Gå til innhold
Fiskersiden

Bæremeis


LarsM
 Share

Recommended Posts

Mitt første tips er og låne en, hvis det er en unge du skal stappe oppi denne meisen, så du får prøvd om vedkommende sneip overhode har sansen for dette.

Jeg for min del har vandret mine turer i skogen med en tom meis på ryggen og et barn på skuldrene, da to av de har nektet å sitte oppi den. Skuldrene fungerer bra opp til en viss alder, avhengig av bærerens styrke.

Forøvrig har jeg en meis som i utgangspunktet var ment til en bærbar og sammenleggbar kano, og den bruker jeg til å bære mye forskjellig (unntatt unger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sjekk ut denne linken. Dette er en kraftig ryggsekk, som også kan brukes til bæremeis. Men hvis det det for å ha en unge i er denne ikke aktuell.

http://www.steggen.no/nettbutikk/ryggsekke...ans-power-frame

håper dette er til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har slitt oss gjennom en del bæremeiser, svaret er Norrøna, ingen over, ingen ved siden.

Den er enkel, kompakt, relativt lett, ikke noe dingeldangel og jåleri, solid og ungen har topp sittekomfort og du har topp bærekomfort.

Se her: http://www.oslosportslager.no/index.php?id...modules/product

Om det er til enkle småturer holder nok en av billigmeisene på babyshop osv. Men da må du ikke prøve Norrøna meisen på ryggen først, for da tror jeg ikke du orker å kjøpe en av de andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta med deg ungen og prøve meiser med ham oppi Lars Magne. Norrønameisen er god, men passet overhodet ikke til min rygg. Vi landa på Bergans, og er meget godt fornøyd med den. God bærekomfort, jentungen sitter godt oppi den og den har en ganske romslig lomme under til bleier og annet småtteri (fiskeutstyr).

Det eneste som virkelig er viktig når du skal ha sekk eller bæremeis er komforten, og der fant vi fort ut at Bergansmeisen lå foran de andre. Men som sagt, dette er veldig individuelt, og det som passer for min rygg passer kanskje ikke for din. Tenk også på at den må ha justeringsmulighet for lengde på rygg, da dere jo er to som skal kunne bruke den.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nå har ikke jeg unger selv men har en del kilometer (eller rettere sagt mil) under beina med unger tilhørende kompiser, svigerbror og søster.

Norrønameisen er enkel og grei - solid.

Største ankepunktet mitt til denne er at ungene har litt for lett til å skli frem i meisen og litt ned på siden fordi seteputen er innmari avsmalende foran.

Ingen av ungene jeg har båret har klaget over dette men selv synes jeg ikke det ser særlig godt ut å dingle slik.

Litt sidetungt kan det for bli for den som bærer også.

Er man rundt 190 så blir den også litt fort snau i rygglengden for den som bærer.

Bergans Favoritt- ok, den ser kanskje litt overlesset ut - men fyttirakkern for en bærekomfort!

Flere justeringsmuligheter enn Norrøna og ungene ser ut til å sitte bedre. I følge søstera mi vil begge ungene hennes helt sitte i Bergansen (de har også Norrøna) uansett om det er mor eller far som bærer.

En annen ting som også absolutt etter min mening taler til Bergans sin fordel er servicen man får fra produsent.

Jeg har i flere år jobbet i sportsbutikk hvor vi solgte både Bergans og Norrøna. For å si det rett ut så er Norrøna noen arrogante drittsekker når det gjelder reklamasjon etter min mening.

Bergans var det med hånden på hjertet aldri noe problem med. Hadde flere kunder som fikk sendt inn sekken sin til rep. etter å ha svidd hull i den, bikkja hadde gnaget av reimer, tråkket i stykker spenner etc. I de aller, aller fleste tilfellenemåtte ikke kunden betale for annet enn porto.

Hos Norrøna måtte du nesten tigge om nåde for at de skulle gidde å reparere en sekk selv om det var snakk om klar reklamasjon. De ville heller kjøre opplegg som "gi kunden 30% på ny sekk" etc.

Det er et par-tre år siden jeg sluttet i sportsbransjen så det kan ha forandre seg men etter å hha reklamert på 2 Norrøna dresser det siste året tviler jeg. (Den dressen jeg sendte inn for 6 måneder siden har blitt lovt "øyeblikkelig ferdig" i snart 3 måneder nå...)

Uansett - ta med arvingen inn i butikken og stapp han oppi meisene og gå rundt i minimum 10 minutter med hver av de aktuelle modellene før du bestemmer deg.

Alle er forskjellig laget og har forskjellige preferanser.

Noen liker mora andre liker dattera. Noen liker til og med faren...

Selv holder jeg nok en knapp på en spenstig og fiskegal mor under 40! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.