Gå til innhold
Fiskersiden

Buk på sluk?


Recommended Posts

Tipper han visste nøyaktig hva han gjorde, og kjeksa den ene etter den andre. Det går opp ekstreme mengder med buk nå om dagen, og de holder seg helt nede ved bunnen. Ikkeno problem å kjekse masse fisk nå hvis man fisker med tung sluk og gode kroker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På søndag var jeg ute ved Nitelva. Mellom bruene i Lillestrøm stod det en polakk.

Og dengte sluk eller noe som liknet fælt. Ganske tunge greiier. Og han sveivet fort inn.

På de 5-10 minuttene jeg så på ham, fikk han en brasme, og 4-5 buker.

Så det skjønner jeg ikke. Jeg tror ikke noe på at han klarte å kjekse 5-6 fisk på 10 minutter? Og buk og brasme på slukliknende ting er vel en skjeldenhet? Og han dro fort inn også. Og det var 4-5 grader.

Noen som har peil på hva han drev med?

Med tanke på at han brukte tung sluk og sveivet ganske fort inn og dro flere karpefisk på denne tiden av året høres det mest ut som et bevisst rykkfiske. Noe som forøvrig er ulovlig, uten at det ser ut til å bry alt for mange langs Nitelva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er hvertfall mulig å "kjekse" brasme nesten på hvert kast enkelte steder i Nitelva nå om dagen. Fisker du etter gjedde kroker man stadig brasmer også.

Har også fått brasme klokkerent på sluk, samt både stam og buk, men som regel er det snakk om at de sitter i ryggfinnen.

"Kjeksa" en 1,5 kilos suter på jigg i fjor, så alt er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.