Gå til innhold
Fiskersiden

Forhåndsordre Daiwa.


Rønsingen
 Share

Recommended Posts

Ser etter en haspelsnelle til bruk med min bestmaster 20-50g. Noen som kjenner til slikt fra Daiwa?

Daiwa har nok mye som passer til den stanga ja. Spørsmålet blir hvor mye du vil betale... Sjekk http://www.daiwasports.co.uk/ . Jeg vil tippe en 5000 snelle vil passe bra, men det kommer nok litt an på lengden på stanga og hva du skal bruke den til også :D

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tenker å kjøpe 3 Shimano-sneller i forskjellige størrelser.

Har tenkt på i størrelsene 1000, 2500 og 4000.

Siden jeg er student, og av den grunn ikke helt ser at jeg har råd til toppmodellene, så lurer jeg på hvilke av Shimano-snellene som er verd å satse på.

Det over er klippet fra en annen tråd jeg har gående nå, men lurer på om dere har noe tilsvarende. Kunne selvfølgelig lete selv, men aner ikke hva som er bra, og hva som tilsvarer de størrelsene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har forslag til en god havfiskesnelle? Helst med 2 gir og i størrelse som egner seg til langefiske på dypet her i Norge :)

http://www.daiwasports.co.uk/products/?id=259&sec=3

Daiwa og Shimano bruker de samme betegnelsene på haspelsnellene sine, de har vel også omtrent samme senekapasitet.

Edit: skriveleif.

Det stemmer nok på de minste snellene (1000, 2500), men når man kommer litt opp i storleik vil Daiwa sine være noe større ifht tilsvarende betegnelse hos Shimano.

GeStraik: Exceler Oceano ser hvass ut. Dog muligens noe stor.

Ellers kan jeg absolutt anbefale Exceleren også. 2500 der er omtrent det samme som en 2500 hos Shimano. Meeeget pen og god snelle.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daiwa og Shimano bruker de samme betegnelsene på haspelsnellene sine, de har vel også omtrent samme senekapasitet.

Edit: skriveleif.

Njet, Daiwa sine tilsvarer røffly Shimano et hakk opp. Daiwa sitt snellesystem er ikkje ulikt Shimano sitt, men er meir konsekvent.

Shimano har:

750

1000

2000

2500

3000

4000

5000

6000

Tilsvarande Daiwa

1000

1500

2000

2500

3000

3500

4000

Shimano 1000 tilsvarar Daiwa 1500

Shimano 2500 er litt større enn Daiwa 2000

Shimano 3000 tilsvarar Daiwa 2500

Shimano 4000 tilsvarar Daiwa 3000

Shimano 5000 tilsvarar Daiwa 3500

Shimano 6000 tilsvarar omtrent Daiwa 4000, men Daiwasnellene veg 1/3 mindre.

Exeler Oceano er ei feit snelle, men egner seg aller best til lett havfiske då den ikkje er optimal til kasting. Den får du hos Skitt Fiske til engelsk pris, £99, Exeleren har dei og til 899 spenn. Godt kjøp!

Endret av Havengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, hva vil SLD30-II komme på når den har landet i min postkasse eventuelt?

Gang prisen, altså 225 pund, med 15. Du får da 3375 norske pengestykker. Snella føres ikke av Bios (såvidt jeg kan se utfra hjemmesidene deres), så noen pris i Norge ellers er det vrient å si noe om. Vil si det mest nærliggende å sammenligne med er Shimano TLD30 II, Og den koster 3890 av de samme norske pengene.

Mvh Oz

EDIT: Dette får være cirkatall altså, Rønsingen får si noe mer sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser etter en haspelsnelle til bruk med min bestmaster 20-50g. Noen som kjenner til slikt fra Daiwa?

SomOz sa så har Daiwa mengder med sneller så litt vanskelig å komme med spesifikke svar uten å vite hvilket prisleie du vil legge deg på.

Men ut i det blå så vil jeg i hvert fall ambefale Exceller snellene som jeg personlig er veldig fornøyd med.

Så kom med et lite budsjett så kan jeg se hva vi får til.

Jeg tenker å kjøpe 3 Shimano-sneller i forskjellige størrelser.

Har tenkt på i størrelsene 1000, 2500 og 4000.

Siden jeg er student, og av den grunn ikke helt ser at jeg har råd til toppmodellene, så lurer jeg på hvilke av Shimano-snellene som er verd å satse på.

Det over er klippet fra en annen tråd jeg har gående nå, men lurer på om dere har noe tilsvarende. Kunne selvfølgelig lete selv, men aner ikke hva som er bra, og hva som tilsvarer de størrelsene....

Har sendt deg en pm :mellow:

Noen som har forslag til en god havfiskesnelle? Helst med 2 gir og i størrelse som egner seg til langefiske på dypet her i Norge :D

Takker, hva vil komme på når den har landet i min postkasse eventuelt?

SLD30-II Er ei veldig kurant snelle som SMS brukte under håkjerringfisket i sommer. (han fikk nå testa den med skikkelig bunnapp og hvordan det var å spole den opp igjen med PP et par ganger :lol:) Fredric er vel kanskje han som har sett den mest i aksjon på forumet her så send han en pm og hør hva han syns om den. Ellers så trur jeg du vil klare deg med str 20 til langefiske her i landet. Fyller du den med PP 0,28-0,36 så skal du ha mer en nok meter til det aktuelle fisket.

Eg blir nok nødt til å "avbestille" siden eg ikke kan hoste opp 1500kr.

Tar det en annen gang. :)

Den er god. Bare si i fra hvis du ombestemmer deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SomOz sa så har Daiwa mengder med sneller så litt vanskelig å komme med spesifikke svar uten å vite hvilket prisleie du vil legge deg på.

Men ut i det blå så vil jeg i hvert fall ambefale Exceller snellene som jeg personlig er veldig fornøyd med.

Så kom med et lite budsjett så kan jeg se hva vi får til.

Ser ut som jeg kjøper både snelle og stang lokalt her nede nå(slik at jeg får hengt meg på noen som kjenner fiskeplassene:) ) Men hadde det ikke vært for det skulle dere gjerne fått pengene mine, bra initiativ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få økt variasjonen litt i bestillingene så kan de som finner seg en stang\snelle kombo gange rrp prisen med 14 :)

Svendisfisker: Takker for tilbakemeldingen. Selv om vi gjerne skulle bestilt inn alt av interesse til sjappa så sier det seg selv at vi har visse begrensninger. Derfor tilbyr vi dette til FS medlemmer sånn at vi kan få sett hva som interesserer folk og med et lite håp om tilbakemeldinger på utstyret B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.