Gå til innhold
Fiskersiden

Power Pro på eBay


Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke opplevd noe tull med Power Pro jeg har handlet fra USA. Hadde det vært et problem så tror jeg forhandlere hadde merket eBay-annonsene sine med tekst som beskrev det som orginalt, ikke kopier osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut.

Har lest litt vel mye på forumet i det siste, om mange tilfeller av dårlig kvalitet, så det er vel det som er grunnen til at jeg har blitt litt paranoid.

Men det virker som det er flere år siden det har vært et tema, så da er det vel ikke så mye mer å bekymre seg over.

Vurderer å slå til på et av kanontilbudene på ebay i steden for å betale 3 ganger mer her hjemme, men vil selvfølgelig ha ekte vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du allerede fått et par tips til selgere her, men kan i samme slengen anbefale Scissortail Sports. Fine priser, og rask shipping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene!!

Disse nevnte personene/butikkene er godt utprøvet og er til å stole på regner jeg med...?

Fant selv en butikk ved navn James Tackle tidligere i dag.

Han opererer også på ebay. Noen som har erfaring derfra?

Prisene er ikke til å klage på der heller, spesielt 300 yard spolene er jo rett og slett latterlig billig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene!!

Disse nevnte personene/butikkene er godt utprøvet og er til å stole på regner jeg med...?

Fant selv en butikk ved navn James Tackle tidligere i dag.

Han opererer også på ebay. Noen som har erfaring derfra?

Prisene er ikke til å klage på der heller, spesielt 300 yard spolene er jo rett og slett latterlig billig der.

:shiftyninja: Er jo bare å gå inn på ebay, søke på powerpro, og velge selger med høy score/toprated.

mange å velge i der. Selv har jeg handlet fra Shimreels, reelsseller, minstortackle alle har vært bra med god service. Jeg anbefaler ikke å sett verdi til 0 eller merke som gift lengre. To ganger i vinter har både jeg selv og en annen fått brev der de skal ha satt verdi på gaven, og hva det er etc etc. Og hvis de da har gjennomlyst eller sett på papirene så blir det bare bråk. Så om du da sier noe helt annet enn det er kan det bli mye surr for lite. Få de til å sette 1/4 til 1/2 verdi på sendingen av det reelle. Da går det normalt helt ok. Og du mister heller ikke hele verdien om den blir borte i frakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen setter 0 som verdi så er det ikke rart at tollerne biter seg merke i det :shiftyninja: Om varen koster noen kroner over 200 NOK grensen, så er inntrykket mitt at de aller fleste tollere lar dette passere uten å ilegge moms.

En annen ting som derimot er verdt å vite hva det å få lavere pris oppgitt utenpå pakke (enn det varen faktisk koster), er at firmaet da kun kan forsikre varen for den prisen som du som kunde spør om de kan sette på varen.

Dvs at hvis man kjøper en snelle til $299, men ber de prise den til f.eks. $80 på utsiden av pakken, så er det $80 det eneste du får igjen om pakken forsvinner i posten e.l.

På mindre ting som en rull PP til 2-800,- ut ifra lengde så er det kanskje ikke noe krise, men det er nok mer kjedelig om en dyr snelle går tapt og man får tilbake langt mindre enn det man la ut. Nå skjer det jo utrolig sjelden at varer med Norge som destinasjon forsvinner underveis, men land som Italia er av mange eBay-selgere utelatt fra stedene de sender til, nettopp pga at mange varer forsvinner.

Og en ting til: Om man ber om at en vare kan få lavere pris på pakken enn reel kostnad, så minn selger på å ikke legge ved "invoice" i pakken. Du sliter litt om det der står svart på hvitt hva den reele kostnad er, mens pakken viser en langt lavere sum. :D

Endret av BanJon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen setter 0 som verdi så er det ikke rart at tollerne biter seg merke i det :D Om varen koster noen kroner over 200 NOK grensen, så er inntrykket mitt at de aller fleste tollere lar dette passere uten å ilegge moms.

En annen ting som derimot er verdt å vite hva det å få lavere pris oppgitt utenpå pakke (enn det varen faktisk koster), er at firmaet da kun kan forsikre varen for den prisen som du som kunde spør om de kan sette på varen.

Dvs at hvis man kjøper en snelle til $299, men ber de prise den til f.eks. $80 på utsiden av pakken, så er det $80 det eneste du får igjen om pakken forsvinner i posten e.l.

På mindre ting som en rull PP til 2-800,- ut ifra lengde så er det kanskje ikke noe krise, men det er nok mer kjedelig om en dyr snelle går tapt og man får tilbake langt mindre enn det man la ut. Nå skjer det jo utrolig sjelden at varer med Norge som destinasjon forsvinner underveis, men land som Italia er av mange eBay-selgere utelatt fra stedene de sender til, nettopp pga at mange varer forsvinner.

Og en ting til: Om man ber om at en vare kan få lavere pris på pakken enn reel kostnad, så minn selger på å ikke legge ved "invoice" i pakken. Du sliter litt om det der står svart på hvitt hva den reele kostnad er, mens pakken viser en langt lavere sum. :D

:shiftyninja: Dette er helt korrekt, og jeg har en viss følelse av at de har skjerpet inn litt siste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange "dirty tricks" man kan bruke ved netthandling fra utlandet. Har benyttet meg av flere av de før men har sluttet å gjøre det av flere årsaker.

For det første er det ikke så mye ekstra å spare på å lure seg unna momsen. Summen er ofte så liten at den ikke er verdt å bryte loven for.

Jeg er ikke interessert i å gjøre meg selv til kjeltring bare for å spare noen ekstra hundrelapper, når jeg uansett sparer tusenvis ved å handle på ærlig vis.

Hvis noen setter 0 som verdi så er det ikke rart at tollerne biter seg merke i det :rolleyes: Om varen koster noen kroner over 200 NOK grensen, så er inntrykket mitt at de aller fleste tollere lar dette passere uten å ilegge moms.

Dette er nok fordi tollvesenet forholder seg til en kurs som avviker litt fra den reelle valutakursen.

De oppdaterer kursene sine kun en gang i uken (hver mandag), og ofte setter de kursen litt lavere enn den faktisk er, sikkert med tanke på at den kan variere den del i løpet av uken.

De gjeldene valutakursene for import kan dere se HER.

Som dere ser er 1 USD verdt 5,43 kr hos tollvesenet, mens den faktiske kursen (oppdatert 17.mai kl 02:15) er 5,57 kr

Dvs 200 kr som tilsvarer 35,9$, er bare verdt ca 195kr for tollvesenet.

I teorien kan man handle for opptil 36,8$ uten å måtte betale moms når man tar tollvesenets omregningskurser i betraktning, men ankommer pakken uken etter risikerer man at man likevel må betale moms dersom kursen har blitt justert opp.

De beregner momsen utifra hva kursen er den uken pakken blir fortollet, de tar ikke hensyn til hva kursen var den dagen handelen ble gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er åpenbart ingen gitt regel innen dette, for jeg kjenner ganske mange etterhvert som har kjøpt sneller til over 2000,- fra USA og enda ikke betalt noe moms for det. Så det er nok flere ting som spiller inn enn kun valutakursen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var Fedex-kunde selv ved en anledning for noe år siden da jeg importerte noen forsterkere fra statene.

De leverte varene temmelig fort, men regninga på moms og tollgebyr kom ikke mindre enn et halvt år etterpå.

Men i dag er det ingen grunn til å handle på ebay folkens.

Komplettfritid.no feirer nasjonaldagen med å selge alt av fiskeutstyr til "ebay-priser".

Absolutt verdt å sjekke ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var Fedex-kunde selv ved en anledning for noe år siden da jeg importerte noen forsterkere fra statene.

De leverte varene temmelig fort, men regninga på moms og tollgebyr kom ikke mindre enn et halvt år etterpå.

Men i dag er det ingen grunn til å handle på ebay folkens.

Komplettfritid.no feirer nasjonaldagen med å selge alt av fiskeutstyr til "ebay-priser".

Absolutt verdt å sjekke ut!

Komplettfritid har bare PP liner opp til 0.32 :) skulle hatt 0.41

Endret av Jon André
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Har aldri kjøpt multifilament før og lurte på om denne er ok å ha til lett sjøfiske? http://www.ebay.com/...=item19cae63a3b

Har prøvd noen av disse billigsnørene fra ebay, og de fungerer vel greit men de er ekstremt grov i strukturen og lukter stygt:)

Bare lyden de lager gjennom stangringene er nok til at jeg ikke anbefaler de til noen, og trenger du kun 100m blir du heller ikke ruinert hvis du handler "ordentlige saker" hos den lokale fiskesjappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kjøpt multifilament før og lurte på om denne er ok å ha til lett sjøfiske? http://www.ebay.com/...=item19cae63a3b

Har prøvd desse billige Chinasnørene og dei er greie nok til prisen, MEN har ein bruddstyrke som du ikkje kan stole på. Styrken på dei eg har testa varierer fra 40 - 80 % av tilsvarende Power Pro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er 150 yds 10lb Power Pro til godt under 1kr/m fra ein meget seriøs selger. Han har den også i gul og rød farge og også større spoler:

http://www.ebay.com/itm/Power-Pro-Spectra-Braid-Green-10-lb-150-yards-NEW-/270846581744?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f0fb6dbf0

Personlig meiner eg at 10lb er alt for tynt til sjøfiske om det er lett eller ikkje da snøret tåler svært lite hvis det blir dratt mot bunn, steiner, skjell, tang osv. Eg ville gått for 20lb til dette fisket. Sjølv bruker eg 30lb, men det er til kraftigere surf/kystmeite.

Er ikke dette power pro da? http://www.ebay.com/...=item19cae63a3b

Nei, det er billig kinasnøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,19 mm 0,008" 15 lb 13 kg

0,23 mm 0,009" 20 lb 15 kg

Gå ikke for langt ned om du skal fiske med sluk og søkke av litt størrelse. Du vil bare slite i stykker på bunn eller ryke av om du har surret rundt toppringen. 0,19-0,28 PP bør være ok så lenge det ikke er rent Sø fiske du bedriver. Skal du jakte på kun pelagisk fisk som SØ, makrell etc så kan du sikkert gå ned, men etter torsk, lyr og annet så velg litt mer tykkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.