Gå til innhold
Fiskersiden

Wilmannsøien 2008


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 230
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uke 28 som alltid :D

Dvs vi begynner fisket 5/7 og fisker til 12/7

Håper det slår positivt ut der oppe at det blir slukforbud nedenfor fossen i juni.

Det blir nok ingen forskjell i år fra tidligere år, ang. redskapsbruk nedenfor dere ( i juni/juli).

Kun fluefiske har det vært i mange år i Gaulfossen, hvis det var den du mente :)

Men at det slår positivt ut for dere at mere laks kommer på elva (pga. forbud av notfiske i sjø i juni), samt at kvotene nå er på et mere akseptabelt nivå er sikkert :)

Er iallefall spennende årets fiske, i og med knall rapporter fra spesielt Danmark, og Sverige !

Og laksen i Dk er stooor !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er iallefall spennende årets fiske, i og med knall rapporter fra spesielt Danmark, og Sverige !

Og laksen i Dk er stooor !

Endelig noe positivt å lese her, dette gir pirring. Finnes det linker til noen gode nyheter ?

"Kjære Gud la oss hardt prøvede petri brødre få en pre-season med positive forventninger, en sesong med mange positive (...med nøysommer fritidsfiskere som ikke er ute etter å slakte for fote..)opplevelser, gode laksemiddager og hyggelig sosialt samvær ved elvebredden"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hittil i år er det meldt inn nesten 12 tonn allerede. Det tallet kan du fort gange med to grunnet de private valdene som melder inn fisk først ved sesongslutt. Da er vi allerede nesten ved totalfangsten i fjor. Tror ikke du skal kunne klage på lite fisk i elva. Men lista ligger høyt i år KIS! Å blanke i løpet av ei uke blir nok møtt med hånflir av en langhåra lakseamatør fra Oslo øst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du nå silver som det nærmer seg?

Virker på meg å ha vært bra oppgang så vi kan vel håpe det er laks der oppe i det minste?

Stor oppgang både i går og i dag. Fisk av alle størrelser. Bra med smålaks også av det som gikk i dag.

Fisken har det utrolig travelt i nedre deler. Raser forbi.

Tror ikke det er mulig å blanke på Willmannsøyen nå, selv om du går inn for det. (Toby)

:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

***** også, skal jeg måtte reise nordover med prestasjonsangst nå....

Skal jeg være helt ærlig så tror jeg dere har de beste forutsetninger for å ta fin laks i år på aldri så lenge.

Så jeg stiller meg i den lange kø med forventningsfulle fiskere, og må bare si:

I år går det ikke an å blanke på Singsås ! Må jo stå svinaktig mye laks der oppe nå :) Og det kommer flere i mellomstørrelsen.

Skulle det mot alle odds ikke bli noe laks, så tror jeg at du helst bør slette tråden snarest, og glemme hele greia. (Evt. fortsett å fiske makrell, torsk, HA, steinbit etc. etc.) :lol:

Troillat ? Neida, bare litt mobbing :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor oppgang både i går og i dag. Fisk av alle størrelser. Bra med smålaks også av det som gikk i dag.

Fisken har det utrolig travelt i nedre deler. Raser forbi.

Tror ikke det er mulig å blanke på Willmannsøyen nå, selv om du går inn for det. (Toby)

:)

Må si meg enig i dette. Har fisket endel på Stendal/Gravråk i det siste og sett utrolig bra med fisk. Men jaggu har den det travelt ja. Dra som regel forsiktig i marken en gang og borte er den. Så faktisk også et lite flak med smålaks som passerte i ekspressfart i natt. Vet ikke om det er Sølvrevens feitmark som lokker eller om det er en mengde med merkelige sluker (Toby) som snart ankommer lengre opp i elva :)

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i dette. Har fisket endel på Stendal/Gravråk i det siste og sett utrolig bra med fisk. Men jaggu har den det travelt ja. Dra som regel forsiktig i marken en gang og borte er den. Så faktisk også et lite flak med smålaks som passerte i ekspressfart i natt. Vet ikke om det er Sølvrevens feitmark som lokker eller om det er en mengde med merkelige sluker (Toby) som snart ankommer lengre opp i elva :)

Øyvind

Slike flak med smålaks (mellomlaks) som spurter opp elva i ekspressfart er det absolutt ingenting å gjøre med :) De stopper ikke, og da er de ikke provosert og vil ta redskap. Bare napper såvidt bortpå sluk, mark, flue. Har sett enorme flak tidligere år komme på stor elv i august f.eks. Og det er mye feit og blank smålaks 3 - 3,5kilos ! Men å få de til å ta, nesten klin umulig ;) De er besatt av å dra opp til Haltdalen, fortere enn toget :D

Men tross det, feitmarken kan med nød serveres i den verste hardstrøm. En eller annen plass (lommer i strømmen) må disse laksene stoppe opp noen få sekunder, og akkurat der blir de provosert. Da blir det som regel mange følinger med laks, og kanskje en laks klarer å få hektet seg langt nok inn på kroken ;) Å fiske i en rolig høl på rask laks er nok ikke så interessant ;)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad det ikke er meg som har hele FS øyne og et kolossalt forventningspress på meg. Straffa til Rekdal mot Brasil blir jo ingenting i forhold. Dette kan bli den pinligste hendelsen i norsk sportsfiskehistorie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent, jeg tenker han Toby-kongen fra en eller annen forblåst holme på en bortgjemt plass på Vestlandet knaller til med et udyr av en laks allerede første dag. Tatt på en ordentlig sluk selvsagt (Buch).

Hvis han tar til fornuften da og gjemmer bort sjøørretslukene sine :)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad det ikke er meg som har hele FS øyne og et kolossalt forventningspress på meg. Straffa til Rekdal mot Brasil blir jo ingenting i forhold. Dette kan bli den pinligste hendelsen i norsk sportsfiskehistorie.

Næh, det måtte vel være å miste sitt livs asp pga klønete håving?

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, det måtte vel være å miste sitt livs asp pga klønete håving?

Nei, det var bare bunnen i en pinlig sportsfiskekarriere på hell. Det kan vel mest sammenliknes med Thomas Myhres tabber på landslaget, det er da du vet du er over toppen og at det er ingen vei tilbake.

Holder fortsatt en knapp på at KIS-blanking i Gaula i år vil være en fadese av historiske proporsjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi som fisker lengre nede har jo allerede satt opp skiftordning.

Slik at noen kan være tilstede på Willmannsøyen døgnet rundt, og dokumentere hele uka........

:)

På siste klubbmøte ble det gjort avtale om å få montert et web-basert kamera på willoggalmannsøyen. Dette med henblikk på å dokumentere og sikre at alle fikk mulighet til å følge med...vet du om det er gjort???

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.