Gå til innhold
Fiskersiden

Båtramper i Trøndelag


Trond
 Share

Recommended Posts

Kjempeflott rampe på selbusjøen. Laget i betong og passe bratt. God plass rundt med benker og søppeldunk. Sving av før brua over elva, vis du kommer fra stjørdal, kommer du andre veien, passer innkjørselen og snu. Svingen blir litt i bartteste laget. Trond kan sikkert finne den på kartet.

Ligger ved Garberg i Selbu, på nordsiden av utløpet for Garbergelva. Motsatt side av Moheim Camping, hvor det også går å sette ut båt om du har 4x4.

Veldig bra fiske også rett utenfor rampa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flytta Statland nå, la ikke merke til at det sto "sv" i posten din. :)

hvor mange desimaler vil du ha?

Gjerne i det formatet jeg har brukt på kartet: N64 29.745 E11 09.119

Er egentlig ikke så nøye, jeg bruker BlueChart til å konvertere formatet hvis det ikke er sånn som jeg vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forresten legge til at "rampa" på kongensvoll ikke akkurat er for småbåter. Er en "heise-rampe", som jeg tipper kun blir brukt til større båter. Mulig man må bestille også... Ikke helt heldig når vi kjørte ut dit, men det gikk med nød å neppe å sette ut inne i ei bukt der i havna (mye løs sand).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forsvinner den, vil nødig at folk skal kjøre bomturer selv om det står at kartet og opplysningene brukes på eget ansvar.

Takk for opplysningen Christer.

Dere som har lasta ned waypointfila kan slette rampa med navnet BR029.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sætervika lagt til, selvfølgelig mangla nesten hele havna på norgeibilder så jeg fant ikke selve rampa.

Takk for hjelpen pers, send meg en PM med navnet ditt hvis du vil ha det med i takkelista.

Endret av Trond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her har du enda en: http://www.gulesider.no/kart/?marklon=10.4...llX=0&scrollY=0

Støpt i 2008, helt grei, ingen opplagte parkeringsmuligheter i nærheten, så jeg satte bilen rett til venstre for rampa, sett nordfra. Kort vei til ryggen som går fra Tautra og nordover herfra, for de som måtte ha noen formening om hva som kan finnes i dette området...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

*bump*

Ser på kartet at det er endel innsjøer i Gauldal, Melhus og Skaun, noen som har tips om ramper/steder derfra?

Snart 1600 visninger av kartet nå og det må være bra med tanke på hvor sært det egentlig er. :)

Still gjerne spørsmål i denne tråden hvis det er noe du lurer på angående kartet eller waypointfila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Litt skjeldent med oppdateringer i kartet etterhvert men nå har det blitt lagt til to nye ramper i Åfjord, stor takk til Roall.

De nye rampene ser du nederst i lista til venstre for kartet.

Vil fortsatt ha massa tips om ramper og egnede steder i ferskvann.

EDIT: foreløpig legger jeg ikke ut ny waypointfil, venter en stund og ser om det dukker opp flere ramper først.

Endret av Trond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Lurer på ein ting:

Da vi kommer med bil fra Hordaland og skal til Rissa nord i Trondheimsfjorden for å trolle etter storlaks, er der ikke ein eneste rampe mellom Thamshavn, Orkanger og Værnes, Agdenes (utetter vei 710)? Virker da mærkeleg. Blir lang vei å kjøre båten fra Orkanger till Rissa :)

BTW, meget flott rampe-kart, hehehe Stort takk Trond for ditt initiativ :)

Endret av Flyfishing for Salmon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på ein ting:

Da vi kommer med bil fra Hordaland og skal til Rissa nord i Trondheimsfjorden for å trolle etter storlaks, er der ikke ein eneste rampe mellom Thamshavn, Orkanger og Værnes, Agdenes (utetter vei 710)? Virker da mærkeleg. Blir lang vei å kjøre båten fra Orkanger till Rissa :lol:

BTW, meget flott rampe-kart, hehehe Stort takk Trond for ditt initiativ :lol:

Mulig det er mulighet for å sette ut båten i Selva (like nord for lensvika). Er bare å finne fram www.norgeibilder.no og lete seg fram -_-

Er ikke så langt å kjøre fra orkanger til rissa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvisst av hvilken grunn har Google lagt ned "hjemmesiden" min og fjernet alle filene som lå der, har nå lagt den nedlastbare GPS-fila et annet sted som forhåpentligvis ikke blir lagt ned.

Ta gjerne kontakt på PM eller still spørsmål i denne tråden om noe er uklart eller du trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.