langveisfra som om de skulle eie hele vannet. De har ikke noe forhold til dette vannet uten om denne ene helgen. De raser rundt som tullinger å banker i hjel det de kan banke ihjel og på søndag så resier dere hjem igjen uten et snev av dårlig samvittighet for det de reiser i fra.

Så kan Morten forsette sin kjempen igjen fra mandag av for å kanskje få steinsfj. opp å gå igjen.

Synes dere skulle forklare Morten, hva slags nytte dere gjør/hva slags hjelp dere gir han i hans kjempen om å ha et godt lokalt gjeddevann, eller er det rett og slett slik at dere som er med gir litt f**** i det.

Jeg regner med at dere ser er med ser dere selv som sportfiskere da regner jeg med at dere støtter opp om andre sportfiskere også som f.eks Morten her.

For min del så tenkte jeg å stå på vannski hele den helgen i steinsfj. å jeg tenkte jeg skulle be meg meg en 10-15 båter til for å gjøre det samme hvis de snart ikke kan få gjort noe med disse reglene. Så skal vi rase rundt, om jeg bryr meg om dere som skal fiske, nei hvorfor skulle jeg det, jeg vel ingen grunn til å vise sympati/støtte opp om andre sportfiskere. Elller jeg tenkte å leie 1000 krepseteiner, legge de ut uten åte men med ekstremt lange tråder opp til isobor fløte, må få testet ut nettingholdbarheten i teinene. Skal prøve å legge de mest mulig i veien for de gode fiskeplassene.

Klart det jeg skriver her er tullette, men gud å lyst man får til å finne på noe, når respekten er så jævlig liten f.eks for Morten.........

Drømmen er at det blir innført bag limt i steinsfj. heheheh hva da med gjeddefestivalen, skal man da avlyse den eller er det mulig å holde en festival der C&R kan utføres, jeg tror på det siste i hverfall hvis dere ser på dere selv som sportfiskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke sagt jeg er enig i disse festivalene!

ville bare si at det er mange slike tråder her som dette kunne fortsette i.

dette blir akurat som når noen har tatt bilde av ei død gjedde, da er Helv******..... løst med en gang...

Endret av Team Biri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.